Hun slikker på mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.316 visninger
10 svar
3 synes godt om
19. marts 2015

God-mor

Måske er det et lidt underligt spørgsmål, men er nysgerrig på om andre har oplevet det samme med deres tumlinge og om det er normalt. 

Min datter på 20 måneder er i den seneste tid begyndt at slikke på mig, fx når vi ligger og putter på sofaen så slikker hun mig på armen eller skulderen. Siger til hende "ikke slikke", men hun gør det dagligt. Har jeres børn gjort det og skal jeg blive ved at sige stop eller bare lade hende gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

Troldemommi

God-mor skriver:

Måske er det et lidt underligt spørgsmål, men er nysgerrig på om andre har oplevet det samme med deres tumlinge og om det er normalt. 

Min datter på 20 måneder er i den seneste tid begyndt at slikke på mig, fx når vi ligger og putter på sofaen så slikker hun mig på armen eller skulderen. Siger til hende "ikke slikke", men hun gør det dagligt. Har jeres børn gjort det og skal jeg blive ved at sige stop eller bare lade hende gøre det?

Det gør min søn på 18 måneder også, tror bare det er en lidt mærkelig vane 

Anmeld

19. marts 2015

Sujan

Min datter på 3 år har også lige fået den skøre vane.. Men tror det er fordi hun synes det er sjovt at se min reaktion 

Anmeld

19. marts 2015

God-mor

Troldemommi skriver:

Det gør min søn på 18 måneder også, tror bare det er en lidt mærkelig vane 

Er da glad for hun ikke er den eneste, men ja det er nok en skør vane 

Anmeld

19. marts 2015

Pikku Myy

God-mor skriver:

Jeg tror det er et forsøg på kærtegn. Der er vel i virkeligheden ikke særlig langt fra at give kys til at slikke ...

Anmeld

19. marts 2015

God-mor

Sujan skriver:

Min datter på 3 år har også lige fået den skøre vane.. Men tror det er fordi hun synes det er sjovt at se min reaktion 

Det kan godt være det er det med at få en reaktion, der er sjovt. Men det virker også som om hun syntes det er vældig hyggeligt, så tænkte også på en form for at vise deres kærlighed eller hvad ved jeg  Det er vel nok bare en kort fase håber jeg. 

Anmeld

19. marts 2015

God-mor

Pikku Myy skriver:

Jeg tror det er et forsøg på kærtegn. Der er vel i virkeligheden ikke særlig langt fra at give kys til at slikke ...

Det havde jeg selv tænkt. Det virker nemlig som om det er for at være sød ved mig, det er også derfor jeg ikke ved om det er rigtigt at bede hende stoppe, for vil jo ikke afvise hendes måde at vise kærlighed til mig på. 

Anmeld

19. marts 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alberte havde også en lang periode hvor hvis jeg sad med hende og puttede, så slikkede hun mig feks lige pludselig på halsen, kinden og hvor der ellers lige var et stykke med bart.

Hun gjorde det fordi det bare var så hyggeligt at putte at hun lige var nød til at smage på hyggen, hvis det gir mening? Hun sagde selv Berte mysser mor eller spiser dig osv.

Nu bliver hun snart 2,9 og gør det stadig en gang i mellem. Jeg siger som regle bare ej alberte mys mor i stedet. Hun har altid kun gjort det på mig. Vh stine

Anmeld

19. marts 2015

God-mor

StineW79 skriver:

Alberte havde også en lang periode hvor hvis jeg sad med hende og puttede, så slikkede hun mig feks lige pludselig på halsen, kinden og hvor der ellers lige var et stykke med bart.

Hun gjorde det fordi det bare var så hyggeligt at putte at hun lige var nød til at smage på hyggen, hvis det gir mening? Hun sagde selv Berte mysser mor eller spiser dig osv.

Nu bliver hun snart 2,9 og gør det stadig en gang i mellem. Jeg siger som regle bare ej alberte mys mor i stedet. Hun har altid kun gjort det på mig. Vh stine

Mange tak for dit svar, jeg føler præcis det er det samme som med min datter. Det er altid når vi ligger og putter og så slikker hun lige på et stykke bart hud. Hun gør det aldrig på sin far, kun mig. Det er nok bare en del af deres måde at vise kærlighed på

Anmeld

19. marts 2015

mor88

God-mor skriver:

Det har min datter også gjort engang imellem, men er nu så stor at hun er stoppet med det af sig selv  jeg læste et sted at med deres manglende sprog er det deres måde at vise kærlighed på så tag det bare som et "jeg elsker dig mor". Det er 100% ikke noget hun vil gå og gøre ved alle, og det vil også stoppe af sig selv igen så min mening er at man ikke skal sige stop, hvis det kun er et slik på armen el. lign nogengange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.