Dagsmønster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
3 svar
1 synes godt om
23. marts 2015

lillespir26

min datter er 6 uger på onsdag hvad er jeres dagsmønster over en hel dag

ang 

ammning 

vågen

sove 

"aktivitet"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

God-mor

lillespir24 skriver:

min datter er 6 uger på onsdag hvad er jeres dagsmønster over en hel dag

ang 

ammning 

vågen

sove 

"aktivitet"

Da min datter var i den alder, der sad vi i sofaen meget af dagen og ammede og hygge-snakkede, og søvn var lidt en by i Rusland, det var sådan 20-30 min af gangen over hele dagen og max 2 timer i streg om natten, så vågnede hun og blev ammet igen. Vi stod altid op mellem 06-07. Af aktiviteter der var det mest ligge på maven, og så lå hun lidt på ryggen med sit aktivitetsttæppe. Så gav jeg ofte baby massage, hvilket hun nød meget. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min søn er 7 uger 

Vi står op mellem kl. 6-7. Her bliver han skiftet, får tøj på, bliver ammet og så ligger/sætter vi os ned på gulvet hvor vi "snakker" sammen, han kigger på legetøj, ligger på mave, jeg synger og laver "små/blide" tumlelege. Jeg har bøger hvor der er forslag til aktiviteter til baby som er opdelt i alder. Han kan typisk kun holde sig vågen en time og så bliver han puttet i barnevognen. 

Så vækker jeg eller venter på at min ældste datter vågner så hun kan komme i børnehave. Hun bliver klar og vi får morgenmad mens han sover. Nogle gange er han vågen og så er han med ude på badeværelset eller i køkkenet hvor han enten kommer i sin skråstol eller kommer ned og ligger på maven imens storesøster bliver færdig. Hvis han sover lige når jeg skal afsted og aflevere den store så er jeg nødt til at tage ham ud af barnevognen og han kommer i autostolen og er med til at aflevere den store. 

Så kører vi hjem og her bliver han skiftet, bliver ammet og vi leger igen på gulvet hvorefter han igen er putteklar og kommer ud. Han sover gerne 4 timer. Nogle dage mindre og nogle dage mere men det er typisk 4 timer. 

Så kommer han op og bliver skiftet, ammet og vi leger indtil vi skal hente storesøster, hvor vi samtidig handler ind efter hun er blevet hentet.

Vi kommer hjem og så sover han stortest ikke mere den dag før han bliver puttet om aftenen. Han klatsovet om aftenen og det bliver han frygtelig overtræt af så han har svært ved at være "glad" om aftenen. Han er mest ked af det men han vil bare ikke overgive sig til søvnen. Men ellers så gør vi som om dagen hvis han ikke er alt for "sur" til det. Ammer, bliver skiftet og leger. Han er med i skråstolen når der bliver lavet mad og vi spiser. Men jeg tilstræber at lave mad mens han powernapper. 

Han bliver typisk puttet til natten mellem kl. 19-20. Han får nattøj  på efter vi har spist aftensmad. Og så går vi ind i vores soveværelse hvor han bliver ammet og bliver lagt i liften. Her er jeg indtil han sover. Han vågner typisk 2 gange om natten for at få noget at spise. Og ja..... Så er det forfra igen 

På et tidspunkt skal vi starte til babysalmesang, babysansestimulering samt babysvømning så det skal vi finde ud af at få ind i vores dag. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Fremad

6 uger Idag...

Og alt om dagen undtagen flaske hver 3 time er en by i Rusland når det gælder rutiner mm...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.