Stoppe hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
3 svar
5 synes godt om
30. marts 2015

Frk_Louise

Min kæreste og jeg har talt om her til aften hvornår jeg mon er helt færdig med at amme. Ved selvfølgelig godt, at ingen her kan sætte dato på og at alle børn er forskellige.

Vi har været igang med at give grød om formiddagen i en måneds tid nu. Og går snart i gang med at give grønssagsmos til aften.

Min SP siger, at mos og grød endnu ikke må erstatte et helt måltid.

Hvornår må det det? Og hvornår stoppede andre i med at amme? Og her tænker jeg ikke på en aften/nat amning. Men hvornår i stoppede i løbet af dagen.

Det skal lige siges, at min datter ikke vil tage hverken sut eller sutteflaske. På trods af ihærdig træning dagligt. Så hun er meget afhængig af mig. Det er jeg nu også af hende 

Men indimellem kunne det da være rart bare lige at kunne besøge en veninde i et par timer for eksempel uden at skulle pakke barnevogn, puslegrej, lift osv osv... Og at man rent faktisk kunne fokusere på veninden et øjeblik.. 

Jeg føler ihvertfald indimellem, at jeg forsømmer mine veninder. Og når jeg ser dem, er jeg ikke "til stede", fordi jeg har fokus på min datter. Det er ikke fordi veninderne har beklaget sig - det er bare noget, jeg selv tænker over.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Du skriver ikke hvor gammel dit barn er, men Det anbefales jo, at de starter med mad ved 6 mdr. Omkring 10 mdr. Skal de ammes maks to gange i døgnet og ved 1 års alderen kan de stoppe hvis mor eller barn ikke gider længere Nyd du bare amningen og glem veninderne, det er en så kort tid i livet. Du skal nok få masser af venindetid osv. Igen..

Anmeld Citér

31. marts 2015

modesty

Min kæreste og jeg har talt om her til aften hvornår jeg mon er helt færdig med at amme. Ved selvfølgelig godt, at ingen her kan sætte dato på og at alle børn er forskellige.

Vi har været igang med at give grød om formiddagen i en måneds tid nu. Og går snart i gang med at give grønssagsmos til aften.

Min SP siger, at mos og grød endnu ikke må erstatte et helt måltid.

Hvornår må det det? Og hvornår stoppede andre i med at amme? Og her tænker jeg ikke på en aften/nat amning. Men hvornår i stoppede i løbet af dagen.

Det skal lige siges, at min datter ikke vil tage hverken sut eller sutteflaske. På trods af ihærdig træning dagligt. Så hun er meget afhængig af mig. Det er jeg nu også af hende 

Men indimellem kunne det da være rart bare lige at kunne besøge en veninde i et par timer for eksempel uden at skulle pakke barnevogn, puslegrej, lift osv osv... Og at man rent faktisk kunne fokusere på veninden et øjeblik.. 

Jeg føler ihvertfald indimellem, at jeg forsømmer mine veninder. Og når jeg ser dem, er jeg ikke "til stede", fordi jeg har fokus på min datter. Det er ikke fordi veninderne har beklaget sig - det er bare noget, jeg selv tænker over.

Jeg stoppede med at amme a min søn var 1 år. Men man trapper jo stille og roligt ned. Tror at jeg trappede den første amning ned da han var 7-8 mdr. Da han var knap et år, hvor vi stoppede helt, var jeg nede på to amninger i døgnet (morgen og godnat) og nogle gange kun en enkelt. Så snart du dropper bare én amning, vil det jo give 4-5 timer hvor du kan være uden baby. Så der er bestemt ingen grund til at stoppe helt. 

Rettelse: Kan se at din datter kun er 4,5 mdr. Så ville jeg helt bestemt vente lidt tid med at trappe ned. Et par måneder måske.

Og selvfølgelig forsømmer du dine veninder. Du er nybagt mor. Der er andre ting der er vigtigere i dit liv lige nu. Veninderne skal nok vente på dig.

Anmeld Citér

31. marts 2015

Frk_Louise

Jeg stoppede med at amme a min søn var 1 år. Men man trapper jo stille og roligt ned. Tror at jeg trappede den første amning ned da han var 7-8 mdr. Da han var knap et år, hvor vi stoppede helt, var jeg nede på to amninger i døgnet (morgen og godnat) og nogle gange kun en enkelt. Så snart du dropper bare én amning, vil det jo give 4-5 timer hvor du kan være uden baby. Så der er bestemt ingen grund til at stoppe helt. 

Rettelse: Kan se at din datter kun er 4,5 mdr. Så ville jeg helt bestemt vente lidt tid med at trappe ned. Et par måneder måske.

Og selvfølgelig forsømmer du dine veninder. Du er nybagt mor. Der er andre ting der er vigtigere i dit liv lige nu. Veninderne skal nok vente på dig.

Det er heller ikke fordi jeg vil trappe ned nu. Bestemt ikke. Hun skal have en stille og rolig overgang fra amning til "rigtig" mad..  

Jeg vidste bare ikke hvornår mad kan/skal erstatte amning. Det er jo meget forskelligt hvor længe nogle mødre bliver ved.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at mine veninder "venter".. Jeg skal egentlig nok bare vænne mig til, at veninder, venner, familie og indimellem også parforholdet bliver sat lidt på "stand-by".. Ikke fordi det gør noget, når det er af en skøn baby  Men jeg er ikke typen, der "nyder" amning. Jeg synes det er ubehageligt, jeg er meget genert hvad sådan noget angår. Så på en måde bliver det rart, når det er ovre. Men på den anden side, kommer jeg nok til at savne det, når det er ovre..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.