Tøj str 50-74

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
8 svar
6 synes godt om
30. marts 2015

namaha

Hej Alle
Vi er så småt på plads med alt børnetøjet til vores lille Pige. Jeg har derfor lavet en liste over hvad vi har og tænker om der er nogen som vil komme med bud på om der er noget vi mangler?

Str 50
3 kortærmet body
2 Langærmet body
4 Sparke/natdragter
2 par bukser

Str 56
7 Langærmet bodyer
15 Kortærmet bodyer
7 sparke/Natdragter
3 par Bukser
2 Bluser

Str 62
10 Langærmet body
15 kortærmet body
9 Sparkre/natdragter
13 par Busker
9 Bluser
3 Kjoler

Str 68
12 Langærmet bodyer
13 Kortærmet bodyer
2 sparke/Natdragt
7 par bukser
13 Bluser
2 Kjoler

Str 74
4 Langærmet bodyer
10 Kortærmet bodyer
3 Sparke/Natdragter
1 par Bukser
2 bluser
1 Kjole

2 par sutsko 0-1-år
48 Stofbleer
17 Smæk (Dem jeg kalder savlesmækker)
4 Spisesmæk
12 Huer
32 par sokker i forskellige størrelser
8 par strømpebukser

Tak på forhånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2015

Karina84

Pyh jeg bliver helt forpustet over alle de tal og str. 

Synes 15 kortærmede bodys lyder af meget, det samme med bukser og trøjer...

Og så tror jeg heller ikke jeg ville købe så langt frem i størrelserne, men vent til baby kommer. I aner ikke hvor lang tid hun vil være i størrelsen og hvilken slags tøj der hitter hos hende og jer.

Men ja, det er måske bare mig der ikke er så struktureret

Anmeld Citér

30. marts 2015

Karina84

Det samme med savlesmække - med en store brugte vi dem sådan okay, men den mindste slet ikke.

Strømper synes jeg også lyder af mange - strømpebukser var/er et hit hos vores pige (har en af hver).

Anmeld Citér

30. marts 2015

TNBC

namaha skriver:

Hej Alle
Vi er så småt på plads med alt børnetøjet til vores lille Pige. Jeg har derfor lavet en liste over hvad vi har og tænker om der er nogen som vil komme med bud på om der er noget vi mangler?

Str 50
3 kortærmet body
2 Langærmet body
4 Sparke/natdragter
2 par bukser

Str 56
7 Langærmet bodyer
15 Kortærmet bodyer
7 sparke/Natdragter
3 par Bukser
2 Bluser

Str 62
10 Langærmet body
15 kortærmet body
9 Sparkre/natdragter
13 par Busker
9 Bluser
3 Kjoler

Str 68
12 Langærmet bodyer
13 Kortærmet bodyer
2 sparke/Natdragt
7 par bukser
13 Bluser
2 Kjoler

Str 74
4 Langærmet bodyer
10 Kortærmet bodyer
3 Sparke/Natdragter
1 par Bukser
2 bluser
1 Kjole

2 par sutsko 0-1-år
48 Stofbleer
4 Spisesmæk
12 Huer
8 par strømpebukser

Tak på forhånd

Str.56

Jøsses med mange bodyer. Det er over 20 bodyer bare i en størrelse, tror slet ikke i kommer til at bruge så mange, i den størrelse. I ved ikke hvor længe hun bliver i den størrelse. Der er også en chance for at hun springer over den.

Str.62

Igen mange bodyer.

Jeg vil sige at I skal lade være med at købe i alle størrelser og så så langt frem, i ved ikke hvilke størrelser hun vil passe.. så jeg ville købe ganske lidt i de små størrelser, og så vente og se hvor stor/lille hun er, og se hvor hurtigt hun vokser. Nogen børn springer størrelser over, andre er i den samme størrelse i måneder, hvor andre er i den et par uger.
Og så kan i ende med at stå med virkelig meget tøj som ikke bliver brugt..

32sokker, før hun bliver 1år..?? Strømpebukser er bedre når de er små, fordi det holder varmen inde, ligesom heldragterne.

