hjælp til forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. marts 2015

klokkeblomsten85

Hej alle.

Er der nogle der har gode råd mod forstoppelse. Jeg kan ikke komme af med min afføring. Jeg presser og presser og der sker igen ting. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

Leneur

klokkeblomsten85 skriver:

Hej alle.

Er der nogle der har gode råd mod forstoppelse. Jeg kan ikke komme af med min afføring. Jeg presser og presser og der sker igen ting. 

Min søster sværger til sveskejuice.

Jeg får masser af smertestillende dagligt og det er noget der kan give forstoppelse, især det morfinpræperat jeg tager i ny og næ, så jeg har fået noget håndkøbsmedicin der hedder Dulcolax og det er effektivt. Virker mellem 6-12 timer, så har taget det til natten, for at være sikker på at være hjemme, når det satte igang... 

Ellers så drik masser af vand, spis masser af vindruer eller vandmelon.

inden jeg startede med medicin, kunne et par magnesiapiller og 2 store glas vand også klare det, eller noget HUSK blandet i vand men det kan det ikke mere... 

Anmeld Citér

26. marts 2015

klokkeblomsten85

Leneur skriver:

Min søster sværger til sveskejuice.

Jeg får masser af smertestillende dagligt og det er noget der kan give forstoppelse, især det morfinpræperat jeg tager i ny og næ, så jeg har fået noget håndkøbsmedicin der hedder Dulcolax og det er effektivt. Virker mellem 6-12 timer, så har taget det til natten, for at være sikker på at være hjemme, når det satte igang... 

Ellers så drik masser af vand, spis masser af vindruer eller vandmelon.

inden jeg startede med medicin, kunne et par magnesiapiller og 2 store glas vand også klare det, eller noget HUSK blandet i vand men det kan det ikke mere... 

Tak for rådne. Tror jeg prøver sveske juice. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Stimap

Tak for rådne. Tror jeg prøver sveske juice. 

Jeg er stor tilhænger af appelsin juice og gerne omkring 1/2 - 1 liter om dagen... Det holder min mave igang 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Fremad

Magnesia piller... Og fødderne op på noget når du er på wc så du bøjer i knæene, så er det nemmere at få det ud... Pas på med at sidde for længe da du får hæmoride så 

Anmeld Citér

26. marts 2015

modesty

Hej alle.

Det er bedst at fikse det med kosten og ikke alle mulige medicinske præparater.

Det er ofte den hurtige stivelse (hvedemel (altså brød og pasta), kartofler og til dels ris der er synderen. Prøv at skære ned på disse, og spis masser af grove grønsager og frugt og drik vand.

Nogle er også glade for HUSK som kan købes på apoteket og i visse supermarkeder.

Anmeld Citér

1. april 2015

klokkeblomsten85

Godmorgen. 

Jeg vil lige sige tak for jeres råd.

Det endte med at jeg blev indlagt i 3 dage. Jeg skulle have hjælp til at komme af med afføringen. Mine tarme var næsten gået i stå på grund af smerter. Jeg er nu kommet og skal forsætte behandling her hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.