Fødsel efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
5 svar
2 synes godt om
18. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej mødre

Sagen er den at jeg er gravid, og skal føde til august. 

For 5 år siden fik jeg kejsersnit, grundet manglende fremgang i fødsel og min datters blod iltede dårligt. 

Jeg blev sat i gang over 3 dage, før de kunne tage vandet, og derefter regelmæssige veer i 2 timer, og derefter vestorm i 13 timer, manglende effekt af epi, som blev lagt 4 gange 

Nu skal jeg jo så vælge om jeg vil føde vaginalt eller ved kejsersnit, og kan ikke helt finde ud af det, da tanken om vaginal fødsel skræmmer mig rigtig meget efter sidste fødsel. 

Nogle der har prøvet noget lignende, som kan fortælle hvad i valgte den næste gang, eller kan give et råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min første endte i akut ks.

anden gang 3 år efter ville jeg gerne føde alm. Dog endte det med pks da jeg den sidste tid af graviditeten døjede med smerte omkring året. Så lægerne ville ikke lade mig føde alm.

nu venter jeg 3 barn. Og også dette bliver pks da jeg har fået to og derfor er sikrest for mig og barnet.

Anmeld

18. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg fik akut kejsersnit første gang fordi baby stod skævt til sidst. Havde haft veer i 2døgn - 12timer med vestorm og en epi der ikke virkede (var faldet ud). 

Jeg fødte vaginalt her 2. Gang og det var en rigtig god oplevelse! Jordemoderen var ultra opmærksom på at jeg ikke måtte få vestorm pga arret (blev sat igang og måtte have vedrop, derfor hun kunne styre det). Det hele gik bare så godt, og fra første ve til hun var født gik der 7,5time

du må endelig skrive hvis du er i tvivl om noget  

Anmeld

18. marts 2015

Muffinmus

Fik aks med Nr 1 efter 45 timers veer og kun 2 cm åbning trods vedrop og massive vestorme. Han fik kun 2 på APGAR. 20 mdr senere første jeg helt naturligt efter bogen uden problemer. Og 3 år efter igen fødte jeg endnu en gang naturligt... De bedste oplevelser i mit liv og det fik mig til at lægge min traumatiske oplevelse af første fødsel bag mig. Efter de naturlige fødsler har jeg bedre kunne acceptere det ikke gik første gang trods lang kamp.

Anmeld

18. marts 2015

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Hej mødre

Sagen er den at jeg er gravid, og skal føde til august. 

For 5 år siden fik jeg kejsersnit, grundet manglende fremgang i fødsel og min datters blod iltede dårligt. 

Jeg blev sat i gang over 3 dage, før de kunne tage vandet, og derefter regelmæssige veer i 2 timer, og derefter vestorm i 13 timer, manglende effekt af epi, som blev lagt 4 gange 

Nu skal jeg jo så vælge om jeg vil føde vaginalt eller ved kejsersnit, og kan ikke helt finde ud af det, da tanken om vaginal fødsel skræmmer mig rigtig meget efter sidste fødsel. 

Nogle der har prøvet noget lignende, som kan fortælle hvad i valgte den næste gang, eller kan give et råd?

Jeg har det lidt som dig. Fik pks pga. sædestilling med den første og til juni/juli når jeg skal have tvillingerne, så er jeg meget i tvivl om hvorvidt jeg faktisk bliver bange for at prøve vaginalt. Men nok mest fordi der er to der skal ud. 

Jeg vælger dog og ser tiden an - måske det slet ikke bliver en beslutning jeg får muligheden for at tage. Risikoen for pks igen er 50%. 

Vil nok bare sige, at jeg forstår dine tanker!! 

Anmeld

18. marts 2015

Isabella_mor

jeg fik aks første gang. og da jeg skulle have mit 2. barn så skræmte tanken om vaginal fødsel mig rigtig meget, mest fordi jeg frygtede at det skulle ende ud i AKS igen... 

men jeg fødte vaginalt da jeg fik min mindste for 5 mdr siden og det gjorde PISSE ondt... sådan er det, det kan vel ikke undgås... men smerten under selve fødslen og smerten lige efter fødslen og dagene efter samlignet med smerten efter et kejsersnit synes jeg minder om hinanden hvis man skal tage det på en scala.. man er handikappet i et par dage, og man har svært ved at gå osv.. mavemusklerne er smadrede af at presse ungen ud, så man har ondt i mavemuslkerne uanset om man har født med KS eller vaginalt..

(nogle smutter selvfølgelig børn ud som man smutter mandler juleaften så det kan være de er totalt superfødere som bare lige klarer den og så er det videre)

jeg vil ikke sige at jeg foretrækker det ene frem for det andet..

og skulle jeg have et barn igen, så ville jeg ikke vide hvad jeg skulle vælge hvis jeg fik valget mellem et kejsersnit og en vaginal fødsel hvis jeg skulle frygte den efterfølgende smerte...

så der ville jeg nok vælge den naturlige fødsel, grundet risici som er højere ved ks og så det fact at det at det bare ER bedst for barnet at blive mast til plukfisk på vej ud. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.