Har lige fundet vandrejournaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.237 visninger
16 svar
12 synes godt om
16. marts 2015

lineog4

Skulle finde lejekontrakt og faldt så over drengenes vandrejournaler - ja ja ja burde være sat i scrapbog osv men det er bare ikke blevet gjort. Bliver jo helt nostalgisk når jeg sidder med dem, scanningsbilleder, det lille armbånd fra hospitalet 

Men måtte også lige grine for med Liam har jeg været til jordemoder præcis en uge før han blev født og han blev skønnet til 3700 og ud kom en skøn dreng på 4780 og selvom han er hurtig voksende har han jo nok ikke taget et kilo på på en uge 

linus er lidt af den simple grund han er skønnet 14 dage før... Han blev skønnet til 34-3500 i 39+0 og 38+1 scannet til 3127 g og blev født 41+0 med en kampvægt   4235

Må indrømme jeg har mistet autoritetstroen lidt i mine 4 graviditeter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

De3Guldklumper

Skulle finde lejekontrakt og faldt så over drengenes vandrejournaler - ja ja ja burde være sat i scrapbog osv men det er bare ikke blevet gjort. Bliver jo helt nostalgisk når jeg sidder med dem, scanningsbilleder, det lille armbånd fra hospitalet 

Men måtte også lige grine for med Liam har jeg været til jordemoder præcis en uge før han blev født og han blev skønnet til 3700 og ud kom en skøn dreng på 4780 og selvom han er hurtig voksende har han jo nok ikke taget et kilo på på en uge 

linus er lidt af den simple grund han er skønnet 14 dage før... Han blev skønnet til 34-3500 i 39+0 og 38+1 scannet til 3127 g og blev født 41+0 med en kampvægt   4235

Åh ha de kære skøn

her blev den ældste vurderet til 37/3800 gram ugen før hun blev født og hun vejede 3020g. Nr 3 blev vurderet på fødestuen til 3700g og 4 timere senere kom hun ud og vejede 4220

Anmeld

16. marts 2015

Sprit25

Åh jeg kom også til at sidde og kigge i min datters og hun er 11 mdr nu. Det er så vildt. Der havde man en helt klar forestilling om hvordan alting blev, men så kom hun  

Anmeld

16. marts 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Åh jeg kom også til at sidde og kigge i min datters og hun er 11 mdr nu. Det er så vildt. Der havde man en helt klar forestilling om hvordan alting blev, men så kom hun  

Med min første havde jeg maaaaaange ideer. Blandt andet at jeg skulle ind og se en wagner opera da hun var 5 uger, at jeg ville få ordnet vores have, at jeg sad der i solen med hvid kjole, slank og fin med en fantastisk baby i skyggen der sov.... Ha ha ha jeg kom ikke til wagner, hvid kjole endnu mere ha jeg kastede et eller andet på om morgenen som kunne gøre brysterne kunne være i hendes mund på 10 sekunder, slank nej nej nej overlevede på sukker.... En baby der sov, jo hvis hun havde et bryst i munden gjorde hun da nok... Men nøj hvor jeg bare elskede det, ikke et sekund havde jeg set den kæmpe kærlighed komme, og glæden ved det lille væsen så den hvide kjole, søvnen, den flade mave og wagner operaen bare var så helt igennem ligegyldig 

Anmeld

16. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja de der skøn... Min datter blev på dagen skønnet til 3600/3700 g, men ud kom hun 12 timer efter og blev vejet til 4500 g præcist

Anmeld

16. marts 2015

lineog4

SDD skriver:

Ja de der skøn... Min datter blev på dagen skønnet til 3600/3700 g, men ud kom hun 12 timer efter og blev vejet til 4500 g præcist

Min anden datter blev skønnet til 3300 4 timer før hun blev født og vejede 4280 - 20 g fra en kage 

Anmeld

16. marts 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Med min første havde jeg maaaaaange ideer. Blandt andet at jeg skulle ind og se en wagner opera da hun var 5 uger, at jeg ville få ordnet vores have, at jeg sad der i solen med hvid kjole, slank og fin med en fantastisk baby i skyggen der sov.... Ha ha ha jeg kom ikke til wagner, hvid kjole endnu mere ha jeg kastede et eller andet på om morgenen som kunne gøre brysterne kunne være i hendes mund på 10 sekunder, slank nej nej nej overlevede på sukker.... En baby der sov, jo hvis hun havde et bryst i munden gjorde hun da nok... Men nøj hvor jeg bare elskede det, ikke et sekund havde jeg set den kæmpe kærlighed komme, og glæden ved det lille væsen så den hvide kjole, søvnen, den flade mave og wagner operaen bare var så helt igennem ligegyldig 

Jeg kender det. Jeg fik desværre en fødselsdepression så min verden blev bestemt anderledes! Men elsker at den gjorde mig til en anderledes mor og elsker min datter  

Anmeld

16. marts 2015

Sitrani

lineog4 skriver:

Ja man kan ikke regne med noget. ... haha..

Mine jordemødre har gættet rimelig godt synes jeg... + 300 gram og + 400 gram synes jeg er nogle okay skøn! 

Min første datter blev skønner til 2700 gram og hun vejede 3010 gram.

Min anden datter blev skønnet til 3600 gram og vejede 4060 gram ved fødslen...

Anmeld

16. marts 2015

helle85

lineog4 skriver:

mine børn blev skønnet bror store. Kan ikke huske de helt præcis gram

Lucas blev skønnet til at veje 35** og vejede 2890 ( gik over til)

Freja blev skænket til at veje 37** og vejede 31**fødte dagen før termin

Anmeld

16. marts 2015

lineog4

Jeg kender det. Jeg fik desværre en fødselsdepression så min verden blev bestemt anderledes! Men elsker at den gjorde mig til en anderledes mor og elsker min datter  

Min verden er også blevet anderledes hver gang og absolut ikke hver gang så rosenrødt som med den første.

Jeg ved ikke om jeg er glad for årsagerne til forandringerne, men det hel har gjort mig til den jeg er i dag på godt og ondt. Og synes oftest jeg kan være stolt som mor i det mindste. Også selvom jeg slet ikke er blevet den mor jeg troede.

Har kun haft snerten af depressionen efter fødslen. Men bare det var en kamp uden lige, så kan kun gætte mig til din kamp.

fx er netop det faktum at intet af dette er i scrapbøger, kan overraske mig ved overhovedet at eksistere stadig, ja at jeg dårligt kan huske alt det der er forbundet med Liams vandrejournal absolut ikke noget jeg er stolt af, eller jeg ville have troet om mig selv. Men er ret sikker på Liam ikke ønsker sig en anden mor, så det har jo gjort mig netop til hans mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.