Begge mine børn går hver især til fire ting, altså otte ting i alt. Heraf er én af tingene hos begge 'musik'.
Min søn går til noget samspil af en art med diverse instrumenter, og min datter går til keyboard. Hun har før gået til blokfløjte, men har nu skiftet det ud med keyboard.
Det koster kassen at gå på musikskole, især når der er tale om eneundervisning, så jeg kan godt forstå, hvis folk holder sig tilbage mht. musikundervisningen.
Da ungerne var små, gik de begge til noget mor-barn-musik. Det var meget godt for vores datter, men vores søn gad ikke sådan noget. Han gad ikke sidde i en rundkreds og synge sange. Han gik et par år, og så droppede vi det. Nu, hvor han selv må fingrene i instrumenterne, er det bare godt for ham.
Det er min erfaring, at det er bedst, at børn starter så tidligt som muligt til musik. De skal helst have det ind med modermælken, hvis det skal blive til noget.
Vi er totalt umusikalske herhjemme, så vi har ikke noget at byde ind med over for vores børn. Når jeg en enkelt gang er med til min datters undervisning, fatter jeg ikke en bjælde, når hun sidder og laver musik med læreren.
Anmeld