D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
migxher skriver:
Kan baby godt spise for meget? Min lille dreng er 8 dage gammel og får lige nu 100 ml ca 8 gange i døgnet. Igår og idag har han dog et par gange vist tegn på stadig at være sulten efter flasken er tømt, og har så spist 10-20 ml mere. Jeg er bare bange for at give ham for meget :/ Han har fået lidt hård mave men den har vi fået styr på ved at give lidt grøn allomin ved siden af arlas baby and me. Måske det er fordi han spiser for meget at han får hård mave? Sundhedsplejersken var her da han var 5 dage gammel hvor han havde taget hele 450 g på, hvilket jo er ret meget, men han spiser jo også godt. Er bare så bange for at give ham for meget. Jeg har prøvet at give ham sutten efter de 100 ml, men han bliver bare urolig og spytter den ud. Er bare så bange for at give ham for meget og derved ond i maven :/
Så pt får han ca 800 ml i døgnet, og virker sulten efter mere? Hvor meget vejer han? - Du kan regne hans vejledende døgnmængde ud ved at dividere hans vægt med 6. Men husk på at det er VEJLEDENDE! - Min datter drak i lang tid meget mindre end det.
Så vidt jeg husker er en tommelfingerregel ikke mere end 1L mme i døgnet. Men for at være sikker ville jeg snakke med sp 
Og i øvrigt tillykke med den lille fyr!
Anmeld
Citér