Autostol 9-18 kg - uden isofix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
7 svar
2 synes godt om
30. marts 2015

Annemette07

jeg har brug for hjælp. Vi skal have en ny autostol i vægtklassen 9-18 kg. Vi har ikke isofix i vores bil, så derfor skal den kunne bruges uden.

vi har nu en recaro 9-36 kg, men sønnemand kan skubbe puden alt for langt ud, til at jeg er tryg ved at han bruger den. Og ja, han er spændt rigtig, men er ikke ret glad for længere køreture en 15 min, så derfor er det et problem. Vi har også spændt den stramt og en smule løsere for at se om det var problemet, men det hjælper ikke, så kom med gode råd til hvad i vil anbefale. 

Den skal have en god siddekomfort til ham, og må gerne kunne ligges lidt til hvilestilling, hvis i forstår :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2015

Bak

Annemette07 skriver:

jeg har brug for hjælp. Vi skal have en ny autostol i vægtklassen 9-18 kg. Vi har ikke isofix i vores bil, så derfor skal den kunne bruges uden.

vi har nu en recaro 9-36 kg, men sønnemand kan skubbe puden alt for langt ud, til at jeg er tryg ved at han bruger den. Og ja, han er spændt rigtig, men er ikke ret glad for længere køreture en 15 min, så derfor er det et problem. Vi har også spændt den stramt og en smule løsere for at se om det var problemet, men det hjælper ikke, så kom med gode råd til hvad i vil anbefale. 

Den skal have en god siddekomfort til ham, og må gerne kunne ligges lidt til hvilestilling, hvis i forstår :-)

Vi har en Rømer King plus (tror jeg den hedder). Den er vi ret glade for! Vi har heller ikke isofix. 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Maja_4000

Vi har også römer king plus

Anmeld Citér

30. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvor gammel er dit barn? Tænker st det ikke er ualmindeligt at dit barn ikke vil sidde fastspændt i en autostol særlig længe - det er ikke sikkert en ny stol vil hjælpe på det. 

Men vi havde en rømer og vores drenge var glade for den. 

Anmeld Citér

31. marts 2015

Annemette07

mor:) skriver:

Hvor gammel er dit barn? Tænker st det ikke er ualmindeligt at dit barn ikke vil sidde fastspændt i en autostol særlig længe - det er ikke sikkert en ny stol vil hjælpe på det. 

Men vi havde en rømer og vores drenge var glade for den. 

Han er halvandet ��

Anmeld Citér

31. marts 2015

IT-nørd

Besafe Izi Comfort x3 er en meget comfortabel stol. Den er yderst nem at montere i bilen, nærmest idiotsikker 

Desuden er der flere liggeindstillinger, som kan reguleres ved at dreje et håndtag på siden, også yderst nemt.

Vi har købt den til bedsteforældrenes bil og jeg kender flere i vennekredsen, som har den.

Anmeld Citér

31. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Vi har osse rømer King uden isofix 

Og min datter sidder rigtig godt i den. 

Den kan vippes i hvile position rigtig nemt når hun siddet i den og så har den en bibe funktion som fortæller når stolen er sikker og lige ledes vis dem ikke er sikker når hun er i den går en alarm kort igang så man ved den ikke er sikker mere og skal spændes mere ind. 

Det kan ske fx ved hård op bramsning  eller vis det lykkes den lille at pille ved det men det sku det meget gerne ikke da de ikke kan nå  

Min er købt i ønskebørn 

Anmeld Citér

7. april 2015

Lenats31

Annemette07 skriver:

Først og fremmest så er bagudvendte autostole de mest sikre. Stole med pude foran kan ikke måle sig med disse - heller ikke på nakkebelastninger i den øvre del af nakken, som godt kan måles i testdukker.

der ud over vil jeg råde dig til ikke at lade hverken barn eller autostol være spændt løst fast. Så laver du autostolen om til et katapultsæde.

Autostole er lavet af strækbart materiale hele vejen igennem. det er de fordi de skal både stoppe barnet effektivt OG så "blødt" som muligt. Alt giver efter/strækker sig i en kollision: Plastikken, sikkerhedsselen, puden foran eller 5-punktsselen. Når det har strukket sig ud i fuld længde, barnet er korrekt spændt fast i stolen (dvs stramt, ret selehøjde eller pudehøjde, og selen sidder helt tind til kroppen og dermed intet tykt overtøj) og stolen er korrekt monteret, så taler vi om en fremad rotation af barnet på op til 55 cm målt fra panden. Er barnet løst spændt fast, vil rotationen blive større og barnet måske endda blive slynget helt eller delvist ud af stolen. Det ønsker ingen.

dernæst vil jeg sige at jeg ikke er så vild med de pudestole. Der er dog laaaaangt bedre end ingenting. men de kan ikke testes ordenligt. der findes ikke testdukker der kan måle på de kropsdele som er vigtige at måle på: maven, ned del af rygsøjlen og nedre del af nakken. men sådanne testdukker er på vej. Man er desuden meget i tvivl om hvor godt de kan holde barnet i stolen i en roll-over ulykke - altså hvor bilen triller ud over en mark eller i grøften.

Det nye regelsæt for autostole UN R129 indeholder indeholder en roll-over test hvor autostolen sættes på en slæde i et stort hjul og roterer langsom rundt. Når det hele hænger på hovedet stopper slæden og man ser hvor langt ud dukken kommer. man har i den forbindelse bestemt at lægge ekstra vægt på testdukkerne. 

Endnu er kun første fase indført. Denne type stol vil være at finde i fase 3 og altså den sidste fase. Der går nogle år endnu inden den træder i kraft. Om disse stole kan bestå til den tid er selvfølgelig uvidst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.