Lars F skrev:
I magasiner på tryk giver det en masse mening at dele op, men på en website, og specielt i et debatform, kan jeg ikke se pointen. Især ikke, når der er så meget overlap. Fx. er der nu familie, parforhold, sex osv områder i begge debatter. Det eneste der kommer ud af det er at de begge bliver mindre, og måske for små til at holde rigtigt gavn i debatten. Hvorfor ikke samle alle de emner eet sted?
Det korte svar til, hvorfor debatten er delt op er: Der er tale om to hjemmesider med hver deres indhold og hver deres målgruppe.
Nå det så er sagt, så var Junior på et tidspunkt en underside af Vores Børn, og hvem ved - måske bliver den det på et tidspunkt igen.
Historien taget i betragtning ved vi alle, at en del brugere har været på VB i mange år, og selv om deres børn er over fire år, føler de sig alligevel stadig hjemme på debatten. Det er helt fint, og det er jo netop styrken ved et godt debatforum.
Som ny bruger på Juniormag.dk ville jeg dog finde det meget underligt at gå ind på hjemmesiden og blive mødt af seneste indlæg om ammeproblemer. Junior lægger i mine øjne op til et univers med fokus på børnehavebørn og skole, hvilket byder på mange andre diskussionsmuligheder end baby-området.
Så er der ganske rigtigt et overlap, idet alle brugerne (formoder jeg) er forældre og voksne mennesker. Nogle kategorier giver derfor mening at have begge steder.
Jeg synes at Juniors debat har sin berettigelse for dem, der føler tiden om babysnak forlængst er forbi, og de istedet har behov for at tale med dem, der har skolebørn. Da det er et nyt site og ny debat, så tager det lidt tid før den får tyngde, men jeg synes den skal have chancen.
Det er jo så valgfrit, hvor man synes de mest spændende debatter/debattører er henne. Man kan surfe rundt eller blive her - det står frit for :silly:
Puha, det blev en lang smøre - beklager!:S
Anmeld