Bristninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
12 svar
2 synes godt om
27. marts 2015

SkrukKvinde

Hej skønne kvinder. 

Hvor meget bristede i under fødslen, og blev nogen af jer klippet ? 

jeg selv er enormt rad for at skulle briste eller klippes, nogen der kan berolige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Pikku Myy

SkrukKvinde skriver:

Hej skønne kvinder. 

jeg selv er enormt rad for at skulle briste eller klippes, nogen der kan berolige 

Hvad er du helt præcis bange for mht bristning?

Hvis jeg går i gang med at skrive alle de ting du ikke behøver være bange for, virker det bare omvendt ;-)

Anmeld Citér

27. marts 2015

modesty

Hej skønne kvinder. 

80% af alle kvinder brister eller klippes under fødslen (langt de fleste brister, ca. 10% klippes). Det er helt normalt og er som regel ikke noget særligt. Et par sting eller 3, eller måske lidt mere, men oftest generer syningen i en uges tid og så er helingen allerede rigtig godt på vej.

Jeg bristede selv ret voldsomt, men jeg mærkede det ikke da det skete. Skal nok lade være med at fortælle dig om det efterfølgende forløb. 

Jeg tænker at det bedste du kan gøre, er at forberede dig på at det nok sker, og acceptere at det er en del af det at føde. Og berolige dig med at det som regel er en ret lille ting. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

FrkGranger

Jeg fik en 3. grads bræstning....

Mærkede ikke det skete, og efter følgende mærkede jeg kun kløen under helningen...

Anmeld Citér

27. marts 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg bristede slet ikke - følte jeg gjorde, men nej. Så det kan altså også ske  . 

Jeg ved det af gode grunde ikke, men har hørt, at man ikke mærker, at man brister, så det er nok mere tanken om det, som er ubehagelig 

Anmeld Citér

27. marts 2015

EAF

Hej skønne kvinder. 

Ja jeg bristede, men erindrer ikke hvor meget men mindre end den der trippel bristning.. Måske en to'er. Jeg vidste det ikke førend de sagde jeg lige skulle ligge stille mens de syede, men havde fået epidural så kunne ikke mærke de gjorde noget ved mig bagefter og der havde min krop alligevel været under så megen pres at man vel næsten kan sige den var følelsesløs i området og mit drengebarn lå jo på mit bryst så det fyldte mere end at de skulle sy. 

Og må jeg give et råd på sidelinien, sørg for at få fat i sygehussokker, våde bind som kommer i fryseren og tages op og puttes i strømpen som du så putter i trussen - det ER ubeskriveligt dejligt hvis du er blevet syet og når du går i bad, så tis imens så svier det ikke - det hjalp mig meget efterfølgende  

Du mærker slet ikke du brister for der er barnet så meget på vej at du bare presser og det svier og det gør helt vildt ondt især når barnet skal forbi - ja aner ikke hvad det hedder, men det føles som du skal skide (for at sige det mildt) og på det sted vil du bare have babyen ud så hurtigt så muligt. Der hvor jeg fødte klipper de ikke længere, da det at briste naturligt læger hurtigere end ved et udefrakommende indgreb og måske får du så hurtig en fødsel at du bare føder 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Katia Juul Skovgaard

Jeg mener de kaldte det en 2. grads bristning den jeg fik, den kostede 3 sting.

Jeg mærkede ikke da det skete og den var nok lidt selvforskyldt da jeg pressede uden en presseve i slutfasen

De 3 sting generede ikke vildt meget, til gengæld havde banditten revet mig på den ene skamlæbe på vej ud og det sved en hel del

Anmeld Citér

27. marts 2015

mor88

SkrukKvinde skriver:

Hej skønne kvinder. 

Jeg fik en 2. Grads bristning, men det mærkede jeg slet ikke. Kunne heller ikke mærke noget når de syede, og kun lidt kløen i helingsprocessen. I dag kan man slet ikke se det

Anmeld Citér

27. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fik 6 sting. Bare to små rifter som lige skulle lappes.

min JM brugte hope grebet, og det havde en god effekt. Et godt samarbejde med JM kan gøre en verden til forskel. Pres når hun siger pres, og hold igen når hun siger det. 

Varme klude på mellemkødet kan også gøre, at man ikke brister så meget.

man mærker overhovedet ikke hvis man brister. Ikke det fjerneste, så det skal du ikke bekymre dig om.

Hvis man skal syes, så får man noget bedøvende gele på, hvis det er få sting, og du bliver bedøvet hvis det er mere end få sting.

jeg var SÅ ræd for at briste, men jeg må nok erkende, at jeg ikke skænkede det en tanke, da veerne buldrede afsted., 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Sissel

1. gang bristede jeg op ad, 2. gang ned og 3. gang slet ikke.. Og jeg kunne ikke mærke forskel i fødslen.. Så jeg tænker at du ikke kan mærke om du brister eller ej.. Det gør skide ondt, men ikke på sådan en jeg har brækket mit ben ondt måde.. Man arbejder sammen med smerten og så er det nok også fordi det jo kun er midlertidigt glæd dig til fødslen.. Det er en vild oplevelse.. 

Og skulle du briste, så er de heldigvis gode til at lappe dig sammen igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.