hjælp til mælk/amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Moster Lagkage

jeg har lidt af et problem som jeg håber i kan hjælpe med.
min søn på snart fire måneder er begyndt at sove igennem, hvilket jo ikke er et problem i sig selv, men yderst vidunderligt. dog har det den konsekvens at jeg ikke producere nok mælk mere. det er som om det ikke kan finde ud af at han ikke skal spise i ti timer, og trapper så ned med produktionen. jeg har springfyldte bryster om morgenen, men om eftermiddagen bliver jeg nød til at tage begge bryster i brug ved hvert måltid, og først på aftenen er der så ikke mere tilbage. i aften måtte jeg fare ud og købe erstatning for de var total tomme og lille pus var mega sulten.
men jeg vil gerne blive ved med at amme, da der er allergi og sukkersuge fra faren, som jeg gerne ville give ham den bedste chance for at undgå.

så mnit spørgsmål er hvordan jeg får mine bryster til at forstå at selvom han ikke spiser om natten, så skal de stadig producere så der er nok til om dagen?
jeg har tænkt på at malke lidt ud efter hver måltid, men så løber jeg vel først tør, eller hvad?

hjælp er meget velkommen, for jeg er på herrens mark.. og undskyld det rodede indlæg, men er snot forvirret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

cille22

Moster Lagkage skriver:

jeg har lidt af et problem som jeg håber i kan hjælpe med.
min søn på snart fire måneder er begyndt at sove igennem, hvilket jo ikke er et problem i sig selv, men yderst vidunderligt. dog har det den konsekvens at jeg ikke producere nok mælk mere. det er som om det ikke kan finde ud af at han ikke skal spise i ti timer, og trapper så ned med produktionen. jeg har springfyldte bryster om morgenen, men om eftermiddagen bliver jeg nød til at tage begge bryster i brug ved hvert måltid, og først på aftenen er der så ikke mere tilbage. i aften måtte jeg fare ud og købe erstatning for de var total tomme og lille pus var mega sulten.
men jeg vil gerne blive ved med at amme, da der er allergi og sukkersuge fra faren, som jeg gerne ville give ham den bedste chance for at undgå.

så mnit spørgsmål er hvordan jeg får mine bryster til at forstå at selvom han ikke spiser om natten, så skal de stadig producere så der er nok til om dagen?
jeg har tænkt på at malke lidt ud efter hver måltid, men så løber jeg vel først tør, eller hvad?

hjælp er meget velkommen, for jeg er på herrens mark.. og undskyld det rodede indlæg, men er snot forvirret.

hvis du malker ud efter hver aming, så vil du automatisk producere mere mælk, da din krop vil tro at det er ham der spiser.
Jeg har gjort det hvergang jeg har følt at der har været godt tømt i lageret, og det har fungeret for mig.

hilsen cecilie og 3 skønne unger

Anmeld

31. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tillykke med, at din søn er begyndt, at sove igennem

Jo mere du malker ud eller ammer, jo mere mælk producere du.

Jeg stoppede helt med, at amme da min datter var 4 mdr. Min sp oplyste mig om, at ens barn stopper med, at indtage antistoffer fra moren af når de er 3 mdr., så det var ligegyldig om man ammede i 3 mdr. eller i 6 mdr. Har du talt med din sp omkring det?

/ Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

1. september 2009

Moster Lagkage

nej min sundhedsplejeske er sygemeldt. så jeg har ikke snakket med nogen. men problemet er at pga at jeg ikke ammer om natten så daler mælken, og så løber jeg tør først på aftenen.

Anmeld

1. september 2009

kiroo

Katja... skriver:

Tillykke med, at din søn er begyndt, at sove igennem

Jo mere du malker ud eller ammer, jo mere mælk producere du.

Jeg stoppede helt med, at amme da min datter var 4 mdr. Min sp oplyste mig om, at ens barn stopper med, at indtage antistoffer fra moren af når de er 3 mdr., så det var ligegyldig om man ammede i 3 mdr. eller i 6 mdr. Har du talt med din sp omkring det?

/ Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

det er altså forskelligt fra kvinde til kvinde, hvad de har i deres mælk. og hvor længe. men søg for at tømme et bryst ad gangen, så han får det han skal bruge, hvis han så ikke kan spise mere så pump ud fra det andet, så holder du det i gang plus du har lidt ekstra, til nødstilfælde.. men søg under ammegrupper å nettet der sidder en masse kloge damer der ude der ved en masse..

hilsen kitt 33+4
der ammede sin første datter i over et år, og hun fejler intet og er aldrig syg..

Anmeld

1. september 2009

Valle81

Hejsa:0)

Kan godt se dit problem lidt, men du skal ikke bekymre dig om at malke ud og blive "tørlagt" for jo mere du ammer og malker ud, jo mere mælk producerer brysterne:0)

Jeg vil råde dig til, som du skriver, at malke lidt ud efter hvert måltid, og så selvom din dreng sover igennem, måske stå op om natten og malke ud og tømme brysterne og på den måde få produktionene lidt op:0)

Håber det lykkedes for dig:0)

Anmeld

1. september 2009

Misjelle

Du kan også vælge at stå op en gang i løbet af natten og malke ud, men det er selvfølgelig bare så ærgeligt, når nu den lille sover igennem .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.