knude i brystet der vokser med stor hast og smerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.791 visninger
15 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg har SÅ ONDT... 

jeg opdagede en knude i brystet i starten af ugen i mit bryst fordi det var ømt..pt er den nok på størrelse med et æg 

Jeg stoppede med at amme for nogle uger siden, og der var intet..

Inden min graviditet havde jeg nogle små vandcyster men intet der vakte mistanke om noget...

Jeg kontakter lægen torsdag da jeg virkelig er begyndt at få ondt og kan se knuden når jeg løfter mit bryst(her er hænge bryster uden for meget fylde endelige praktiske)

Hun mener det er fordi min mælk ikke er helt stoppet endnu, og det skal klares med ammestop piller, det er anden  gang jeg får dem nu..

idag er den vokset så meget jeg kan begynde at ane den ovenpå brystet også, det gør ulideligt ondt, og mit brystvorte føles nu som om nogle stryger salt i et åbent sår... 

det gør ONDT hele tiden...

den er ikke rød osv, så lægen mente ikke der var noget galt....samt at der i den prøve hun tog mens jeg var der ikke havde infektion i kroppen af hvad hun kunne se,...

HVAD GØR JEG?

jeg kan ikke holde det ud, og kan ikke bære min søn på 6 uger mere.. det gør ondt helt ud i armhulen.. og lægen som er nyuddannet er først tilbage om 2 uger :-S

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Stimap

Jeg ville ringe til vagtlægen, især fordi du har så ondt og den bliver ved med at vokse.... Selvom det måske ikke er farligt, bør du helt sikkert blive undersøgt igen, så i kan finde ud af hvad det er og du måske samtidig kan få noget mod smerterne... 

Anmeld Citér

28. marts 2015

jenny4

Jeg ville også ringe til vagtlægen - hvis det er tilstoppet mælkekanal kan de måske dræne det for dig. Har du det dårligt udover det?

Anmeld Citér

28. marts 2015

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Jeg har SÅ ONDT... 

jeg opdagede en knude i brystet i starten af ugen i mit bryst fordi det var ømt..pt er den nok på størrelse med et æg 

Inden min graviditet havde jeg nogle små vandcyster men intet der vakte mistanke om noget...

Jeg kontakter lægen torsdag da jeg virkelig er begyndt at få ondt og kan se knuden når jeg løfter mit bryst(her er hænge bryster uden for meget fylde endelige praktiske)

Hun mener det er fordi min mælk ikke er helt stoppet endnu, og det skal klares med ammestop piller, det er anden  gang jeg får dem nu..

idag er den vokset så meget jeg kan begynde at ane den ovenpå brystet også, det gør ulideligt ondt, og mit brystvorte føles nu som om nogle stryger salt i et åbent sår... 

den er ikke rød osv, så lægen mente ikke der var noget galt....samt at der i den prøve hun tog mens jeg var der ikke havde infektion i kroppen af hvad hun kunne se,...

HVAD GØR JEG?

jeg kan ikke holde det ud, og kan ikke bære min søn på 6 uger mere.. det gør ondt helt ud i armhulen.. og lægen som er nyuddannet er først tilbage om 2 uger :-S

Jeg troede lige det var min veninde som skrev det indlæg her ! Hun har det samme.. 

Hun er kommet på pencilen .. Netop fordi de mistænker betændelse 

Anmeld Citér

28. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nogle former for brystbetændelse skal have et skud af en stærkere dosis. 

Vigtigt du forklare om der er ændringer efter di er startet på medicinen. Kan også være blevet til en byld der måske skal drænes. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Jeg har SÅ ONDT... 

HVAD GØR JEG?

Det lyder til du har fået en byld, men den hast det vokser med og at det trækker ud under armen. Har du mulighed for at kontakte en vagtlæge? 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen... Pt sidder jeg og venter ved vagtlægen og venter på at komme ind... De mener også jeg har fået en byld.

Som jeg også troede i første omgang....

Anmeld Citér

29. marts 2015

Anonym

Altid vær opmærksom på jeres krops forandringer! Jeg fik også en stor knude i mit ene bryst mens jeg ammede også da jeg stoppede med at amme, blev den ved med at være der, så tog til lægen og hun mente mine kirtler var irriterende efter jeg havde forsøgt at "massere" den ud med mælken. Efter 2 mdr hvor jeg ikke havde rørt mit bryst var den der stadig. Blev videresendt til scanning af brystet, havde tre rimelig store knuder, som de ville anbefale jeg fik fjernet. Jeg blev opereret og fik fjernet to bindevævsknuder og en væskeansamling. Heldigvis ikke noget ondartet

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

Den vil ikke gå væk.... Og vokser kun...

Har taget et billede når jeg ligger ned... Og det ser helt forkert ud

Jeg er virkelig ved at være rigtig bange for det er noget alvorligt  

Anmeld Citér

10. april 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Den vil ikke gå væk.... Og vokser kun...

Har taget et billede når jeg ligger ned... Og det ser helt forkert ud

Jeg er virkelig ved at være rigtig bange for det er noget alvorligt  

Du bør kontakte lægen igen, og bede om en videre henvisning. De skal ikke feje det hen med mælkeproduktion som ikke er stoppet eller lignende. Det er ikke for sjov at man screener for eks. brystkræft, og uanset hvad det er, skylder lægen at få dig undersøgt så du kan blive rask og finde ro omkring det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.