Sur baby under amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
6 svar
4 synes godt om
27. marts 2015

marieo

Hej allesammen 

søger lidt erfaring og vil høre om der er nogen der har prøvet noget lignende. 

Har en dejlig dreng på knap 9 uger, som jeg fuldammer. De seneste par uger er han dog desværre begyndt at blive sur og ked af det når han ammes. Og ofte ender det med at han bliver så hysterisk at vi må afbryde amningen. 

Der er masser af mælk så det er ikke det, og har forsøgt at bøvse ham oftere, men det hjælper heller ikke.

synes det har stået på for længe til at det bare er et tigerspring 

synes efterhånden det er ret frustrerende at han bliver så ked af det, vil forsat gerne amme, men er begyndt at overveje flasken, da det jo hverken er hyggeligt for ham eller mig længere. 

Er der nogen der har nogen råd eller erfaringer ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Har du evt fået undersøgt ved en fys om der evt kan være noget i ryg eller nakke der sidder i klemme ?  

Det kunne godt lyde som om at han har ondt et eller andet sted når han sutter 

Anmeld Citér

27. marts 2015

modesty

Hej allesammen 

Har en dejlig dreng på knap 9 uger, som jeg fuldammer. De seneste par uger er han dog desværre begyndt at blive sur og ked af det når han ammes. Og ofte ender det med at han bliver så hysterisk at vi må afbryde amningen. 

Der er masser af mælk så det er ikke det, og har forsøgt at bøvse ham oftere, men det hjælper heller ikke.

synes efterhånden det er ret frustrerende at han bliver så ked af det, vil forsat gerne amme, men er begyndt at overveje flasken, da det jo hverken er hyggeligt for ham eller mig længere. 

Et par uger er ikke for lang tid til et tigerspring.

Ellers kan jeg ikke rigtigt hjælpe. Min søn bøvlede ved cirka hver anden amning, nægtede at tage babsen selvom han var sulten, græd, o.s.v. Jeg kunne heller ikke amme ham offentlige steder med larm og mange mennesker.

Det stoppede først da han var 5 mdr., og derefter blev amningen super hyggelig, og jeg ammede til han var knap et år. Så jeg synes måske det er lidt tidligt at du overvejer at smide håndklædet i ringen.  Giv det lidt tid og undersøg hvad der kunne være af mulige løsninger.

Måske er det overproduktion? Måske tilbyder du brystet når han ikke er sulten?

Eller måske er der ikke nogen umiddelbar forklaring, man ved aldrig helt med de små.

Anmeld Citér

27. maj 2015

Saka

modesty skriver:

Et par uger er ikke for lang tid til et tigerspring.

Ellers kan jeg ikke rigtigt hjælpe. Min søn bøvlede ved cirka hver anden amning, nægtede at tage babsen selvom han var sulten, græd, o.s.v. Jeg kunne heller ikke amme ham offentlige steder med larm og mange mennesker.

Det stoppede først da han var 5 mdr., og derefter blev amningen super hyggelig, og jeg ammede til han var knap et år. Så jeg synes måske det er lidt tidligt at du overvejer at smide håndklædet i ringen.  Giv det lidt tid og undersøg hvad der kunne være af mulige løsninger.

Måske er det overproduktion? Måske tilbyder du brystet når han ikke er sulten?

Eller måske er der ikke nogen umiddelbar forklaring, man ved aldrig helt med de små.

Mp jeg spørge hva du gjorde når din søn afviste brystet? Har sammenpisket med min spn nu og der kan gå flere timer mellem

smning dog vil han stadig ikke have. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Linkaa

Min første tanke er, at der måske er noget som klemmer i nakke, ryg eller skulder? Min niece ville heller ikke amme fra især det ene bryst, og bad svigerinden tage til kiropraktor. Det viste sig hun var meget låst i nakken, og derfor kun kunne slappe af ved det ene bryst. 

Men ellers så kan det være et tigerspring, luft eller noget helt andet som er svært at sige

Håber I finder en løsning

Anmeld Citér

28. maj 2015

lillespir26

marieo skriver:

Hej allesammen 

Måske han prøver at fortælle han ikke er sulten lige nu prøv at vent en lille halv time når det er og hvis du regner med det bliver nemmere ved flaske tager du grundig fejl kommer fra en 50/50 mor

er de sure over man prøver at ligge dem til brystet bliver de det også ved flasken 

tænker enten er han ikke sulten ellers er han træt 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Skouboe

Har du fået tjekket ørerne? Hvis man har væske på ørerne, går det ondt at sutte, og det behøver ikke at være decideret mellemøre betændelse. Gå til en ørelæge og få dem tjekket, du behøver ikke henvisning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.