sygemelding under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.725 visninger
19 svar
4 synes godt om
23. marts 2015

Anonym trådstarter

kort fortalt har jeg brug for råd og vejl. gerne fra nogen som har været i samme situation eller har kendskab til det...

Jeg havde et meget hårdtforløb under graviditeten som gjorde at jeg blev sygemeldt. Efter fødslen har jeg haft mange udfordringer, og haft det rigtig svært.

Jeg kom i en terapigruppe for fødseldepression og her har jeg for alvor fundet ud af hvordan jeg har det.

jeg lider af angst inden jeg lægger mig til at sove, har hukommelsesbesvær, koncentrationsbesvær, øget hjertbanken, og kan ikke overskue tingene. Kan ikke huske de sidste 4 mdr.

jeg er nu tilknyttet hjælp via psyk, som mener jeg har en regulær depression, og skal i behandling for dette.

egen læge har nævnt at jeg kan blive sygemeldt fra job... Men jeg er pt. på barsel. Jeg afholder ferie i disse dage, og her til april er det barselsdagpenge.

men skal jeg sygemelde mig ? jeg er nok bange for en fyring, da jeg jo har haft en del sygdom.

har hørt om jeg skal til møde på kommunen- nogle der kan fortælle om disse møder, hvad indebærer de, hvor ofte mm. ( ved godt det er forskelligt fra person til person)

Psyk. mener at jeg skal sygemeldes for at være klar til job i juni mdr. og ikke bruge barsel på sygdom. Men de kan ikke sygemelde mig... det skal arbejde.

kom gerne med din fortælling, holdning mm

tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

kort fortalt har jeg brug for råd og vejl. gerne fra nogen som har været i samme situation eller har kendskab til det...

Jeg havde et meget hårdtforløb under graviditeten som gjorde at jeg blev sygemeldt. Efter fødslen har jeg haft mange udfordringer, og haft det rigtig svært.

Jeg kom i en terapigruppe for fødseldepression og her har jeg for alvor fundet ud af hvordan jeg har det.

jeg lider af angst inden jeg lægger mig til at sove, har hukommelsesbesvær, koncentrationsbesvær, øget hjertbanken, og kan ikke overskue tingene. Kan ikke huske de sidste 4 mdr.

jeg er nu tilknyttet hjælp via psyk, som mener jeg har en regulær depression, og skal i behandling for dette.

egen læge har nævnt at jeg kan blive sygemeldt fra job... Men jeg er pt. på barsel. Jeg afholder ferie i disse dage, og her til april er det barselsdagpenge.

men skal jeg sygemelde mig ? jeg er nok bange for en fyring, da jeg jo har haft en del sygdom.

har hørt om jeg skal til møde på kommunen- nogle der kan fortælle om disse møder, hvad indebærer de, hvor ofte mm. ( ved godt det er forskelligt fra person til person)

Psyk. mener at jeg skal sygemeldes for at være klar til job i juni mdr. og ikke bruge barsel på sygdom. Men de kan ikke sygemelde mig... det skal arbejde.

tak

Hvor gammel er din søn?

Ved min sp snakkede om at jeg kunne blive sygemeldt og far så tog barsel, så man begge er hjemme...

Har selv efterfødselsreaktion, men da min mand er på førtidspension er han jo hjemme alligevel...

Syntes klart du skal sygemeldes så du hurtigt kan komme til hægterne igen..m

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Hvor gammel er din søn?

Ved min sp snakkede om at jeg kunne blive sygemeldt og far så tog barsel, så man begge er hjemme...

Har selv efterfødselsreaktion, men da min mand er på førtidspension er han jo hjemme alligevel...

Syntes klart du skal sygemeldes så du hurtigt kan komme til hægterne igen..m

han er 6,5 mdr.....

må jeg spørge hvilke symptomer du har ? Og hvordan har du klaret det ?

Jeg har jo "barselsdagepenge" nu her inden så længe, så det er jo ikke fordi jeg starter jo liiige med det samme....

måske har jeg det bedre når jeg skal starte ?

Anmeld Citér

23. marts 2015

Laksen

Anonym skriver:

tak

Jeg kan nok ikke hjælpe med nogle konkrete råd i forhold til barsel, da jeg var under uddannelse da jeg fik en alvorlig efterfødselsreaktion og derfor blev sygemeldt med SU. Men jeg kan fortælle dig at jeg føler med dig, og jeg kender til de symptomer, som du beskriver. For mig var der ikke tvivl om at jeg skulle sygemeldes, og jeg tænker da umiddelbart at du også skal overveje det. Jeg kan godt forstå dine frustrationer vedr job og din frygt for at blive fyret. Hvor meget barsel har du tilbage? (jeg har ikke forstand på dagpengesystemet). Jeg tænker, at hvis du vælger barselsdagpenge løsningen, så er det et stort offer. For du kommer ikke til at være rask og have en behagelig barsel med dit barn som alle andre. Hvis derimod din mand/kæreste (hvis der er en) kan få overført barslen, samtidigt med at du er sygemeldt, vil du have ro til at blive rask, og du vil ikke på samme måde være på overarbejde.

Jeg synes du skal lytte til vurderingen fra psyk for at komme stærkt tilbage. Det er en rigtig god investering i dit helbred, din familie og dit barn - og I er jo det vigtigste, du har!

Anmeld Citér

23. marts 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

han er 6,5 mdr.....

må jeg spørge hvilke symptomer du har ? Og hvordan har du klaret det ?