Køb nogle få sokker, ikke 32.

12huer?? Hvad med bare end 4-5stykker.. De kan jo vaskes.

Med mindre hun tisser meget igennem, gylper meget, tror jeg slet ikke i har brug for så mange bodyer.. De kan jo vaskes.

Anmeld Citér

30. marts 2015

Fremad

det kommer an på vaske muligheder.. og om barnet er en gylper mm....

ham af min er en varm lille gut og vi brugte nærmest kun body'er...

Anmeld Citér

30. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
namaha skriver:

Hej Alle

Str 50
3 kortærmet body
2 Langærmet body
4 Sparke/natdragter
2 par bukser

Str 56
7 Langærmet bodyer
15 Kortærmet bodyer
7 sparke/Natdragter
3 par Bukser
2 Bluser

Str 62
10 Langærmet body
15 kortærmet body
9 Sparkre/natdragter
13 par Busker
9 Bluser
3 Kjoler

Str 68
12 Langærmet bodyer
13 Kortærmet bodyer
2 sparke/Natdragt
7 par bukser
13 Bluser
2 Kjoler

Str 74
4 Langærmet bodyer
10 Kortærmet bodyer
3 Sparke/Natdragter
1 par Bukser
2 bluser
1 Kjole

2 par sutsko 0-1-år
48 Stofbleer
4 Spisesmæk
12 Huer
8 par strømpebukser

Tak på forhånd

Tænker også det er helt tosset at købe til så langt frem, medmindre det er fordi du har fået det brugt fra en veninde? 

Ved du præcis hvilken størrelse dit barn vil have hvornår, og hvilken type vinter vi får næste år? - for det spiller da ind i forhold til hvad de skal have på. Du kan jo sagtens få en "petite" slank pige, eller måske en ordentlig basse hvis nu du har fløde i brysterne

Og de 12 huer, hvilke størrelser taler vi om? For du skal selvfølgelig bruge huer da du føder sensommer/efterår, men du aner jo heller ikke hvor stort et hoved barnet har hvornår.

Som andre skriver, så er det enormt forskelligt fra baby til baby: nogle springer simpelthen en størrelse over, nogle gylper, tisser igennem eller har myllerbæ ofte, andre babyer er "varme", og skal derfor ikke have ret meget tøj på osv.

Er ked af at sige det, men sådan noget som planlægning, ja det ryger lidt fløjten når der kommer en baby til verden... Og jo før du accepter denne kendsgerning, jo nemmere bliver overgangen for jeres lille familie 

Anmeld Citér

30. marts 2015

namaha

Derfor vi har så meget tøj er fordi vi har købt 2 flytte kasser flydt med tøj, også kunnne vi selv sortere, 

Anmeld Citér

30. marts 2015

TNBC

namaha skriver:

Derfor vi har så meget tøj er fordi vi har købt 2 flytte kasser flydt med tøj, også kunnne vi selv sortere, 

Ok det er jo så en anden sag, men husk på at det ikke er sikkert at jeres datter kan passe alt det der er i dem.. så lad vær med sortere før hun kommer, og så tag det derfra. Ha to-tre forskellige sæt med på hospitalet. . Og så se på tøjet når i kommer hjem, efter hvor stor/ lilel hun er. For den der liste er meget stor, og så meget tøj bruger man ikke, jo hvis barnet, gylper og tisser meget igennem.

Anmeld Citér

30. marts 2015

Clisolka

Hold da magle! 

Lad være med at bekymre dig om str. 68-74 endnu  Jeg synes til gengæld det er et pænt antal str. 50 og 56 bodyer. Som én skriver, det er ikke sikkert i vil få brug for dem alle, meeeen i kan også risikere at få en "gylper" som jeg fik 2. gang, og hvis vaskemaskinen ikke skal køre på højtryk, så er det lækkert at have lidt ekstra  Glem alle de sokker, de er ikke det værd når de er så små  Det er langt bedre med heldragter eller strømpebukser 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.