Stadig smerter ved amningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg har fået en dejlig bebs for nogle uger siden, dog har jeg stadig voldsomt ondt i mine bryster og i vorterne hver eneste gang jeg lægger barnet til.

jeg gruer for hver eneste gang! 

Bliver det ved? 

Mælken er jo faldet helt til.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2015

amkjaer

Ved mig tog det ca 3.5 uge inden det stoppede og det gjorde også sindsygt ondt.

Anmeld

21. marts 2015

L&V

Tænker om barnet bliver lagt rigtigt til og har rigtig fat??

Anmeld

21. marts 2015

Sujan

De første 2-3 mdr. synes jeg amningen er mega hård. Man skal bare holde ud så bliver det nemmere..

jeg har så også raynauds syndrom hvilket gør at der er mange smerter i forbindelse med amning. Men når man er kommet igennem det værste så er amningen hyggelig... 

Anmeld

21. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg fik af vide at det kunne tage op til 6 uger at etablere amningen. Hos mig gjorde det ondt endtil hun var 3-4 uger. Derefter regulerede mælken sig bedre og det var som om jeg var blevet "hærdet" på en måde. Fik lige efter fødslen nogle store blodfyldte vabler på brystvorterne og de smertede i hvert fald en uge. 

Men det blev gradvist bedre. Da hun så var ca 3 1/2 måned begyndte der at komme sår og revner igen. Men det var der kun i ca to uger. Troede det var pga svamp, men det var det ikke.

Det skal nok blive bedre 

Anmeld

21. marts 2015

Anonym trådstarter

L&V skriver:

Tænker om barnet bliver lagt rigtigt til og har rigtig fat??

Ja det gør det, det siger både JM og sygeplejersken og også SP - så det går jeg ud fra

Anmeld

21. marts 2015

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

De første 2-3 mdr. synes jeg amningen er mega hård. Man skal bare holde ud så bliver det nemmere..

jeg har så også raynauds syndrom hvilket gør at der er mange smerter i forbindelse med amning. Men når man er kommet igennem det værste så er amningen hyggelig... 

Så længe kan jeg vist ikke holde den smerte ud  Så håber det går lidt hurtigere

Anmeld

21. marts 2015

sne190810

Jeg tænker på trøske. 

Prøv at Google det, og se om det evt kunne være årsagen. 

Anmeld

21. marts 2015

Sujan

Anonym skriver:

Så længe kan jeg vist ikke holde den smerte ud  Så håber det går lidt hurtigere

Jeg måtte også bruge ammebrikker for at holde det ud. Og mange snakke med SP.. 

Men man er jo forskellig.. Jeg kunne ikke klare tanken om flaske, så jeg kæmpede alt hvad jeg kunne.. Men nøj jeg har grædt og grædt.. Men nu er hun 6 Mdr. og er så glad for jeg holdte ud.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.