Går jeres børn til musik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. september 2011

Webredaktøren-vb

Musik, billedkunst eller idræt - hvis der var tid nok (og hvis jeg havde råd), ville jeg sørge for, at mine børn gik til alle tre ting...o-motion   o-trompet

Nu bliver det 'kun' til idræt to gange om ugen, og musik med begyndende instrument-undervisning en gang ugentligt (i SFO-tiden).

Mere end det har vi ikke tid til, hvis der også skal være tid til lektier og legeaftaler.

Går jeres børn til musik og hvilket instrument (ellers sang) har været en succes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

m.rungstrom-vb

Webredaktøren SKREV:

Musik, billedkunst eller idræt - hvis der var tid nok (og hvis jeg havde råd), ville jeg sørge for, at mine børn gik til alle tre ting...o-motion   o-trompet

Nu bliver det 'kun' til idræt to gange om ugen, og musik med begyndende instrument-undervisning en gang ugentligt (i SFO-tiden).

Mere end det har vi ikke tid til, hvis der også skal være tid til lektier og legeaftaler.

Går jeres børn til musik og hvilket instrument (ellers sang) har været en succes?

Nu er min pige så lille at det overhovedet ikke er aktuelt endnu, men jeg håber da at musikken kommer til at interessere hende når hun bliver ældre. 

Jeg har selv i rigtig mange år spillet musik, fra jeg var helt lille, jeg spillede slagtøjsinstrumenter, og det samme gjorde min lillebror. 

Vi gik i noget der hed Odense Skoleokester, hvor der var et fantastisk godt sammenhold mellem både store som små, og man fik mere ud af det end bare at spille på et instrument. 

Håber du kunne bruge mit lille svar, selv om jeg ingen erfaringer har fra min egen endnu :)

Anmeld

7. september 2011

Frede-vb

Begge mine børn går hver især til fire ting, altså otte ting i alt. Heraf er én af tingene hos begge 'musik'. Min søn går til noget samspil af en art med diverse instrumenter, og min datter går til keyboard. Hun har før gået til blokfløjte, men har nu skiftet det ud med keyboard. Det koster kassen at gå på musikskole, især når der er tale om eneundervisning, så jeg kan godt forstå, hvis folk holder sig tilbage mht. musikundervisningen. Da ungerne var små, gik de begge til noget mor-barn-musik. Det var meget godt for vores datter, men vores søn gad ikke sådan noget. Han gad ikke sidde i en rundkreds og synge sange. Han gik et par år, og så droppede vi det. Nu, hvor han selv må fingrene i instrumenterne, er det bare godt for ham. Det er min erfaring, at det er bedst, at børn starter så tidligt som muligt til musik. De skal helst have det ind med modermælken, hvis det skal blive til noget. Vi er totalt umusikalske herhjemme, så vi har ikke noget at byde ind med over for vores børn. Når jeg en enkelt gang er med til min datters undervisning, fatter jeg ikke en bjælde, når hun sidder og laver musik med læreren.

Anmeld

7. september 2011

kongster-vb

Min datter får klaverundervisning. Vi har været så heldige at få en lærer der cykler ud til os hver mandag og underviser hende i 20 minutter for 250 kr/måneden. Når lillebror bliver lidt ældre skal han også starte. Datteren er heldigvis glad for det og øver helt frivilligt. Det første år skulle hun have undervisning - nu vælger hun selv at hun fortsætter med det. Jeg synes musik er super vigtigt og en grundlæggende forståelse er obligatorisk herhjemme :-) Hvis det viser sig at de slet ikke gider, må de selvfølgelig stoppe

Anmeld

8. september 2011

Webredaktøren-vb

Frede @ hvordan får I dog tid til, at børnene kan gå til fire ting hver? :woohoo: :woohoo:

Anmeld

8. september 2011

nikkeneje1-vb

Nej, gør de ikke, men vi synger og danser meget derhjemme :-). Med hensyn til tiden, så har vi en regel der siger at vores børn ikke må gå til mere end én ting pr. uge. Dette netop for at der skal være tid til at lave lektier ORDENTLIGT, have legeaftaler, gå til børnefødselsdage, og simpelthen også bare kede sig hvilket skulle være så godt for fantasien :-, og sidst men ikke mindst være sammen med familien, ikke midst forældre og søskende.

Anmeld

8. september 2011

Frede-vb

Webredaktøren skrev:
Frede @ hvordan får I dog tid til, at børnene kan gå til fire ting hver? :woohoo: :woohoo:
Jamen, det gør vi næsten heller ikke! :S Heldigvis ligger to af interesserne på én dag og lige efter hinanden... men det gør det nu ikke nemmere. Det er godt nok næsten ved at tage livet af os med alle de interesser, og så står vi endda for dem selv, idet vi ikke har nogle bedsteforældre i vores nærhed, eller andre der kan hjælpe os med at køre børnene til og fra stederne. Men... vi klager ikke - i hvert fald ikke udadtil, for vi har jo selv valgt :S

Anmeld

9. september 2011

Kirle-vb

Tjalfe går i musikhøjskole med sin institution hvor han får lov til at lege med de forskellige instrumenter. Herhjemme er der guitar og keyboard til næsten fri afbenyttelse ;) Vi har gået i musikalsk legestue og satser på at starte til svømning. Så må det holde indtil videre :) han taler om at gerne ville ride. Nu må vi se om nogle år ;)

Anmeld

15. september 2011

luj-vb

Emil 14 år går til spejder, svømning og Guitar. Guitar har han gået til i 4 år, hvoraf de sidste 2 år har været eneundervisning. Derudover deltager han på et sammenspilshold og i skoletiden går han to gange ugentlig til fritkvarters band. William 11 år går til linedance (sammen med mor), svømning (på hold med Emil) og saxofon. Det er andet år han går til saxofon, og han er allerede så god, at hans lærer har fået ham ind på talentlinien. Derudover går han til jazz sammenspil 1 gang om ugen. Hanna 8 år går til spejder, svømning og klaver. Det er hendes 1. år på klaver og hun elsker det. I sfo tiden går hun i skolekor. Vi synes musikundervisning er meget vigtig for vores børn, de får en viden om musik og den disciplin der skal til i musik undervisningen er udemærket at tage med sig i livet.

Anmeld

21. september 2011

victorsmor-vb

Victor går til 3 ting. Spejder, springgymnastik og klaver. Klaver er 2 år nu. Jeg synes egentlig kun han skal gå til 2 ting, men så længe at han orker så sker der jo ikke noget ved det. Han elsker at gå til alle tre ting, så det har været svært at skulle sortere noget af det fra....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.