Pædagogisk assistent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.491 visninger
15 svar
7 synes godt om
12. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg overvejer enormt meget, at søge ind på pau uddannelsen. Dog har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg er meget i tvivl, om det faglige niveau. Er det er et ok niveau, og lærer man faktisk noget?

Hvad får man ca udbetalt under uddannelsen? 

Hvordan er jobmulighederne bagefter? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg overvejer enormt meget, at søge ind på pau uddannelsen. Dog har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg er meget i tvivl, om det faglige niveau. Er det er et ok niveau, og lærer man faktisk noget?

jeg ved jobmulighederne er dårlige efter endt uddannelse. Vil anbefale pædagog uddannelsen

Anmeld

13. marts 2015

S*DD

Anonym skriver:

Fag niveauet er rigtigt lavt.  Jeg har været vejleder for en i sidste praktik. 

Med Den nye overenskomst så er jobmulighederne rigtig gode da arbejdspladser ikke må vælge pædagogiske assistenter fra. 

Anmeld

13. marts 2015

Holst85

Er der en grund til at du vælger pau frem for pædagogen. Har du ikke nogen gymnasiel uddannelse?? 

Anmeld

13. marts 2015

mulleh

Jeg er udd PA. 

Og jeg vil sige at du skal tage seminaret istedet. 

Jeg har været arbejdsløs siden jeg blev færdig i 2012. 

- jeg har dog haft mange vikariater ��

(er nu på barsel )

fagligt syns jeg det var okay. Kommer an på hvor man ligger. 

Jeg tog PA'en fordi det var mere praktiske ting - lege, udvikling osv

jeg husker ikke hvor meget man får i elevløn. 

Anmeld

13. marts 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Jeg er i gang med pau. Jeg synes niveau er lidt lavt. Og har også merit fra dansk engelsk og samfunds fag da jeg har det på højere niveau. Men ellers er jeg glad for det. 

Har hørt det bagefter er svært at få job. Men jeg skal kun bruge den til faglig viden så jeg kan arbejde som dagpleje. 

Der er alm elev løn som vist et mellem 10.000 og 12.000 før skat. Jeg selv får voksen elevløn og får 19800 før skat. Jeg får den da jeg et over 25 og har noget erfaring

Anmeld

13. marts 2015

Anonym trådstarter

Holst85 skriver:

Er der en grund til at du vælger pau frem for pædagogen. Har du ikke nogen gymnasiel uddannelse?? 

Jo en hhx. Vi kan pt ikke klare os på en su. Vi har barn, så jeg frygter at komme til at sidde for stramt. 

Anmeld

13. marts 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Jeg er i gang med pau. Jeg synes niveau er lidt lavt. Og har også merit fra dansk engelsk og samfunds fag da jeg har det på højere niveau. Men ellers er jeg glad for det. 

Har hørt det bagefter er svært at få job. Men jeg skal kun bruge den til faglig viden så jeg kan arbejde som dagpleje. 

Der er alm elev løn som vist et mellem 10.000 og 12.000 før skat. Jeg selv får voksen elevløn og får 19800 før skat. Jeg får den da jeg et over 25 og har noget erfaring

Jeg arbejder pt i institution og har taget hhx. Ville forløbet også blive kortere for mig så?

Anmeld

13. marts 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Jo en hhx. Vi kan pt ikke klare os på en su. Vi har barn, så jeg frygter at komme til at sidde for stramt. 

Ved ikke om du vil tage su lån...

Men hvis du vil det giver det næsten det samme som elev lønnen...

Hvis du senere vil tage pædagoguddannelsen vil du føle du spilder det første semester da meget er det samme...

Anmeld

13. marts 2015

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Ved ikke om du vil tage su lån...

Men hvis du vil det giver det næsten det samme som elev lønnen...

Hvis du senere vil tage pædagoguddannelsen vil du føle du spilder det første semester da meget er det samme...

Jeg vil ikke tage su lån. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.