Søde piger 
Jeg skal til lægesamtale på onsdag, fordi jeg fik foretaget kejsersnit sidste gang (2. fødsel).
Beslutningen om kejsersnit blev taget da jeg 12 dage over termin var blevet sat i gang og var 6 cm åben. Der var jordemoderskifte, og den nye jordemoder var ikke tryg ved en almindelig fødsel, pga. min første fødsel
Ved første fødsel fik jeg en 3. grads bristning og fødte et barn på 3800 g.
Ved andet fødsel var min datter skønnet til 4300 gram. Derfor var jordemoderen ikke tryg.
Da min datter på 4500 gram blev taget ud ved kejsersnit, var jeg lykkelig for den løsning. Og efter en overnatning blev jeg udskrevet –kun 17 timer efter min datter blev født. Efterfølgende havde jeg ingen komplikationer.
Den første gang var jeg indlagt i 5 dage, og kunne ikke sidde ned uden smerter den første måned, det var ydmygende og ikke mindst gjorde det mange ting komplicerede for mig- f.eks. amning.
Efter fødslen blev min datter taget fra mig, og jeg blev kørt på operationsbordet, jeg havde mistet 1200 ml. blod under fødslen. –Her lå jeg i 3 ½ time- uden at se min datter.
Min mand sad imens med vores datter i 3 ½ time –uden at høre om jeg var okay. Han så bare jeg blev kørt afsted.
Men da jeg ikke havde problemer med at holde på vand og afføring, samt ikke havde smerter ved samleje efter et halvt år, blev jeg afsluttet som ”fødsel uden yderligere komplikationer” Og jeg besluttede selv at jeg ønskede at føde almindeligt igen anden gang.
Min bekymring går på om jeg nu skal tigge og be om et kejsersnit denne gang –det er virkelig det eneste jeg ønsker og tør.
Jeg er i uge 19, og får af og til stærke smerter i mit ar (det er sket 3 gange de sidste 2 uger) og hver gang, kommer mine tanker på alt hvad der kan gå galt under en evt. almindelig fødsel.
Nogen med erfaring der ved, hvor ”svært” det er at få lov at få kejsernit, når man har fået det tidligere? 
Jeg har lægeangst og er bange for at jeg ikke tør udtrykke mig, når jeg kommer der ind. Jeg sidder faktisk og overvejer om jeg skal udskrive dette og give det til lægen, men ved ikke om det er en god ide…

(håber ikke indlægget er for rodet, det var mange tanker der skulle ud på en gang)