Udeblevet menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. april 2009

ano-vb

Hej. Jeg har lige brug for et råd eller noget andet der evt. kan hjælpe. Jeg er 26 og har taget p-piller ind til sep, hvor vi besluttede os for at blive forældre. Vi har så siden sep. forsøgt at blive gravide, men uden held. Så d. 20 feb. skulle jeg have haft min menstruation, men fik den ikke og har ikke fået den endnu. Jeg har taget MANGE test og var hos lægen, men negativ hver gang. Så jeg ringede og fik så afvide at jeg nok ikke havde haft nogen æggeløsning, af sekretæren, som om det bare er meget normalt, er det dét?? Og hvad så nu, er det bare at vente?? Håber at høre fra jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2009

Bellis-vb

Det er normalt - at ens ægløsning kan udeblive, men mange har nu mens. alligevel. Jeg synes du skal tage til lægen, og blive undersøgt - evt. henvises til en gynækolog. Man kan få forskellige pillekurer, der kan hjælpe ens cyklus på rette vej. Det er ikke unormalt - det du oplever, men synes nu du skal tjekkes. Få mennesker, kan godt være gravide trods negative test, der går noget længere før HCG kan registres. Men en tur til lægen - det må være det mindste:)

Anmeld

1. april 2009

Det er stadig mig-vb

Og jeg er helt enig med Bellis! I princippet kan du blive gravid på hvilket somhelst tidspunkt nu... Men måske en godt ide at blive tjekket ordenligt for at sikre at der ikke er andre ting i vejen...

Anmeld

15. april 2009

frederiksen-vb

jeg har også prøvet at stå og vente og vente på den mens. Min læge fik så den ide at vi skulle undersøge om jeg overhoved havde ægløsning. Det blev gjort således at der skulle tages en blodprøve, tror det var den 22. dag efter 1. mens dag, og så kunne man se på ens hormoner om man havde haft ægløsning. Jeg fik taget den "test" 2 gange lige efter hinanden og den ene skulle vise at jeg havde haft ægløsning. Men som min læge sagde, så er det meget normalt, at man i løbet af 1 år mangler 1-2 ægløsninger. Men min test viste at jeg ikke havde ægløsning og så blev jeg henvist til en gynækolog som undersøgte mig yderligere. Så jeg ville anbefale dig at for din læge til at tjekke om du nu også har ægløsning. Ventetiden er lang men det er den nu også hos en gynækolog. knus frederiksen

Anmeld

16. april 2009

ano-vb

Kender du til PCO, det kunne også være du måske havde PCO (post cystrisk ovarie cyndrom) eller lign. Hvis man har det så får man ikke så ofte ægløsning og ikke regelmæssig menstruation, prøv at google for mere info om PCO.

Anmeld

16. april 2009

ano-vb

Hej, er du blevet checket for om du har PCO?? Det er der rigtig mange kvinder der har (inkl. mig selv) og det påvirker ægløsningen. Jeg gik 9 måneder uden æsløsning efter jeg smed P-pillerne. Jeg har i dag 2 dejlige børn og min cyklus er efter graviditeterne blevet meget regelmæssig. Tal med din læge - måske du kan få noget hormon, som fremkalder ægløsning..???! Held & lykke med projekt baby :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.