Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg altid læser korrektur på det jeg læser :blush: Jeg ser gennem fingre med mgl bogstaver, stavefejl og lign, hvis det ikke er en hel artikel, annonce eller et indlæg, som er fyldt til randen med dem.
Grammatik er jeg ok med at 'overse', men jeg har et par ting jeg bliver super irriteret over. Såsom ligge/lægge og jeg/mig. Jeg kan bliver totalt hys over, når folk bruger det forkert (det her indlæg vil ganske givet give udslag i et par brugeres konsekvente brug af forkert valg...:P )
Og når jeg hører det i radioen :angry: Jeg kan bliver totalt forstyrret i hovedet af, når de på DR1, som er min foretrukne baggrundsstøj ikke kan finde ud af at bruge det rigtige valg.
Jeg læser også på eb.dk når jeg keder mig. Hooold nu kæft, de staver dårligt derinde. Tror det er en flok nyudsendte børnehavebørn, som lægger artiklerne. Og når man skriver til redaktøren SÅ ER HAN NORDMAND! Og kan heller ikke selv stave ordentligt på dansk.
Hvorfor kan de ikke læse korrektur på deres artikler inden de poster? 6 ud af 10 gange går meningen tabt for mig, fordi der er fejl på fejl på fejl på....
Anmeld