Jeg har jo "barselsdagepenge" nu her inden så længe, så det er jo ikke fordi jeg starter jo liiige med det samme....

måske har jeg det bedre når jeg skal starte ?

Jeg har meget angst for om jeg er god nok, har overvejet at give min søn væk til fremmede eller lade ham blive ved far og ikke se...

Jeg kan samtidig ikke overskue noget og soverrikke rigtig for jeg kan ikke finde ro..

Jeg var sem til at modtage hjælp min søn var 7,5 mdr før jeg åbnede op og er stadig under behandling, han bliver 10 mdr1/4..

Har mange gode dage men der er også en del dage hvor det hele stadigvæk er mørkt...

En løsning for aflastning blev at sende ham i dagpleje 8,5 dr gammel og blive hjemme på barsel...

Anmeld Citér

25. marts 2015

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Jeg har meget angst for om jeg er god nok, har overvejet at give min søn væk til fremmede eller lade ham blive ved far og ikke se...

Jeg kan samtidig ikke overskue noget og soverrikke rigtig for jeg kan ikke finde ro..

Jeg var sem til at modtage hjælp min søn var 7,5 mdr før jeg åbnede op og er stadig under behandling, han bliver 10 mdr1/4..

Har mange gode dage men der er også en del dage hvor det hele stadigvæk er mørkt...

En løsning for aflastning blev at sende ham i dagpleje 8,5 dr gammel og blive hjemme på barsel...

Kan (desværre) nikke genkendende til mange af de ting du skriver. ..:-( 

Skulle du sygemelde dig på job og dagpengekontoret? 

Og har du haft samtaler med kommunen? 

Er ked af du stadig har det skidt... har det hjulpet med dp? 

Hvornår blev du sygemeldt fra? Altså i barslen? og hbordan med rest barsel? 

Har du så mulighed for at holde barsel senere? 

Ja undskyld alle spørgsmålene men har brug for lidt forbedrelse...

Anmeld Citér

25. marts 2015

Anonym trådstarter

Laksen skriver:

Jeg kan nok ikke hjælpe med nogle konkrete råd i forhold til barsel, da jeg var under uddannelse da jeg fik en alvorlig efterfødselsreaktion og derfor blev sygemeldt med SU. Men jeg kan fortælle dig at jeg føler med dig, og jeg kender til de symptomer, som du beskriver. For mig var der ikke tvivl om at jeg skulle sygemeldes, og jeg tænker da umiddelbart at du også skal overveje det. Jeg kan godt forstå dine frustrationer vedr job og din frygt for at blive fyret. Hvor meget barsel har du tilbage? (jeg har ikke forstand på dagpengesystemet). Jeg tænker, at hvis du vælger barselsdagpenge løsningen, så er det et stort offer. For du kommer ikke til at være rask og have en behagelig barsel med dit barn som alle andre. Hvis derimod din mand/kæreste (hvis der er en) kan få overført barslen, samtidigt med at du er sygemeldt, vil du have ro til at blive rask, og du vil ikke på samme måde være på overarbejde.

Jeg synes du skal lytte til vurderingen fra psyk for at komme stærkt tilbage. Det er en rigtig god investering i dit helbred, din familie og dit barn - og I er jo det vigtigste, du har!

Tak for svaret :-D

Er dog ked af du har været igennem det samme. 

Var du til samtale på kommunen i forhold til din sygemelding?  

Min mand ville gerne hjælpe men de er kun 2 i firmaet så prøver om vi kan finde ud af det. ... 

Jeg har pt ferie men skal tilbage i juni måned. .... 

Problemet er jeg har svært ved at finde ud af hvordan det praktiske foregår og det har min hjerne brug for. .... 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Hvad får du af hjælp?  

Og hvad har været gavnligt for dig?

Anmeld Citér

26. marts 2015

mortilnoahogmelina

Jeg blev sygemeldt da Lin datter var 4 måneder og jeg på barsel med hende ... 

Mit var så pga en operation som gik galt , jeg bar sygemeldt i 1 år far tog barsel i 2 måneder efterfølgende var jeg sygemeldt med barn hjemme . 

Jeg var til samtale hver 3 måned på kommunen . 

Jeg jar været sygemeldt med dep os ,. 

Kender en del til det så spøger endelig 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Anonym trådstarter

mortilnoahogmelina skriver:

Jeg blev sygemeldt da Lin datter var 4 måneder og jeg på barsel med hende ... 

Mit var så pga en operation som gik galt , jeg bar sygemeldt i 1 år far tog barsel i 2 måneder efterfølgende var jeg sygemeldt med barn hjemme . 

Jeg var til samtale hver 3 måned på kommunen . 

Jeg jar været sygemeldt med dep os ,. 

Kender en del til det så spøger endelig 

Tak for svaret :-D

Synes bare det er svært!

Jeg har jo ikke lyst til at melde mig syg... 

Og manden kan pt ikke tage barslen. . Og føler måske heller ikke at jeg er så sy jeg ikke selv kan (endnu)....

Vil bare have det godt og nyde bassen.  

Og har dårlig samvittighed over for arbejdet

Og mødes med ' kan man sygemeldes under barsel?  '

Og det ved jeg ikke.  Har kun hvad psyk. Anbefaler.  

Skal egen læge lave lægeerklæring?  

hvor sskaljeg melde mig syg? Åh alle de tanker. ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.