Erfaring med lille/ikke voksende hovedomfang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.850 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. marts 2015

MammaA

Jeg har idag haft SP på besøg og min søns hovedmål har ikke ændret sig de sidste 4 uger, til trods for at han har taget fint på og vokset i længden. 

Hans hovedmål var ved fødslen 33 cm og nu er hans hovedmål som 3 mdr gammel 39 cm.

Hans vejer 6500 gram, men hans hovedomfanger stemmer ikke overens med hans vægt jf. de skemaer jeg har set. 

SP har sagt at min læge skal undersøge det.. Så nu er jeg bekymret 

Nogen der har erfaring med lille hovedomfang? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

missehxx

MammaA skriver:

Jeg har idag haft SP på besøg og min søns hovedmål har ikke ændret sig de sidste 4 uger, til trods for at han har taget fint på og vokset i længden. 

Hans hovedmål var ved fødslen 33 cm og nu er hans hovedmål som 3 mdr gammel 39 cm.

Hans vejer 6500 gram, men hans hovedomfanger stemmer ikke overens med hans vægt jf. de skemaer jeg har set. 

SP har sagt at min læge skal undersøge det.. Så nu er jeg bekymret 

Nogen der har erfaring med lille hovedomfang? 

Altså min søns hovedomfang var også 33 cm ved fødslen og den dag han blev 3 mdr var det 40,5 cm så det er jo ikke meget mere end din, og det er der aldrig blevet kommenteret på, og det er altså Ouh der ser ham men af andre årsager.. Så tænker ikke det er galt?

Anmeld Citér

27. marts 2015

tweety2060

Vores dreng var 33 ved fødslen.  Voksede fint men hovedomfang fulgte ikke jvf kurven.  Mener han lå på 38 ved 3 mdr. Fik henvist til ouh. 

Men både sp, lægen mente ikke der var grund til bekymring da han er motorisk og udviklingsmæssigt med. 

Fontanellen var også storset lukket ved 4 mdr. 

Nu er han 7 mdr. Har hovedomf. På 42. 

Håber det er ganske harmløst. Men kender desværre godt frygten. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

MammaA

Hej piger,

Mange tak for svar. Prøver at slå koldt vand i blodet.

Anmeld Citér

28. marts 2015

l.kjoeller

tweety2060 skriver:

Vores dreng var 33 ved fødslen.  Voksede fint men hovedomfang fulgte ikke jvf kurven.  Mener han lå på 38 ved 3 mdr. Fik henvist til ouh. 

Men både sp, lægen mente ikke der var grund til bekymring da han er motorisk og udviklingsmæssigt med. 

Fontanellen var også storset lukket ved 4 mdr. 

Nu er han 7 mdr. Har hovedomf. På 42. 

Håber det er ganske harmløst. Men kender desværre godt frygten. 

hvis fontanellen er lukket kan hans hjerne vel ikke vokse - eller forstå mig ret har ikke pladsen ?  

Anmeld Citér

28. marts 2015

tweety2060

l.kjoeller skriver:

hvis fontanellen er lukket kan hans hjerne vel ikke vokse - eller forstå mig ret har ikke pladsen ?  

Har ikke 100 % styr på det men der er 2 fontaneller.  Og de lukker på forskellige tidspunkter.  Og den bløde plet som er den man oftes beskæftiger sig med kan lukke sig i grader fra 2 mdr alderen og frem.  

Det var også min bekymring at der så ikke var plads til hjernen men fontanellen er ikke helt lukket endnu. Og det er noget med at de har nogle dimser ( kan ikke huske navnet) som giver plads til hjernen.  

Vores drenge er gennemtjekket på neurologiske amb for børn og de er slet ikke bekymret for at hjernen ikke kan vokse.  Udvikling er han helt med og det ville han ikke hvis hjernen ikke havde pladstil at vvokse. Samt hovedomfanget vokser , dog ikke som ønsket på kurven. Han har bare et lille hoved. .. muligvis genetisk. ...

Anmeld Citér

28. marts 2015

tweety2060

Har du fået tid ved lægen?

Anmeld Citér

29. marts 2015

l.kjoeller

tweety2060 skriver:

Har ikke 100 % styr på det men der er 2 fontaneller.  Og de lukker på forskellige tidspunkter.  Og den bløde plet som er den man oftes beskæftiger sig med kan lukke sig i grader fra 2 mdr alderen og frem.  

Det var også min bekymring at der så ikke var plads til hjernen men fontanellen er ikke helt lukket endnu. Og det er noget med at de har nogle dimser ( kan ikke huske navnet) som giver plads til hjernen.  

Vores drenge er gennemtjekket på neurologiske amb for børn og de er slet ikke bekymret for at hjernen ikke kan vokse.  Udvikling er han helt med og det ville han ikke hvis hjernen ikke havde pladstil at vvokse. Samt hovedomfanget vokser , dog ikke som ønsket på kurven. Han har bare et lille hoved. .. muligvis genetisk. ...

forstod det nemlig som om det var begge to er nemlig først når vi er voksne de lukker alle lukker helt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.