Hjemmelavet hygge sushi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
10 svar
9 synes godt om
17. marts 2015

MyLove E

Godaften.

Elias og jeg er alene hjemme i nogle dage, hvilket betyder at vi skal ha det far ikke så godt kan lide

Så i morgen skal vi ha sushi  Nemt og ikke noget overdrevet. 

Her er min indkøbs seddel :

Sushi startkit 

agurk

avocado 

mango 

tigerrejer 

laks 

chilimayo 

Det har jeg:

Soya 

Teriaky krydderi 

Hvad mangler jeg ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

amkjaer

Sushiris og sushi eddike :-) 

En god tang til at rulle af. 

Evt ingefær og wasabi

Anmeld

17. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MyLove E skriver:

Godaften.

Elias og jeg er alene hjemme i nogle dage, hvilket betyder at vi skal ha det far ikke så godt kan lide

Så i morgen skal vi ha sushi  Nemt og ikke noget overdrevet. 

Her er min indkøbs seddel :

Sushi startkit 

agurk

avocado 

mango 

tigerrejer 

laks 

chilimayo 

Det har jeg:

Soya 

Teriaky krydderi 

Hvad mangler jeg ?

Røget laks? - Det er ikke så godt at bruge rå fisk når man laver det selv, da der jo er flere retningslinjer at overholde for at sikre at man ikke bliver syg

Evt lidt surimi? Det er super godt i maki ruller!

Nu ved jeg ikke hvad der er i det start kit, men I skal jo i hvert fald bruge sushi ris, ris eddike(tror jeg det hedder) og tang. Evt lidt ingefær. (syltet og skåret i tynde strimler i glasset)

Anmeld

17. marts 2015

amkjaer

MummiT skriver:

Røget laks? - Det er ikke så godt at bruge rå fisk når man laver det selv, da der jo er flere retningslinjer at overholde for at sikre at man ikke bliver syg

Nu ved jeg ikke hvad der er i det start kit, men I skal jo i hvert fald bruge sushi ris, ris eddike(tror jeg det hedder) og tang. Evt lidt ingefær. (syltet og skåret i tynde strimler i glasset)

Man kan fint bruge rå laks i Danmark da de har været indefrosset ved -24 grader i mindst 24 timer. Ellers kan man jo tjekke med fiskehandler. 

Jeg har lige været på sushiskole han sagde at man var ekstra sikker hvis man tog norske OPDRÆTTEDE laks i stedet for vildlaks da de ikke indeholder parasitten og tungmetaller på samme måde :-)

Anmeld

17. marts 2015

MyLove E

amkjaer skriver:

Sushiris og sushi eddike :-) 

En god tang til at rulle af. 

Evt ingefær og wasabi

Det er alt sammen med i startkittet 

Anmeld

17. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
amkjaer skriver:

Man kan fint bruge rå laks i Danmark da de har været indefrosset ved -24 grader i mindst 24 timer. Ellers kan man jo tjekke med fiskehandler. 

Jeg har lige været på sushiskole han sagde at man var ekstra sikker hvis man tog norske OPDRÆTTEDE laks i stedet for vildlaks da de ikke indeholder parasitten og tungmetaller på samme måde :-)

Så lærte jeg også noget idag 

Tak for info 

Anmeld

17. marts 2015

MyLove E

MummiT skriver:

Det er med i startkittet

Jeg vil også røget laks

Anmeld

17. marts 2015

amkjaer

MyLove E skriver:

Det er alt sammen med i startkittet 

Det tang der er i startkits er bare oftest en virkelig dårlig kvalitet som indeholder en del vand og bliver sådan en lidt tyk og sej masse så jeg havde helt sikkert ofret en pose ved siden af -helst i guld kvalitet hvis de har det gør virkelig en sort forskel for meget lidt penge :-)

Anmeld

17. marts 2015

MyLove E

amkjaer skriver:

Det tang der er i startkits er bare oftest en virkelig dårlig kvalitet som indeholder en del vand og bliver sådan en lidt tyk og sej masse så jeg havde helt sikkert ofret en pose ved siden af -helst i guld kvalitet hvis de har det gør virkelig en sort forskel for meget lidt penge :-)

Tak for svar det vil jeg kigge efter så☺

Jeg har ikke mulighed for at komme i speciel butikker.

så det bliver Kvickley/ Føtex 

Anmeld

17. marts 2015

amkjaer

Jeg ved ikke hvad kvaliteten hedder men syntes den der hedder blue dragon plejer være ok og den mener jeg de har i Føtex :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.