Sut til nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.554 visninger
6 svar
8 synes godt om
15. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min dreng på 2,5 uge har et kæmpe suttebehov, og vil ligge til brystet konstant. Jeg har rigelig mælk, og han tager mere på end nødvendigt.

Udover at mine bryster føles noget tyndslidte, har han ret svært ved at få bøvser op. Han falder i søvn ved brystet, men hvis vi ikke får 2-3 bøvser ud af ham, vågner han igen eller sover meget uroligt og gylper i søvne. Ved bøvsning har han en del ubehag, og vågner ofte. Så kan han kun falde i søvn ved brystet hvor han igen sluger noget luft, og så kører den onde cirkel. Plus pga den meget mælk, har han også lidt urolig mave.

Vi vil rigtig gerne have ham til at tage en sut, så han kunne falde til ro med den, og har købt 8-10 forskellige slags, men han vil ikke have dem. Det lykkedes aldrig at få vores pige til at tage sut (førend hun blev 2 - nu elsker hun dem!), så ved egentlig ikke hvordan man gør...? Skal det trænes, eller er det bare enten eller...?

Og er det i øvrigt normalt at de har så meget ubehag ved bøvser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

Bak

Lomm skriver:

Min dreng på 2,5 uge har et kæmpe suttebehov, og vil ligge til brystet konstant. Jeg har rigelig mælk, og han tager mere på end nødvendigt.

Udover at mine bryster føles noget tyndslidte, har han ret svært ved at få bøvser op. Han falder i søvn ved brystet, men hvis vi ikke får 2-3 bøvser ud af ham, vågner han igen eller sover meget uroligt og gylper i søvne. Ved bøvsning har han en del ubehag, og vågner ofte. Så kan han kun falde i søvn ved brystet hvor han igen sluger noget luft, og så kører den onde cirkel. Plus pga den meget mælk, har han også lidt urolig mave.

Vi vil rigtig gerne have ham til at tage en sut, så han kunne falde til ro med den, og har købt 8-10 forskellige slags, men han vil ikke have dem. Det lykkedes aldrig at få vores pige til at tage sut (førend hun blev 2 - nu elsker hun dem!), så ved egentlig ikke hvordan man gør...? Skal det trænes, eller er det bare enten eller...?

Det lyder meget normalt. Sådan var vores datter også. Vi var nødt til at bøvse hende af i meget lang tid! Nu har jeg lige født, og det lader til vores søn er ligesådan. Vores datter tog først sut, da hun var 7 uger. Vi havde succes med den klassiske med rundt hoved. Den skulle også være i stor størrelse, før den virkede... 

Nu prøver vi det samme med lillebror. Det går nogenlunde...

Anmeld

15. marts 2015

2babygirls

Lomm skriver:

Min den yngste ville også helst bo ved bryster og på armen. Hun var 8 uger før hun overgav sig til en nuk sutten, som vi også havde brugt til storesøster, ved 8 uger kunne vi også først begynde at putte hende udenfor i barnevognen.

Anmeld

15. marts 2015

(august)

Alle vores 3 bruger/har brugt sutter fra Navnesutten. Den helt klassiske med rundt hoved, den hedder 0-36mdr.

Bare et lille råd/tip fra en mor til tre. Det kræver træning at lære de fleste børn at bruge sut. Vores nr. 1 tog den efter et par dages introduktion, hun havde et stort sutte behov. Nr. 2 tog den først efter fleres måneders træning. Nr 3 tog den efter ca 14 dage. Herhjemme er vi store tilhængere af sut, da det bare gør livet lidt nemmere i hverdagen 

Held og lykke med det.

Anmeld

15. marts 2015

missehxx

Min søn tog sutten første gang han fik den tilbudt �� 1 uge gammel ��

Anmeld

15. marts 2015

jenny4

Lomm skriver:

Min søn var på nøjagtig samme måde som baby. Han ville sutten i starten, havde så et år uden og er nu glad for den igen.

mht bøvser så er det simpelthen fordi mængden af luft er stor og ryger dybt ned. Vores læge gav et rigtig godt tip (og bliv nu ikke forskrækket for det VAR lægen der viste det og det VIRKER). I tager simpelthen jeres søn ind på brystet af en af jer (bryst mod bryst) og trykker ham så med flad hånd på ryggen. Hovedet er ca på højde med jeres skulder og trykket skal være fast og der skal trykkes lidt hårdere end man lige først tænker. Det udløser som regel en bøvs prompte og din søn skal ikke selv kæmpe med bøvserefleksen som godt kan drille lidt. Med andre ord trykker man bøvsen/den overflødige luft ud.

Håber I kan bruge tippet - hos os havde min mand nemmest ved at gøre det da mine mælkefyldte bryster godt kunne være lidt i vejen

Anmeld

16. marts 2015

marieo

Har du prøvet med en sut med et større Suttehoved. Min dreng var ikke særlig god til sutten, men så købte jeg en der hed 6-12 mdr istedet for 0-6 mdr, og nu tager han den med lethed. Suttehovedet var simpelthen for lille 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.