Pandekager som hvor mor lavede dem !!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.698 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. marts 2008

Pia.

Jeg har prøvet alt, jeg har været så mange opskrifter igennem, men de smager bare ikke som dengang .....(L)

Nu var I så gode med alle jeres lækre opskrifter, har I så ikke en super pangekageopskrift til mig...

Lavede pandekager I dag til Mille og hendes veninde, og skulle da også selv lige smage, men syntes ikke de smagte som de skulle.... - eller jo, men ikke sådan som jeg husker rigtige pandekager skulle smage.

Knus Pia, hende med den alt for søde tand...
(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2008

Tullebobs

Hej Pia

Der er en megagod opskrift i den bog, der hedder "krudtugler og kanelsnegle" - fantastisk bog for alle med børn iøvrigt. Opskriften er nem og lige til at gå til, og den skal ikke hvile i køleskabet, som i mange andre opskrifter. Jeg er SÅ træt lige nu så jeg orker ikke at skrive den ned til dig lige nu, men den kommer imorgen ;)

Kram fra Trine

Anmeld

31. marts 2008

Loggidut

PiaR skriver:

Jeg har prøvet alt, jeg har været så mange opskrifter igennem, men de smager bare ikke som dengang .....(L)

Nu var I så gode med alle jeres lækre opskrifter, har I så ikke en super pangekageopskrift til mig...

Lavede pandekager I dag til Mille og hendes veninde, og skulle da også selv lige smage, men syntes ikke de smagte som de skulle.... - eller jo, men ikke sådan som jeg husker rigtige pandekager skulle smage.

Knus Pia, hende med den alt for søde tand...
(H)

dem du har lavet...har du kommet øl i dem-....tror det kan være det du mangler, det får dem til at hæve en smule og giver lidt sødme...?

Anmeld

31. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Pia,
Jeg laver kun amerikanske pandekager, men jeg har en opskrift fra Peter Plys kogebogen. Og da den er fra før min tid, må det da minde om "som vor moar lavede den" ;)

125 g mel
2½ dl mælk
1 æg
1 drys salt
smør til at stege i

Jeg har også en original Fr. Jensen fra 1945 og her ser den sådan ud: (8 personer)

Pandekager I
500 g mel
4 æg
1 1/4 dl øl
6-7 dl mælk
1 spsk melis
1 tsk salt
½ tsk kardemomme
smør til stegning

Pandekager II
500 g mel
1 tsk salt
2 spsk melis
4 æg
smør til stegning

Pandekager III
5 æg
45 g melis
½ tsk kardemomme
½ tsk salt
50 g gær eller 2 tsk bagepulver
500 g mel
½ l mælk
smør til stegning

Kh Jeanne, som vist skal have pandekager på søndag 8D

Anmeld

31. marts 2008

Lise

Jeg kunne aldrig finde på at lave andre pandekager end dem fra Frk. Jensens go'e gamle kogebog! Det er altså, efter min mening, de bedste! Ser at Jeanne også har skrevet en Frk. Jensen opskrift - men det er ikke den samme. Her er den jeg bruger: 5 dl mel 5 dl mælk 3 æg 2 tsk sukker 1 tsk kardemomme ½ tsk salt 3 spsk olie Jeg har aldrig brugt det at putte øl i...og jeg ved godt at mange siger der skal øl i - men jeg synes bare at de her pandekager er og bliver de bedste! (det er i hvert fald som MIN mor lavede dem) Lise

Anmeld

31. marts 2008

Lise

Nogle gange putter jeg foruden kardemomme lidt kanel i...det smager skønt! :P

Anmeld

1. april 2008

Line

Vanilije sukker er min hemlighed:)

Plejer at komme ca 2-3 tsk fulde i dejen og synes at det er dét der lige gør at de smager rigtig godt.

Min Far som er mester i pandekager siger at man altid skal komme lidt flere æg i end der står i opskriften - det gør dem altid bedre, så hvis du har en opskrift hvor du skal bruge 3 æg så prøv og komme 4 el 5 æg i dejen.

Og ja øl er også rigtig godt at komme i det gør dem dejlig sprøde - og tilsidst og ikke mindst husk og brug rigeligt med fedtstof når du bager dem ellers bliver de tørre og kedelige.

Mvh Line - der elsker pandekager:)

Anmeld

1. april 2008

SaNiNa

jeg plejer at bruge opskriften fra "god mad let at lave" og de er rigtig gode... læggge lige opskriften senere...

Anmeld

1. april 2008

Pia.

Så kan jeg godt sætte dagen af til at lave pandekager... sikke mange gode opskrifter....:P Jeg bruger også Vanilie, men det kunne være jeg skulle prøve med øl, det har jeg ikke prøvet... Tror familien skal have pandekager igen i weekenden... for nu skal jeg finde den helt perfekte pandekage opskrift.... PIA'S PANDEKAGER..... Tak for hjælpen tøser... Knus Pia(H)

Anmeld

1. april 2008

Doktor Doolittle

Jeg plejer at nulre mine brystvorter mens jeg laver dejen, og mine pandekager smager altså fantastisk :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.