Hvornår opfylder man sin forsørgerpligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.115 visninger
5 svar
1 synes godt om
18. marts 2015

sne190810

Ja, som overskriften lyder - hvornår opfylder man sin forsørgerpligt som samværsforældre? Hvor meget skal man have sine børn?  

Her tænkes der både på forældre der internt har fundet ud af det, og forældre som har været gennem statsamtet - er interesseret i at høre fra begge parter  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

alenemor42

Gennem SF  er det 7/7 ordning før man siger forsørger pligt er opfyldt.

Anmeld

19. marts 2015

sne190810

alenemor42 skriver:

Gennem SF  er det 7/7 ordning før man siger forsørger pligt er opfyldt.

Okay. 

Kan det variere eller er det fastsat at det skal være de antal dage? Altså er det pr lov. (Står det skrevet nogle steder?) 

Anmeld

19. marts 2015

Valle81

Som udgangspunkt siger man ved en 7-7 ordning, men jeg ved også at man kan søge om det, og opfylde den ned mindre samvær end det. Det kan være hvis man fast har f.eks. hvert anden weekend fra torsdag til søndag samt en fast hverdag. Man skal dog vist bevise, at man selv søger for tøj osv.

Jeg har læst om det inde på en hjemmeside for fædre, hvor advokater med mere giver råd og vejledning, og mener også at have stødt på det via statsforvaltningens hjemmeside��

Anmeld

19. marts 2015

Valle81

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6901

Anmeld

19. marts 2015

sne190810

Valle81 skriver:

Som udgangspunkt siger man ved en 7-7 ordning, men jeg ved også at man kan søge om det, og opfylde den ned mindre samvær end det. Det kan være hvis man fast har f.eks. hvert anden weekend fra torsdag til søndag samt en fast hverdag. Man skal dog vist bevise, at man selv søger for tøj osv.

Jeg har læst om det inde på en hjemmeside for fædre, hvor advokater med mere giver råd og vejledning, og mener også at have stødt på det via statsforvaltningens hjemmeside��

Tusind tak for svar, det kigger jeg lige igennem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.