(februar) Hvordan er det nu lige det er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. september 2009

Misjelle

Hvordan er det nu lige det er med nedfrysning af hjemmelavet babymad.

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle større portioner, så det kunne fryses og på den måde slippe for at stå over kogegryderne hver dag. Kan jeg fryse maden hvis jeg laver den på pulverbaseret modermælkserstatning?

Hvad gør i andre og hvilken type grød/mos fryser i, hvis i da fryser?

/Michelle som er blevet lidt rundforvirret i alt den babymad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Muffinmus

lad være med at komme mme i før du tør det op igen, så kan du godt...og ellers skal du køle madne helt ned til kold, tilsætte mme og så fryse det.
MEn det bedste er at alev kartoffelmos og lign og så bagefter tilføje mme, så får du mest næring ud af det uden at slå alt det gode ihjel
Jeg laver små stykker kartoffel og gulerødder eller lign, giver det 10-15 min i mikroen og så moses det...nemt og tager ingen tid

Anmeld

1. september 2009

Diana...

Jeg fryser ikke så det ved jeg faktisk ikk   Men jeg ved at frugt mos hjemmelavet kan fryses ned  

Kram

Anmeld

1. september 2009

Misjelle

MariaE skriver:

lad være med at komme mme i før du tør det op igen, så kan du godt...og ellers skal du køle madne helt ned til kold, tilsætte mme og så fryse det.
MEn det bedste er at alev kartoffelmos og lign og så bagefter tilføje mme, så får du mest næring ud af det uden at slå alt det gode ihjel
Jeg laver små stykker kartoffel og gulerødder eller lign, giver det 10-15 min i mikroen og så moses det...nemt og tager ingen tid

Plejer faktisk at lave mosen på det afkogte vand, så det er da bare i fryseren med det .

Anmeld

1. september 2009

Misjelle

Diana... skriver:

Jeg fryser ikke så det ved jeg faktisk ikk   Men jeg ved at frugt mos hjemmelavet kan fryses ned  

Kram

Ja frugtmosen har jeg haft frosset ned i isterninge bakker, men nu har jeg lige smidt det hele ud lige smidt det hele ud igen, da jeg læste det var noget være skidt . Så nu er der købt nye bøtter til babymad .

Anmeld

1. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg kogte kartofler og grønsager til et par dage af gange og havde stået i en lufttæt bøtte i køleskabet. Så var det nemt lige, at lave grød af. Alt frugtgrød frøs jeg ned i små bøtter.

Med Lina er vi stadigvæk "kun" kommet til majsgrød og hirsegrød - 2 gange om dagen. Jeg laver det fra gang til gang, men har tænkt på, at jeg må kunne lave en stor portion om morgen og så bruge den i løbet af dagen.

Kh.
Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.