Dåb hvor tidligt ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
8 svar
4 synes godt om
26. marts 2015

Bb2015

Hejsa! 

Vi har en lille fyr der skal døbes til juli og vi kigger så småt på menu og har fået talt med den kirke han skal døbes i. Lokale er der også styr på og der kører faktisk bare med de vigtigste ting. 

Mit spørgsmål er sådan set bare om hvornår det er normalt at sende invitationer ud? I hvor god tid skal man være? Og bør man sende en ønskeliste med eller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

Lililili

Jeg tænker ca 3 måneder før. Det nok godt at være i god tid, når det er lige i højsæson for sommerferie  Jeg har termin her i april, og vi vil gerne holde dåb 9 august, så det er vi da begyndt at sige til folk, så de kan reserverer dagen. Og så sender vi invitationer ca. 2 mdr før, da de jo kender dagen, betyder det ikke så meget. Og ja en god ide at skrive ønskeliste i invitationen, det gjorde vi også sidst med vores søn. Denne gang henviser vi til vores hjemmeside mht til gaver 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Stumpen

Når I planlægger det i juli ville jeg sende så hurtigt som muligt..

Mine egne børn var knap 3 mdr og lige blevet 2 mdr, da de blev døbt og tror vi har sendt ud 1-1,5 md før..

Anmeld Citér

26. marts 2015

FrkGranger

Vi sendte 2 mdr før og med sbar tid en mdr før

Anmeld Citér

26. marts 2015

Fremad

Vi skal os i juli, i uge 29... Vi har meldt ud pga ferie.... Dog kun på SMS, er igang med indbydelserne nu... Mad mm er på plads 

Anmeld Citér

26. marts 2015

CaWi

Stort set lige efter fødslen snakkede jeg med præsten, og sendte derefter invitationer ud, da han skulle døbes da han var 10 uger gammel.

Vi havde i invitationen skrevet lidt ønsker også. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Smid da en SMS rundt med dato da det jo er ferie tid og skriv heri at indbydelse følger. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Bb2015

Tak for svar alle sammen 

Datoen er faktisk fundet i samarbejde med mine forældre som vi ved skal på ferie og da resten af de inviterede er den nærmeste familie, så er der rimeligt med styr på om folk er på ferie. Jeg tager jeres råd og begynder lige så langsomt at lave invitationer her i påsken og så kan familien jo få dem snart efter. Vi har lavet en ønskeliste som også kommer med i invitationen da det virker som en god idé 

Nu ser vi bare frem til dåben 

Anmeld Citér

26. marts 2015

mulleh

Vi skal holde dåb i juni. 

Og vi er i fuld gang med invitationerne. Men de fleste ved allerede hvornår det er. 

Vi har også skrevet ønsker på invitationen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.