Sove til middag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.404 visninger
12 svar
8 synes godt om
27. marts 2015

Tutter92

Hej alle I dejlige mødre

Min skønne lille dreng på 4½ måned vil ikke rigtig sove længere end 1 time a gangen om dagen. Om natten er der ingen problemer, der sover han gerne 7-8 timer i træk, og så op og få mad og så sover han videre igen.

Men men men.. Fx i dag er han blevet puttet 4 gange og alle gange har han sovet præcis 1 time og så vågner han og vil op. putning foregår problemfrit, han bliver lagt i sin seng og så lægger han sig selv til at sove.

Jeg ligger ham i seng med det samme jeg kan se han er træt, for at undgå at han bliver overtræt. Men er lidt i tvivl om jeg skal prøve at holde ham vågen i længere tid, for han er jo kun vågen i ca 1½ time før han så er træt igen. Ville jo gerne at han sov måske 2-3 timer i stedet for 1 time a gangen.

Nogle der har nogle gode råd ???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Frk_Louise

Tutter92 skriver:

Hej alle I dejlige mødre

Min skønne lille dreng på 4½ måned vil ikke rigtig sove længere end 1 time a gangen om dagen. Om natten er der ingen problemer, der sover han gerne 7-8 timer i træk, og så op og få mad og så sover han videre igen.

Men men men.. Fx i dag er han blevet puttet 4 gange og alle gange har han sovet præcis 1 time og så vågner han og vil op. putning foregår problemfrit, han bliver lagt i sin seng og så lægger han sig selv til at sove.

Jeg ligger ham i seng med det samme jeg kan se han er træt, for at undgå at han bliver overtræt. Men er lidt i tvivl om jeg skal prøve at holde ham vågen i længere tid, for han er jo kun vågen i ca 1½ time før han så er træt igen. Ville jo gerne at han sov måske 2-3 timer i stedet for 1 time a gangen.

Herhjemme hjalp det at komme udenfor og sove i barnevognen 

Formiddagsluren varer som regel 2-3 timer, den næste 1-2 timer. Og den sidste lur, tager hun indenfor og den er som regel kun på 30-45 min.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Tutter92

Frk_Louise skriver:

Herhjemme hjalp det at komme udenfor og sove i barnevognen 

Formiddagsluren varer som regel 2-3 timer, den næste 1-2 timer. Og den sidste lur, tager hun indenfor og den er som regel kun på 30-45 min.

Det gider han slet ikke mere, der er for meget larm. Han vågner af den mindste lyd, så vi lukker også døren ind til soveværelset så han kan få ro. Men har da tænkt mig at prøve igen på et senere tidspunkt.

Hvor gammel er din ?

Anmeld Citér

28. marts 2015

serinasmor

Tutter92 skriver:

Det gider han slet ikke mere, der er for meget larm. Han vågner af den mindste lyd, så vi lukker også døren ind til soveværelset så han kan få ro. Men har da tænkt mig at prøve igen på et senere tidspunkt.

Hvor gammel er din ?

Jeg ved godt det her lyder hårdt - men pas på med at tage hensyn og giv for meget ro når han sover ... Hvis ikke han vænner sig til lyde når han sover vil du måske pludselig slet ikke kunne noget der giver lyd fra sig når han sover .. Har en bekendt der ikke kunne trække ud i toilettet om aftenen i 3 år ! + man var nødt til at viske i deres lejlighed ... 

Jeg ville putte ham udenfor der sover de oftest lidt længere ... Det med lydene vil tage kortere tid at vænne ham til nu end senere 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Sprit25

Plus hvis de falder i søvn med larm sover de som regel også igennem den

Anmeld Citér

28. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Helt enig. Han skal lære at sove selv om der er støj, og det er så vigtigt at I går i gang med at træne det nu. 

Så ud i barnevognen

Anmeld Citér

28. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter begyndte først at sove lange lure da jeg købte en voksi. Det var også først der hun begyndte at ville sove udenfor.

Hun har dog altid sovet i larm. Da hun var helt lille og sov i liften har den bare stået på gulvet ved siden af mig næsten ligegyldigt hvad jeg har lavet. Men som de andre siger, det er vigtigt at han lærer det! - Når han starter i vs/dp - ved godt at der sandsynligvis er længe til endnu, men alligevel - så kan der ikke tages de samme hensyn som derhjemme. 

Men mit bedste råd er at anskaffe en voksipose og begynde at putte i barnevognen. - Min datter var også 4 mdr da jeg købte den, og hun begyndte næsten fra den ene dag til anden at tage 2 lure om dagen på 3 timer hver! Det er et rent vidundermiddel

Anmeld Citér

28. marts 2015

Frk_Louise

Tutter92 skriver:

Hvor gammel er din ?

Hun er snart 5 måneder gammel 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Tutter92

Altså jeg har 2 bonus børn der også kommer hver anden weekend, og det er ikke ligefrem fordi de er gode til at være stille når han sover, så noget kan han da godt sove fra. Men det er også begrænset hvor meget støj man kan sove igennem, det gælder da også for os selv.

Nu har jeg været inde og læse en net sundhedsplejerske skrive, at de længere formiddags lure kan man slet ikke forvente at få endnu ( self kan man være heldig, og det er vi da os engang imellem ) men at det kommer med alderen, og når de er blevet kørt mere over på grød.

Så vi venter bare og ser :-)  

Anmeld Citér

30. marts 2015

modesty

Hej alle I dejlige mødre

Det lyder da helt normalt?

Det er langt fra alle børn der sover længere. Min søn sov 45 min. ad gangen. Han begyndte først at sove halvanden til to timer, da han kun sov én lur om dagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.