Hun spiser hele tiden og sover aldrig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
7 svar
5 synes godt om
16. marts 2015

hejmeddig10

Ja, som overskriften lyder så spiser vores lille pige på 3 uger og 3 dage konstant! Hun spiser nok 1 gang i timen, og kan sagtens spise 100 ml uden problem.. Nogle gange mindre nogle gange mere.. Jeg tror hun er umættelig.. Vi skiftede over på modermælkserstatning i sidste weekend. Vi havde en nat hvor hun græd fra kl. 23 - 03 og der var ingenting der kunne få hende til at falde til ro, hun havde intet i bleen, og hun ville ikke spise fra mit bryst, hun ville ingengang sutte ved mig.. Så prøvede vi at lave lidt modermælkserstatning (vi har noget liggene for en sikkerheds skyld) og vupti, så spiste hun lige 150 ml.. Så hun var jo sulten selvom vi troede hun ikke var.. Så derfor besluttede vi os for at hun skulle på det.. Vi prøvede stadig at ligge hende til ved patten, for at hun os fik mælk fra mig, og for at se om det var bare en one time thing.. Men nej, hun vil slet ikke spise ved mig overhovedet.. Så nu får hun modermælkserstatning.. Men som skrevet før, hun spiser hele tiden og sover aldrig! Om natten sover hun maks 2 timer af gangen! Og det er maks! I dag har hun faktisk næsten ikke sovet.. Hun tager måske en powernap på 5 min. men så vågner hun også derefter.. Jeg har endelig fået hende til at sove ordeneligt nu! Så jeg håber hun lige gider sove indtil der er lavet aftensmad, spist og ryddet op.. Og gerne indtil jeg har været i bad også.. 

Men er der andre der har oplevet dette? Bare en af tingene? Og har i nogle gode råd til hvordan man kan få hende til at sove noget mere? Både om natten, men også om dagen? For jeg får ikke hvilet når hun ikke sover, og jeg er så træt at det halve kunne være nok! 

Håber der er nogle der har nogle gode råd..

Hilsen en fortvivlet ny mor.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

Sujan

Det vil hun gøre i perioder her i starten. Det er helt normalt..

Anmeld

16. marts 2015

Snevejr84

Det er helt normalt men du kan også prøve at give hende lidt af gangen og så trække det lidt til næste måltid. Så hun bliver godt mæt

Anmeld

16. marts 2015

lillespir26

Min datter er onsdag 5 uger og vi er lige kommer igang med amningen men hun vil stadigvæk ikke helt det vi har gjordt er at jeg ligger hende til ca 30 min ved brystet så bliver hun skiftet får flaske med mit eget mælk jeg Malker ud når jeg er færdig og giver hende ved næste amning/ måltid 

Anmeld

16. marts 2015

lillespir26

Vi vækkede i starten vores pige hvert 3 time hvis hun ikke selv vågnede før og husk at hvis du bor sammen med faren kan han jo evt give en flaske eller to om natten så Du ihvertfald kan sove måske 4 timer i træk 

Anmeld

16. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vil ikke sige det lyder normalt, med I er jo nødt til at forsøge at lokalisere problemet : Virker hun til at have ondt på nogen måde? Græder eller klynker hun? Trækker hun benene op under sig? Gylper hun meget?

Hvis de på nogen måde har mavesmerter, tolker de det ofte som sult. Det kan være noget så åndssvagt som en bøvs der ikke vil komme op - den holder barnet vågent, og ved at spise kommer der mere luft ned, og så kører den onde cirkel.

I øvrigt giver d-dråber med kokos olie ofte maveproblemer, det vil typisk give samme effekt.

Men ja, få manden til at tage alle flasker efter aftensmaden og frem til fx midnat, så du kan få sovet.

Anmeld

16. marts 2015

FrkGranger

Kan det være tryghed? bruger hun sut, så prøv den...

Men som en anden skriver kan de forbinde smerter i maven med sult/trøst... 

Da min var så lille ville han sutte for at skide eller prutte....

Anmeld

16. marts 2015

modesty

hejmeddig10 skriver:

Ja, som overskriften lyder så spiser vores lille pige på 3 uger og 3 dage konstant! Hun spiser nok 1 gang i timen, og kan sagtens spise 100 ml uden problem.. Nogle gange mindre nogle gange mere.. Jeg tror hun er umættelig.. Vi skiftede over på modermælkserstatning i sidste weekend. Vi havde en nat hvor hun græd fra kl. 23 - 03 og der var ingenting der kunne få hende til at falde til ro, hun havde intet i bleen, og hun ville ikke spise fra mit bryst, hun ville ingengang sutte ved mig.. Så prøvede vi at lave lidt modermælkserstatning (vi har noget liggene for en sikkerheds skyld) og vupti, så spiste hun lige 150 ml.. Så hun var jo sulten selvom vi troede hun ikke var.. Så derfor besluttede vi os for at hun skulle på det.. Vi prøvede stadig at ligge hende til ved patten, for at hun os fik mælk fra mig, og for at se om det var bare en one time thing.. Men nej, hun vil slet ikke spise ved mig overhovedet.. Så nu får hun modermælkserstatning.. Men som skrevet før, hun spiser hele tiden og sover aldrig! Om natten sover hun maks 2 timer af gangen! Og det er maks! I dag har hun faktisk næsten ikke sovet.. Hun tager måske en powernap på 5 min. men så vågner hun også derefter.. Jeg har endelig fået hende til at sove ordeneligt nu! Så jeg håber hun lige gider sove indtil der er lavet aftensmad, spist og ryddet op.. Og gerne indtil jeg har været i bad også.. 

Men er der andre der har oplevet dette? Bare en af tingene? Og har i nogle gode råd til hvordan man kan få hende til at sove noget mere? Både om natten, men også om dagen? For jeg får ikke hvilet når hun ikke sover, og jeg er så træt at det halve kunne være nok! 

Håber der er nogle der har nogle gode råd..

Hilsen en fortvivlet ny mor.. 

Søvnen er super sporadisk i starten, og mange opvågninger og mange vågne timer er slet ikke unormalt (men hårdt). Vores søn sov godt (som i cirka 5-7 timer i streg hver nat) fra cirka 2-4 mdr. og så vågnede han ellers hver 90. minut i et halvt år. Det er som vinden blæser med de små - og der er ikke noget der er hverken normalt eller unormalt når det kommer til søvn.

Har kun haft ammebarn, så skal ikke kunne udtale mig om spisningen, men har ofte hørt om ammebørn som spiser meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.