Udeluk venligst mit barn fra fælleskabet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
12 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2015

Anonym trådstarter

Barnet kommer med eget madpakke, når alle andre spiser fælles mad, er det det samme som forælder beder om at udelukke barnet fra fælleskabet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Barnet kommer med eget madpakke, når alle andre spiser fælles mad, er det det samme som forælder beder om at udelukke barnet fra fælleskabet?

Ikke nødvendigvis, men det er da klart at det sender et signal.

Hvad er årsagen til madpakken?

Anmeld Citér

30. marts 2015

TNBC

30. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej, det behøver det ikke, men det gør jo lidt at barn ser en forskel. hvorfor får de det og jeg får det?
Men hvorfor spiser barnet madpakke, hvis de andre spiser fællesmad?

Anmeld Citér

30. marts 2015

aarhusmor

Det gavner måske ikke børnenes fællesskabsfølelse, men der kan jo være særlige årsager, som gluten, svinekød etc.

Anmeld Citér

30. marts 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

Det kommer da virkelig an på, hvad der bliver serveret og hvad grunden til madpakken er..!?

Anmeld Citér

30. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Det kommer vel an på hvorfor?

Og mad har i børnens øjne vist ikke så meget med fællesskab at gøre som fx deltagelse i børnefødselsdage eller andre forholdsvis vigtige ting.

Anmeld Citér

30. marts 2015

SandraXOXO

Det behøver det da bestemt ikke. Det kommer nok an på hvordan barnet selv ser på det. Jeg var et af de børn der fik mad med hjemmefra selv om min inst serverede mad. Det var bare pænt usundt mad så min mor tog en beslutning om at jeg altså skulle ha noget mere sundt, mættende mad med hjemmefra. Jeg følte mig ikke udenfor. Tværtimod følte jeg mig ret heldig når jeg sad med grovboller, lækker frugt og bær og de andre børn fik slatten pasta med ketchup feks.  

Anmeld Citér

30. marts 2015

Anonym trådstarter

Fadet med mad bliver sendt rund hver gang til alle måltider...

Maden er overvejende økologisk.

Madpakken er kernesundt.

Anmeld Citér

30. marts 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fadet med mad bliver sendt rund hver gang til alle måltider...

Maden er overvejende økologisk.

Madpakken er kernesundt.

Jeg forstår det ikke. Du er nødt til at skrive mere uddybende - hvor finder dette sted, hvad er der galt med fadet med mad, hvad er barnets handicap, og hvorfor er dette relevant? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.