Hvor kommer dine æg fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2009

Pia S-vb

KH Bibi skrev:
Jamen, jeg kan da godt bekymre mig for dem, men det forhindrer mig alligevel ikke i at spise dem eller at have en holdning til det.
men bekymringen er ikke større end at du med glæde støtter burægproducenterne - fint nok, men sådan kunne jeg så bare aldrig tænke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Lars F-vb

Købte en økokylling forleden - milevidt fra en danpo'naturalmarineret'!!!!!
Jeg havde den modsatte oplevelse for ikke så længe siden. Jeg fik en anfald af spare-iver og syn's at øko-kyllingen var for dyr og at en alm hel kylling sikkert var fint. Men der var ikke nogen derhjemme der gad spise den - det var bare ikke godt. Næh - øko-kylling fra Kultorvet. Ummm.

Anmeld

2. april 2009

Fru_Hansen-vb

Enten køber jeg øko æg i netto eller også køber jeg æg ved bondemanden direkte fra hønen, som man selv må gå ind og hente (hvis man tør).

Anmeld

2. april 2009

Lars F-vb

[Jeg spiser glad og gerne køb - hvis det er ordentligt - men derfor kan jeg da sagtens bekymre mig om velfærden for de dyr jeg spiser!
For mig er 'bekymring' ikke meget værd, hvis jeg ikke handler på den. Men jeg forstår godt, at det er et valg - man kan ikke handle på alting.

Anmeld

2. april 2009

Pia S-vb

Lars F skrev: Næh - øko-kylling fra Kultorvet. Ummm. Nemlig - han er fantastisk. Godt man arbejder i Fiolstræde!

Anmeld

2. april 2009

Titte-vb

Jeg køber mine æg på landet, og det er de allerbedste. Friske, salmonellafri i alle tester, og store og fine. Kylling køber jeg som frisk slagtet, gerne øko hvis jeg kan, ellers fra fritgående kyllinger.

Anmeld

2. april 2009

Det er stadig mig-vb

Også kun økologiske æg her hjemme, forleden fik jeg sgu et æg med to blommer:) Det er ellers sjældent.... Jeg er også tilhænger af kyllingerne fra Kultorvet - de er dyre, men for fanden hvor smager det godt! Og alt deres lam glider også ned, mmm... Jeg ved ikke, men jeg synes maden skal være lækker, dyrene haft det godt osv. Jeg tænker ofte over mottoet 'du bliver hvad du spiser'...og kunne derfor ikke DRØMME om at spise syge og ulykkelige dyr. Glæden ville simpelthen ikke være til stede! Til påske plejer jeg at lave skidne æg til en frokost med sennepsovs og med massere af purløg over, mmmm...

Anmeld

3. april 2009

Lars F-vb

Jeg ved ikke, men jeg synes maden skal være lækker, dyrene haft det godt osv. Jeg tænker ofte over mottoet 'du bliver hvad du spiser'...og kunne derfor ikke DRØMME om at spise syge og ulykkelige dyr. Glæden ville simpelthen ikke være til stede!
Jeg er helt med på den med at maden skal være lækker. Jeg er ikke specielt øko-fanatisk - det vigtigste er at det er gode råvarer som det er en fornøjelse at arbejde med, servere, og spise. Det bliver så ofte til øko, fordi det bare er bedre. Det etiske vejer nok knap så meget for mig, men der er nogen ting - fx burhøns - som er over min grænse.

Anmeld

3. april 2009

mariamiss6-vb

Hmmm jeg køber helst mine æg hos bondemanden. Både fordi de er billigere og fordi hønsene har det godt. Desværre har min bondemand ikke ret mange høns, og derfor heller ikke ret mange æg at sælge af. Så jeg må oftest købe i butikken. Jeg køber så ikke øko, men jeg går helst uden om de bakker hvor der desideret står 'fra burhøns'. Jeg køber hellere skrabeæg eller hvad de nu hedder, fra fritgående høns... også selvom de koster et par kroner ekstra. men hvis der er 10 kroner til forskel, så tvinger min økonomi mig altså til at tage dem der nu engang er billigere, og det er jo oftest æg fra burhøns. Men det sker nu altså sjældent at jeg tager dem, jeg vil gerne give et par ekstra kroner hvis jeg tror at hønsene har haft det bare lidt bedre... Men når min kæreste køber æg i butikken, så ender vi ofte med buræg, fordi jeg nægter at lave en økonomisk/etisk relateret scene midt i Føtex. Og kæresten mener ikke at jeg behøver vise hensyn til hønsene, det er jo bare høns :blink: og alle de andre køber jo også fra burhøns, så at jeg ikke gør det, ender ikke ud i at burhønsene slippes fri. og når diskutionen rigtig går igang om samme emne herhjemme, så forsvarer han sig oftest med at man skam HAR prøvet at slippe hønsene fir, men at de ikke kunne lide det.... jow jow det kaldes indavl, men det skal vi ikke diskutere jo... i øvrigt så køber jeg ikke noget som helst økologisk, for det har jeg ganske enkelt ikke råd til, og det er endda sket at jeg har fået fat i noget øko-et-eller-andet, og jeg så blev så skuffet over smagen, så jeg straks har valgt at gå tilbage til ikke-øko...

Anmeld

3. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg køber generelt ikke kød fra supermarked! Jeg tyer KUN til slagtere, om det er Halal, kultorvet, kosher eller anden, er ligegyldig, bare det ikke er fra supermarked!! Frugt og grøntsager behøver heller ikke at være økologisk, men jeg spiser KUN danske varer. Kunne ikke drømme om at spise en agurk eller tomat fra Feks Holland..... Mit sukker er også altid økologisk rørsukker, synes det smager bedre og ser pænere ud, hehehe... Samtidig bruger jeg Ariel og vanish og går ikke på kompromis med vasketøjet og/eller rengøringen, selvom miljøet kalder på svanemærket.... - alt med måde som man siger:laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.