1. lægebesøg overstået :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Snuffler25

Hej Piger )

Jeg er idag 9+1 henne ifølge min læge. Jeg havde sidste 1. mens dag d. 29/6 og troede selv at jeg idag var fulde 9 uger, men lægen siger 9+1 ? Er det mig som ikke kan finde ud af det system der ?

Men det gik rigtig godt! Fik taget blodprøver og svaret på en masse spørgsmål til min vandrejournal og selve GU hos lægen gik fint - min livmoder vokser som den skal og er sådan blålig/lilla,hvilket er klart tegn på man er gravid sagde hun hehe
De ville gerne indkalde mig til en "glukose-belastning", hvor jeg skal møde fastende og så indtage et glas vand med glukose vist - for at tjekke risiko for diabetis. Så det skal jeg tirsdag morgen i næste uge.

Jeg kunne forvente indkaldelse til NF scanning i uge 13 sagde lægen - det bliver så også min 1. scanning.. - er det ikke om meget lang tid synes i? Så er jeg 13 uger henne før jeg ser baby på skærmen første gang? Syns der er lang tid til piv... - men på lægen lød det meget normalt. Jeg har efterfølgende siden jeg kom hjem, mailet hende og spurgt om hun vil se om jeg kan blive scannet tidligere - men ved ikke om det kan lade sig gøre. Har bare virkelig behov for at se en scanning, se at der er noget og at få bekræftet at alt er iorden...

Måtte I også vente så længe på 1. scanning?

Men derudover var det er super behageligt og positivt besøg

Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Mira0911

Tillykke med din graviditet...

Glukose belastningen var jeg os igennem,... Synes virkelig det er klamt at drikke...

Jeg blev scannet første gang da jeg var 11 uger henne - og så igen da jeg var 16 uger henne...

Tror det er meget normal at der går så lang tid til første scanning...

Anmeld

31. august 2009

Henriette72

Hejsa og tillykke med graviditeten.

Jeg vil også mene at det er helt normalt først at komme til skanning så "sent". Jeg skal selv til NF på mandag d. 7 sep og der vil jeg være 13+3...

Håber du kommer til at nyde graviditeten uden for mange gener

Anmeld

31. august 2009

Snuffler25

Henriette72 skriver:

Hejsa og tillykke med graviditeten.

Jeg vil også mene at det er helt normalt først at komme til skanning så "sent". Jeg skal selv til NF på mandag d. 7 sep og der vil jeg være 13+3...

Håber du kommer til at nyde graviditeten uden for mange gener

Tak og i ligemåde, tillykke

Var NF scanning i uge 13, så også din 1. scanning?

Hvordan havde du det med at vente "så længe" ? Har du et godt  råd for at få styr på mine tanker?
Vil jo så gerne se baby på skærmen.. og se at der er et hjerte som slår osv...

Det er træls at være bekymret, vil jo bare gerne være glad HELE TIDEN! Det er jeg også for det meste, men ville gerne være det mere :p

Anmeld

1. september 2009

Henriette72

Snuffler25 skriver:

Tak og i ligemåde, tillykke

Var NF scanning i uge 13, så også din 1. scanning?

Hvordan havde du det med at vente "så længe" ? Har du et godt  råd for at få styr på mine tanker?
Vil jo så gerne se baby på skærmen.. og se at der er et hjerte som slår osv...

Det er træls at være bekymret, vil jo bare gerne være glad HELE TIDEN! Det er jeg også for det meste, men ville gerne være det mere :p

Jeg har ikk været til NF endnu. Det skal jeg først d. 7 sep men jo det er sindsygt hårdt at gå og vente. Især fordi jeg oplevede en MA sidste år, et par dage inden jeg skulle til NF. Jeg skal bare have denne her uge til at gå, så jeg kan se baby har det godt.

Jeg har ikk rigtig forholdt mig til denne her graviditet endnu. Det tror jeg ikk jeg kan før jeg har set at der er liv.

Så jeg kan desværre ikke give dig nogle råd andet end at tænke på at den lille selvfølgelig har det godt Det skal nok gå godt for os begge. Det er jeg sikker på.

Knus

Anmeld

4. september 2009

BabyTosset

Jeg skal også først til NF scanning 9. september - Dvs. onsdag i næste uge  Der er jeg så 13+2 uger henne, så jeg tror også, det er normalt med den "lange" ventetid  Jeg har heller ingen fif til, hvordan man kan komme igennem ventetiden. Jeg synes selv, tiden bare er fløjet af sted, og så tror jeg, at det hjælper, hvis man prøver at fokusere på andre ting, selvom det selvfølgelig er svært - Men hvis man gør det, mon så ikke tiden føles kortere

Jeg tænkte også meget over mit barns helbred i starten, men jo længere jeg er kommet hen, jo mere rolig synes jeg, at jeg er blevet  Inden jeg skal til NF scanningen, vil jeg sikkert blive nervøs igen, hehe - Men jeg tror bare, at man skal prøve at tænke positivt

Knus Pia 12+4

Anmeld

4. september 2009

Mor til L&S

Først tillykke..

Det er helt normalt at blive scannet i uge 11-13 ca. Jeg skal selv scannes i næste uge - der er jeg 12+1.

Du må ikke ødelægge din graviditet med at bekymre dig - glæd dig over at du er gravid og at alt sikkert er i den skønneste orden..

Rollo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.