3 autostole i Ford Focus st.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2015

Pigent

Miss BananaHammock skriver:

Oprettede en debat for noget tid siden, da jeg var i tvivl om hvorvidt det kunne lade sig gøre at have 3 autostole på bagsædet i vores Ford focus st.

Tænker der måske er andre derude med samme problem som os, så vil da lige dele vores erfaringer! 

Vi har været i Babyone, hvor de forsøgte at få 3 stole ind på bagsædet, men desværre kunne det ikke lade sig gøre. Ikke hvis man som mig, vil have isofix baser til babystolene. Det drejer sig i vores tilfælde om at vi skal have 2 x babystole med base, samt en stol til storebror på 2,5 på bagsædet. 

Det vi så har endt med er at købe 2 Maxi cosi pebble plus babystole med 2wayfix baser, som kan genbruges til næste str. stol. De skal være på bagsædet. 

Storebror har fået en Concord (tysk mærke) autostol, der kan bruges fra 15kg og 90cm pga. dens evne til at blive justeret i højden. Han skal så sidde på forsædet når vi allesammen skal afsted. Det var den eneste løsning, hvis vi ikke ville købe ny bil. 

Vi kom selvfølgelig også liiige til at købe en tvillingeklapvogn med tilhørende køreposer nu vi var i gang!  - Det blev en B-Agile Double fra Britax-Römer.

Så nu er vi klar til tvillingernes ankomst! 

Hvor gammel er jeres søn? For hvis du siger han sidder en i autostol der kan vende begge veje nu, så han vel ikke gammel nok til at sidde i den nye i har købt. For sådan som jeg ser autostolen så skal han spændes fast med bilens sele og det skal man da være 3-4 år før man må det. Det ikke ment som en negativ kommentar, synes bare jeg kan huske dig fra den tidligere tråd du lavet og mener du den gang sagde din søn ikke var så gammel. 

Har jeres bil isofix på forsædet? Er bare nysgerrig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Lenats31

Jeg tænker mest på når tvillingerne skal sidde fremadvendt og alle skal med i bilen. Ikke så meget mens de sidder i babystolene. 

Babystolene er jo en stakket frist. Det er det som kommer efter (kender bilen)

Anmeld Citér

14. april 2015

Miss BananaHammock

Pigent skriver:

Hvor gammel er jeres søn? For hvis du siger han sidder en i autostol der kan vende begge veje nu, så han vel ikke gammel nok til at sidde i den nye i har købt. For sådan som jeg ser autostolen så skal han spændes fast med bilens sele og det skal man da være 3-4 år før man må det. Det ikke ment som en negativ kommentar, synes bare jeg kan huske dig fra den tidligere tråd du lavet og mener du den gang sagde din søn ikke var så gammel. 

Den autostol vi har købt er godkendt til børn der er mindre end 3-4 år. Det handler mere om størrelse end år. 

Nej vi har ikke isofix på forsædet. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Miss BananaHammock

Pigent skriver:

Tilføjelse (kan ikke rette i mit svar)

Reglerne er at man gerne må bruge bilens sele fra de er 3 år, og vi har en anden stol som han bruger indtil da. Den flytter vi fra den anden af vores biler, da den ikke kræver isofix. Så jeg ville have skrevet at den stol vi har købt kan bruges under 4 år og ikke 3 år  

Anmeld Citér

14. april 2015

Lenats31

Den autostol vi har købt er godkendt til børn der er mindre end 3-4 år. Det handler mere om størrelse end år. 

Nej vi har ikke isofix på forsædet. 

Den er godkendt fra 15 kg af. Nogle vejer 15 kg meget tidligt. 

Men med det nye regelsæt fase 2 som indføres enten sent i år eller til næste år og som omhandler netop denne gruppe stole, kommer det til at hedde fra 105 cm og ikke 15 kg. Mange børn rammer 105 cm mellem 3-4 års alderen.

jeg vil lige skynde mig at indskyde, det gamle regelsæt ECE R44/04 kommer til at gælde sideløbende med UN R129 i en del år endnu

Anmeld Citér

14. april 2015

Miss BananaHammock

Lenats31 skriver:

Jeg tænker mest på når tvillingerne skal sidde fremadvendt og alle skal med i bilen. Ikke så meget mens de sidder i babystolene. 

Babystolene er jo en stakket frist. Det er det som kommer efter (kender bilen)

Stolen der kommer efter babystolen virkede bare ikke bredere, så det burde da kunne lade sig gøre. Men vi må se - vi kan kun se det an når vi kommer der til.

Anmeld Citér

14. april 2015

Pigent

Miss BananaHammock skriver:

Tilføjelse (kan ikke rette i mit svar)

Reglerne er at man gerne må bruge bilens sele fra de er 3 år, og vi har en anden stol som han bruger indtil da. Den flytter vi fra den anden af vores biler, da den ikke kræver isofix. Så jeg ville have skrevet at den stol vi har købt kan bruges under 4 år og ikke 3 år  

Okay, tænkte bare at børn under 3 år ikke skal sidde fast med bilens sele.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.