Pludselig angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. marts 2015

NGV

Hej Piger.

så er der snart kun ca 3 uger til lillebror kommer. Vi glæder os helt vildt, og har ærlig talt været mega utålmodig, og bare ønsket at det snart var nu at jeg mærkede en ve og at han var på vej. Lige indtil igår....

Vi var inde omkring fødegangen igår, da jeg skulle have kørt den store pakke af test for svangerskabsforgiftning. (Jeg fik det i min sidste graviditet med min datter, derfor er de særlig OBS på symptomer), da jeg var svimmel med hovedpine og flimren for øjnene. Der var dog heldigvis ikke noget at se, og jeg har det lidt bedre idag. Men her er så hvad der skete...

vi blev indlagt på nøjagtig samme stue som min datter kom til verden på for 3 år siden! Samme årstid. Samme tid på dagen. Samme fine vejr og aftenhimmel uden for vinduet - som da hun blev født. Og i fødestuen ved siden af fik vi de sidste par timer af af en fødsel at høre... det var så surrealistisk. Jeg blev sat igang med min datter grundet svangerskabsforgiftning og højt blodtryk, og det var en hård omgang. Alt i alt gik det hele godt, men der var mange småkomplikationer og vestorm, og var hægtet til alle mulige ting,  ctg, saltvand og antibiotika i drop, elektrode på hendes hoved osv. Pludselig kom det hele tilbage til mig, at være lige der, at høre den fødende, og jeg blev bare totalt angst. Noget jeg ikke har været rigtigt tidligere i forløbet. Men nu er jeg. Er SÅ angst for at føde lige nu..... Det fylder alle mine tanker.. Måske jeg bare skal have oplevelsen lidt på afstand..

Jeg er forresten 36+5 og indtil nu er graviditeten gået forholdsvis problemfri, og babyen har det godt, blev skønnet til 3200 g. Håber så meget at jeg denne gang kan få lov at gå igang af mig selv.

Det var bare lidt tanker fra mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

Missy_B

Kan nikke genkendende til mange af de ting du skriver. Jeg fik også ssf med min første, og blev sat igang 36+5. Jeg havde dog en super nem fødsel, og frygter dog ikke fødslen denne gang,men er nervøs for forløbet op til. Indtil videre ingen ssf (bliver også fulgt med scanninger og bp).

jeg er dog nervøs/spændt på livet med 2 børn, især fordi den første kun lige er fyldt 2, og håber på et mindre stressende forløb efter fødslen hvor jeg forhåbentlig kan amme, det kunne jeg ikke sidst.

Er 37+2 i dag

Anmeld

15. marts 2015

NGV

Missy_B skriver:

Kan nikke genkendende til mange af de ting du skriver. Jeg fik også ssf med min første, og blev sat igang 36+5. Jeg havde dog en super nem fødsel, og frygter dog ikke fødslen denne gang,men er nervøs for forløbet op til. Indtil videre ingen ssf (bliver også fulgt med scanninger og bp).

jeg er dog nervøs/spændt på livet med 2 børn, især fordi den første kun lige er fyldt 2, og håber på et mindre stressende forløb efter fødslen hvor jeg forhåbentlig kan amme, det kunne jeg ikke sidst.

Er 37+2 i dag

Tak for svar

Okay det var lidt tidligere end mig, jeg blev sat igang 38+6. Men ja, det var bla. også forløbet op til der var så traumatiserende.

Men måske slipper vi denne gang.

Ja det er jo noget helt andet Det er jeg også spændt på, men glæder mig også helt vildt.

åh det var synd med amningen, jeg er sikker på det nok skal lykkes denne gang.

Vi havde også problemer med amningen, men endte med suttebrik og så fungerede det. Kunne dog smide den da hun var 4 mdr, så det var skønt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.