Ja, som overskriften lyder så spiser vores lille pige på 3 uger og 3 dage konstant! Hun spiser nok 1 gang i timen, og kan sagtens spise 100 ml uden problem.. Nogle gange mindre nogle gange mere.. Jeg tror hun er umættelig.. Vi skiftede over på modermælkserstatning i sidste weekend. Vi havde en nat hvor hun græd fra kl. 23 - 03 og der var ingenting der kunne få hende til at falde til ro, hun havde intet i bleen, og hun ville ikke spise fra mit bryst, hun ville ingengang sutte ved mig.. Så prøvede vi at lave lidt modermælkserstatning (vi har noget liggene for en sikkerheds skyld) og vupti, så spiste hun lige 150 ml.. Så hun var jo sulten selvom vi troede hun ikke var.. Så derfor besluttede vi os for at hun skulle på det.. Vi prøvede stadig at ligge hende til ved patten, for at hun os fik mælk fra mig, og for at se om det var bare en one time thing.. Men nej, hun vil slet ikke spise ved mig overhovedet.. Så nu får hun modermælkserstatning.. Men som skrevet før, hun spiser hele tiden og sover aldrig! Om natten sover hun maks 2 timer af gangen! Og det er maks! I dag har hun faktisk næsten ikke sovet.. Hun tager måske en powernap på 5 min. men så vågner hun også derefter.. Jeg har endelig fået hende til at sove ordeneligt nu! Så jeg håber hun lige gider sove indtil der er lavet aftensmad, spist og ryddet op.. Og gerne indtil jeg har været i bad også..
Men er der andre der har oplevet dette? Bare en af tingene? Og har i nogle gode råd til hvordan man kan få hende til at sove noget mere? Både om natten, men også om dagen? For jeg får ikke hvilet når hun ikke sover, og jeg er så træt at det halve kunne være nok!
Håber der er nogle der har nogle gode råd..
Hilsen en fortvivlet ny mor..
Anmeld