Ikke ble på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. marts 2015

AlberteSophie

min datter på 2 1/2, har længe vist intresse for toilettet, nogle gange tisse/prutter hun, andre gange kommer der ingenting. Og det tager langtid. Andre dage vil hun på toilet, og til tider slet ikke. 

Dette er forgået på efter hendes ønske.

I dag siger hun så "hurtig mor, Berte tisse" inden vi når på wc, har hun tisset i bleen, og ønsker ikke en ny ble på. Hun siger "ikke ble på mere" og gentager det igen og igen. Jeg har derfor ikke givet hende den på, men er hun overhoved klar? Og hvordan tackler jeg det lige. 

Vh en stolt men en uforberedt mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hun lyder bestemt klar! Flot klaret Hvor er hun sej! 

Husk at sig til hende at hun skal sige til med det samme, så I kan nå på toilettet. Ellers så støt hende i det her. Hun fortæller jo tydeligt hvad hun vil og ikke vil. 

Og så vær forberedt på nogle uheld.. Det hører jo med.

Anmeld

14. marts 2015

AlberteSophie

ES90 skriver:

Hun lyder bestemt klar! Flot klaret Hvor er hun sej! 

Husk at sig til hende at hun skal sige til med det samme, så I kan nå på toilettet. Ellers så støt hende i det her. Hun fortæller jo tydeligt hvad hun vil og ikke vil. 

Og så vær forberedt på nogle uheld.. Det hører jo med.

Tak for svar. 

Vores toilet er på førstesalen, så der er lidt "langt", ville du købe en potte? 

Jeg syntes det er helt fjollet at vænne hende til potten, for derefter at vænne hende til toilettet, giver det mening? 

Men hvis hun får en øv følelse hvergang der er uheld, så vil jeg gerne købe en potte, bare hun trives og har sig selv med.

Anmeld

14. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84
AlberteSophie skriver:

Tak for svar. 

Jeg syntes det er helt fjollet at vænne hende til potten, for derefter at vænne hende til toilettet, giver det mening? 

Men hvis hun får en øv følelse hvergang der er uheld, så vil jeg gerne købe en potte, bare hun trives og har sig selv med.

Her havde vi to potte

så var det også mere naturligt at være på toilet samtidig. Nogle unger knytter sig til hjemme wcet. Det er svært at tage med over til moster og onkel. 

Nu Nr to er kommet har det været dejligt at sige løb bare derud og sæt dig jeg kommer om 2 min. 

Nu er det er hit at tisse i vandet så indkøbt en skammel. 

Anmeld

14. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
AlberteSophie skriver:

Tak for svar. 

Jeg er helt enig med dig her.. Prøv lige at se det an i weekenden, om I kan nå op på 1. Salen.

Ellers må du jo købe en potte, og se om hun gider den :-) 

der er ikke andet for end at prøve. 

Anmeld

14. marts 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Vi bad i starten vores om at gå ud og prøve og tisse ca hver halve time og så lidt længere interval når han så havde tisset for han var slem til at glemme det når januar optaget SF en leg.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.