Spm. til tænder hos dreng på 16 mnd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. marts 2015

Babilooo

min søn har fået mange tænder. Han er 16 mnd. Og har fire fortænder foroven og for neden. Han har nu også fået fire kindtænder ... Men der er er er hul mellem fortænderne og kindtænderne. Forstået sådan at der er plads til en hjørnetand - men der er ingen hjørnetænder endnu??

Er det normalt at få kindtænder før hjørnetænder. Jeg synes ikke at det var tilfældet for ældste søn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2015

Jupiter

Yep det er helt normalt 

Vores datter er fx 22 mdr. og hun mangler endnu sin sidste hjørnetand, og de tre andre kom som længe efter kindtænder og fortænder.

Anmeld Citér

29. marts 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Tror det er meget forskelligt hvordan tænder kommer, men jeg har oplevet det samme. Min datter fik først alle 8 foran. ( 4 foroven og 4 forneden, så fik hun 4 kindtænder der alle er kommet fint igennem, og nu er den sidste og 4 hjørnetand lige brudt igennem, så nu mangler vi "bare de  sidste inderste kindtænder  min datter er 17 mdr gammel. Men det tog godt nok lang tid med hjørnetænderne, og de kom af mange omgange.... pyha 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Looni

Altså min søn på 19 mdr har kun fået 7 fortænder, og 3 kindtænder - det er lidt forskelligt hvornår og hvilke tænder de små får - så intet unormalt ved din søn, tværtimod.. 

"Normalen" har jeg læst mig til er de 8 fortænder først, så 4 foreste kindtænder, så 4 hjørnetænder og til sidst de 4 bagerste kindtænder - men som sagt det er forskelligt fra barn til barn - men dit barn virker jo til at følge "normalen" 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.