Baby spise for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. marts 2015

migxher

Kan baby godt spise for meget? Min lille dreng er 8 dage gammel og får lige nu 100 ml ca 8 gange i døgnet. Igår og idag har han dog et par gange vist tegn på stadig at være sulten efter flasken er tømt, og har så spist 10-20 ml mere. Jeg er bare bange for at give ham for meget :/ Han har fået lidt hård mave men den har vi fået styr på ved at give lidt grøn allomin ved siden af arlas baby and me. Måske det er fordi han spiser for meget at han får hård mave? Sundhedsplejersken var her da han var 5 dage gammel hvor han havde taget hele 450 g på, hvilket jo er ret meget, men han spiser jo også godt. Er bare så bange for at give ham for meget. Jeg har prøvet at give ham sutten efter de 100 ml, men han bliver bare urolig og spytter den ud. Er bare så bange for at give ham for meget og derved ond i maven :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
migxher skriver:

Kan baby godt spise for meget? Min lille dreng er 8 dage gammel og får lige nu 100 ml ca 8 gange i døgnet. Igår og idag har han dog et par gange vist tegn på stadig at være sulten efter flasken er tømt, og har så spist 10-20 ml mere. Jeg er bare bange for at give ham for meget :/ Han har fået lidt hård mave men den har vi fået styr på ved at give lidt grøn allomin ved siden af arlas baby and me. Måske det er fordi han spiser for meget at han får hård mave? Sundhedsplejersken var her da han var 5 dage gammel hvor han havde taget hele 450 g på, hvilket jo er ret meget, men han spiser jo også godt. Er bare så bange for at give ham for meget. Jeg har prøvet at give ham sutten efter de 100 ml, men han bliver bare urolig og spytter den ud. Er bare så bange for at give ham for meget og derved ond i maven :/

Så pt får han ca 800 ml i døgnet, og virker sulten efter mere? Hvor meget vejer han? - Du kan regne hans vejledende døgnmængde ud ved at dividere hans vægt med 6. Men husk på at det er VEJLEDENDE! - Min datter drak i lang tid meget mindre end det.

Så vidt jeg husker er en tommelfingerregel ikke mere end 1L mme i døgnet. Men for at være sikker ville jeg snakke med sp

Og i øvrigt tillykke med den lille fyr!

Anmeld Citér

23. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Og lige en tilføjelse: Børn skal være mætte! - Man skal ikke sulte småbørn, men man skal give dem plads til at sige fra. Når han virker urolig og sulten og ikke vil nøjes med sutten, så ville jeg give ham lidt mere i flasken. Det er lidt en balance gang, fordi nogle småbørn har svært ved at mærke hvornår de er mætte og sutter bare løs på flasken, men hvis han give udtryk for det når han ikke vil have mere, så skal du bare give til han er mæt

Anmeld Citér

23. marts 2015

migxher

I fredags vejede han 4 kg (:

Anmeld Citér

23. marts 2015

FrkGranger

migxher skriver:

I fredags vejede han 4 kg (:

Ja så er han jo lidt over...

Men hvis du, som du skriver kan lave en flaske mere og han så selv stopper efter 10-20 ml kan jeg ikke se problemet...

Jeg har en af de børn der kan blive ved at spise af flaske og her hjalp det lige at give 10 min på skulderen af ps så han lige havde tid til at mærke maden i maven

Anmeld Citér

23. marts 2015

migxher

FrkGranger skriver:

Ja så er han jo lidt over...

Men hvis du, som du skriver kan lave en flaske mere og han så selv stopper efter 10-20 ml kan jeg ikke se problemet...

Jeg har en af de børn der kan blive ved at spise af flaske og her hjalp det lige at give 10 min på skulderen af ps så han lige havde tid til at mærke maden i maven

Ja måske vi skulle prøve det, lade ham bøvse af lidt længere så han har tid til at mærke maden i maven (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.