Eksperthjælp: Gravid med konstant lyst til sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. april 2015

Vivi Hollænder

Hej.
Jeg er gift med min skønne mand på 8. Vi har det godt sammen, det har vi altid haft. Jeg er gravid i uge 21 og jeg har konstant lyst til sex. Jeg føler mig som en nymfoman. Min mand deler desværre ikke denne øgede sexlyst og vi har "kun" sex hver anden - tredje dag.
Sex mens jeg er gravid føles for mig ikke anderledes end ellers, men det er som om jeg søger enormt meget intimitet. Det er min første graviditet så jeg er nok lidt usikker på det hele. Jeg læser herinde om kvinder der oplever at sexlivet går i stå efter fødslen fordi deres mand ikke længere tænder på deres krop. Ligeledes kan man læse om mænd der ikke har lyst til sex fordi de kan se maven vokser. Det fylder meget for mig om min mand tænder mindre og mindre på mig i takt med at min mave vokser. Jeg har spurgt ham om dette, og han siger at han er vild med min krop, især at mine bryster er blevet større og kavalergangen mere tydelig i almindeligt tøj.
Alligevel er jeg frustreret over at vi ikke har mere sex end vi har.
Hvad kan man gøre i denne situation? Jeg føler jeg er ved at eksplodere nogle gange og jeg bliver ked af det når min mand afviser mine tilnærmelser.

Vivis svar

Kære ”Nymfoman”

Du har ret i, at der er nogle mænd, der mister lysten til sex med deres gravide kvinder, men der er bestemt ikke noget, der tyder på, at det er tilfældet for din mand.

I har sex hver anden – tredje dag og du kan dårligt ”kræve” at din mand skal præstere mere sex end det..

Jeg er heller ikke sikker på at det er din sexlyst, der er vokset. Det lyder mere som et øget behov for intimitet og bekræftelse. Nu, hvor I er ved at bygge rede, har du brug for at mærke hans kærlighed og jeres samhørighed mere end nogensinde før. For dig er sex sikkert et vigtigt kærlighedssprog og måske er du bevidst eller ubevidst bange for at være/blive uelsket, hvis der må skrues ned for sexlivet i forbindelse med graviditet og fødsel. Og for at imødegå denne angst skruer du i stedet op for blusset.

Hvis du kan genkende det, som jeg har beskrevet her, så prøv i stedet at fokusere mere på intimitet uden samleje..

Fortæl din mand om dit øgede behov for at føle dig elsket og passet på, din angst for at miste og at du har ekstra brug for opmærksomhed, omsorg og kærtegn.

Det er en stor livsomvæltning at blive forældre og selvfølgelig kan man blive angst for at miste noget af, det man havde før – I er på vej ind i en ny livsfase og der er mange følelser på spil – Hvad vil fremtiden bringe og hvordan vil det påvirke jeres forhold?

Tag en god snak med din mand om alle disse ting – hans gør sig sikkert også mange tanker om sin fremtidige rolle som far og ægtemand.

De bedste hilsner
Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+