jeg fik aks første gang. og da jeg skulle have mit 2. barn så skræmte tanken om vaginal fødsel mig rigtig meget, mest fordi jeg frygtede at det skulle ende ud i AKS igen...
men jeg fødte vaginalt da jeg fik min mindste for 5 mdr siden og det gjorde PISSE ondt... sådan er det, det kan vel ikke undgås... men smerten under selve fødslen og smerten lige efter fødslen og dagene efter samlignet med smerten efter et kejsersnit synes jeg minder om hinanden hvis man skal tage det på en scala.. man er handikappet i et par dage, og man har svært ved at gå osv.. mavemusklerne er smadrede af at presse ungen ud, så man har ondt i mavemuslkerne uanset om man har født med KS eller vaginalt..
(nogle smutter selvfølgelig børn ud som man smutter mandler juleaften så det kan være de er totalt superfødere som bare lige klarer den og så er det videre)
jeg vil ikke sige at jeg foretrækker det ene frem for det andet..
og skulle jeg have et barn igen, så ville jeg ikke vide hvad jeg skulle vælge hvis jeg fik valget mellem et kejsersnit og en vaginal fødsel hvis jeg skulle frygte den efterfølgende smerte...
så der ville jeg nok vælge den naturlige fødsel, grundet risici som er højere ved ks og så det fact at det at det bare ER bedst for barnet at blive mast til plukfisk på vej ud.
Anmeld