Kan man ringe til vagtlæge? Selvom det er tænder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.116 visninger
11 svar
1 synes godt om
15. marts 2015

Sujan

tror jeg har fået betændelse eller noget omkring en visdomstand.. Det dunker er hævet og har vilde smerter i hele kæben.. 

Kan knap nok spise eller drikke.. 

Men kan man ringe til vagtlæge og få pencillin eller antibiotika eller skal man til tandlæge? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

FruK

Her i Odense er der en vagttændlæge - men det koster. 

Anmeld

15. marts 2015

JVF

Sujan skriver:

tror jeg har fået betændelse eller noget omkring en visdomstand.. Det dunker er hævet og har vilde smerter i hele kæben.. 

Kan knap nok spise eller drikke.. 

Men kan man ringe til vagtlæge og få pencillin eller antibiotika eller skal man til tandlæge? 

Du kan fint ringe til vagtlægen. Havde sidste år en tandbyld, der gjorde helt forfærdeligt ondt. Fik udleveret penicillin af vagtlægen samt recept :-)

God bedring!

Anmeld

15. marts 2015

Sujan

JFAnd skriver:

Du kan fint ringe til vagtlægen. Havde sidste år en tandbyld, der gjorde helt forfærdeligt ondt. Fik udleveret penicillin af vagtlægen samt recept :-)

God bedring!

Ringede du så bare og sagde du havde en tandbyld??

Anmeld

15. marts 2015

Sujan

FruK skriver:

Her i Odense er der en vagttændlæge - men det koster. 

Ja har lige tjekket.. Vi har en her men koster 1100 i vagttillæg!!!  

Anmeld

15. marts 2015

Fremad

Sidst vi ringede angående tænder, fik vi en sur mand ved vagtlægen der sagde vi skulle ringe til akut tandlægen.... Som så har korte åbningstider jo jo.... 

Anmeld

15. marts 2015

JVF

Sujan skriver:

Ringede du så bare og sagde du havde en tandbyld??

Nej, jeg ringede og sagde at jeg havde helt forfærdeligt ondt i min mund og øre (det trak helt om i nakken) og sagde at jeg ikke kunne hverken spise, drikke eller åbne munden helt.
Han svarede så at det måtte vi da hellere lige få kigget på og jeg skulle bare komme ind. 
Han stillede derefter diagnosen tandbyld og jeg fik udleveret noget penicillin. 

Anmeld

15. marts 2015

Carina:-)

Vagttandlægen ville jeg ringe til så du kan få en proff til at gøre noget istedet for at symtombehandle .

Anmeld

15. marts 2015

ramona

Jeg har også før været ved lægen fordi jeg havde ondt i munden. Havde haft noget influenza snot. Og jeg havde så ondt i min mund jeg snart ikke kunne være nogle steder.det var mundhulebetændelse det havde sat sig til. Vidste ikke der var noget der hed det. Fik noget antibiotika. Så synes godt du kan ringe

Anmeld

15. marts 2015

ramona

Jeg har også før været ved lægen fordi jeg havde ondt i munden. Havde haft noget influenza snot. Og jeg havde så ondt i min mund jeg snart ikke kunne være nogle steder.det var mundhulebetændelse det havde sat sig til. Vidste ikke der var noget der hed det. Fik noget antibiotika. Så synes godt du kan ringe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.