Er jeg pylret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.593 visninger
8 svar
6 synes godt om
16. marts 2015

Anonym trådstarter

Min søn er 10 mdr og startede i dagpleje 1 februar. Der skal starte en ny her 1 april, en pige på 8 mdr.. Jeg har det sååååå dårligt med det! Min søn har en del spiseproblemer så han får kun noget hvis man er ret opmærksom på ham og det kan jo blive svært når der kommer en lille en mere.. Samtidig har jeg det godt med at han er den lille og den nye, føler at der så bliver taget lidt ekstra "hensyn" til ham og hun passer lidt ekstra på ham.. Er bange for at han så bare bliver "glemt" når der starter en lille ny ����
Er jeg åndsvag? ����

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Min søn er 10 mdr og startede i dagpleje 1 februar. Der skal starte en ny her 1 april, en pige på 8 mdr.. Jeg har det sååååå dårligt med det! Min søn har en del spiseproblemer så han får kun noget hvis man er ret opmærksom på ham og det kan jo blive svært når der kommer en lille en mere.. Samtidig har jeg det godt med at han er den lille og den nye, føler at der så bliver taget lidt ekstra "hensyn" til ham og hun passer lidt ekstra på ham.. Er bange for at han så bare bliver "glemt" når der starter en lille ny ����
Er jeg åndsvag? ����

Du er lidt åndsvag 

Men jeg tror nu det er meget normalt, specielt når man kun har 1 voksen til at sørge for alle ungerne... Så ville jeg nok også være bange for at mit "lette, glade barn" ville blive lidt glemt i mængden af potientielt sure/krævende børn.. 

Det er nok bare en moar-ting.... 

Anmeld

16. marts 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Er jeg åndsvag? ����

Jeg tror (og håber) at din søn måske ændrer adfærd når omgivelserne ændrer sig Han bliver jo også ældre, og når han ser at der er en lille ny, så vil mange børns omsorgsgen blive vækket til live og han vil måske acceptere at der gik noget opmærksomhed den vej. 

Dette er blot et gæt, og måske er han stadig for lille, men tror virkelig ikke der er noget at være bekymret for, dp moren tager jo hensyn til alle børnene der er der

Anmeld

16. marts 2015

jenny4

Og du vil blive så glad for det senere, at de er to på næsten samme alder. Dp mødre er seje - de kan fordele 2 arme på 4 børn, så du behøver ikke være nervøs.

Anmeld

16. marts 2015

Snevejr84

Du er pyller dp skal nok give din søn det han har behov for. Og mon ikke han ændre sig, nu når det er en anden voksen og andre børn. De vil få en masse ud af hinanden når de bliver lidt ældre

Anmeld

16. marts 2015

Mor til Ella

Hehe ja du er

Dagplejemor skal nok give ham den opmærksomhed som han behøver.

min datter har store spise problemer og der er 13 andre børn rundt om hende Håber hun glemmer at fokusere på maden og bare spiser fordi der sker så meget

Anmeld

16. marts 2015

lineog4

Lidt moaråndsvag måske, men det har man ret til at være  Og man har ret til at være lidt pylret, bare man ikke lader det få overtaget.

De skønne poder kan bare så meget mere når de er væk fra mor og far. Jeg afleverede en datter i vuggestue da hun var 14 mnd og hun kunne kun falde i søvn i mine arme (efter hun havde ammet) og sov max 45 minutter. På 3. Dagen i vuggestuen spurgte en fantastisk pædagog mig; må jeg prøve at putte hende. Ja ja, ha ha ha.... Hun kom tilbage uden min datter 5 minutter efter og fortalte hun fint havde lagt sig i krybben og sov med det samme. Da jeg to timer efter fik et opkald at nu var hun vågnet, var jeg rystet. Hun lærte aldrig at falde i søvn hjemme til middag og hun klarede aldrig mere end en 45 minutter, og i vuggestuen sov hun med det samme og minimum 2 timer.... 

Dagplejemor kan noget du ikke kan, og du kan tusind ting hun ikke kan. Jeg er sikker på du vil blive glad for der er en på din søns alder cirka i dagplejen.

Anmeld

16. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Er jeg åndsvag? ����

Du kan sagtens opleve det stik modsatte - at din dreng vokser i samværet med et lidt yngre barn og at han måske netop har behov for at der ikke er så meget fokus på ham og maden, specielt hvis det er noget I også har meget fokus på derhjemme. Og så hav tiltro til at DP mor er kompetent nok til at sætte ind dér hvor det er nødvendigt - som f.eks at sørge for at din dreng for noget at spise.

Anmeld

16. marts 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Lidt moaråndsvag måske, men det har man ret til at være  Og man har ret til at være lidt pylret, bare man ikke lader det få overtaget.

De skønne poder kan bare så meget mere når de er væk fra mor og far. Jeg afleverede en datter i vuggestue da hun var 14 mnd og hun kunne kun falde i søvn i mine arme (efter hun havde ammet) og sov max 45 minutter. På 3. Dagen i vuggestuen spurgte en fantastisk pædagog mig; må jeg prøve at putte hende. Ja ja, ha ha ha.... Hun kom tilbage uden min datter 5 minutter efter og fortalte hun fint havde lagt sig i krybben og sov med det samme. Da jeg to timer efter fik et opkald at nu var hun vågnet, var jeg rystet. Hun lærte aldrig at falde i søvn hjemme til middag og hun klarede aldrig mere end en 45 minutter, og i vuggestuen sov hun med det samme og minimum 2 timer.... 

Dagplejemor kan noget du ikke kan, og du kan tusind ting hun ikke kan. Jeg er sikker på du vil blive glad for der er en på din søns alder cirka i dagplejen.

Det samme med min datter. Plus hjemme kan hun INGENTING selv men nede i dp kan hun næsten alt selv 

F.eks NÆGTER hun at drikke af kop selv derhjemme men i dp gør hun det med glæde

Så jeg er sikker på din DP nok skal hjælpe din søn stadigvæk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.