Hjælp, min mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.397 visninger
8 svar
1 synes godt om
12. marts 2015

Anonym trådstarter

Igår var vi hjemme ved et venenpar det meste af dagen . Min mand tager Ritalin for ADHD og er næsten lige startet på den lave dosis. Han spiser morgenmad, og drikker sin kaffe. Kl 14 tager vi afsted og han drikker så en kop kaffe med massere sukker omkring kl 16 og derudover ikke rigtig noget . En bid af et stykke pizza og det er det. (Mistet appetit pga ritalinen) . Kl 20 ca, står han med vores 7 mdr datter og pludselig er han ved og tabe hende, han når kun lige og få sin ene arm mast godt om hende. Dette sker 2 gange efter hinanden . Svinger lidt med armen og går udfra det har været en sene eller lign, som har haft sat sig fast. Han drikker en kop kaffe. Kl 21 ca skal vi hjem og han skal spænde vores store datter fast i bilen. Dette kan han slet ikke. Hans hænder lystrer ikke og samtidig opfører hans sig enormt mærkeligt . Hans øjne ser mærkelige ud og han ligner en der er helt desorienteret. Hans hænder og arme summer og prikker. jeg ringer til 1813 og vi kører op til lægevagten som mener det bare er almindelige bivirkninger fra medicinen, efter han har konstaterer det ikke er en blodprop, da en blodprop viser sig halvsidigt og ikke symmetrisk som dette. Vi bliver sendt hjem. Imidlertid er vores vennepar ved og Google lidt af disse symptomer da ingen af os har hørt om sådanne bivirkninger ved ritalin. Derudover har min mand Ffået Ritalin før i mange år og rimelig høje doser uden sådanne bivirkninger  .. De finder så ud af at når man googler hans symptomer, kommer der for lavt blodsukker frem og jeg skynder mig og give han en ske honning og et glas cola. Omkring 10 min efter føler han en markant bedring og så går vi i seng. Idag er der Intet og han har spist og drukket til morgen. 

Hans mor og far har begge gammelmands sukkersyge og tager insulin. 

Kan det være sukkersyge? Eller skal vi bare slå til tåls med at det åbenbart er normalt når man har ADHD? Jeg sagde godt nok til lægen at det var ritalinen vi var bekymrede for, og derfor var det også det eneste han undersøgte og snakkede udfra .. Eller kan det være en normal reaktion når han ikke har spist meget og derfor har lavt blodsukker, uden at det nødvendigvis er sukkersyge? Ved godt i ikke er læger, men ved også hvordan lægen er hvis man kommer og siger man har googlet, så vil helst ikke spilde lægens tid ved og få en tid hvis der ikke kan være noget om det ........... 

Og det blev langt... Tak på forhånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan godt få det lidt ligesom din mand, hvis jeg har haft en dag, hvor jeg ikke rigtig har fået spist noget, men det er dog ikke i lige så voldsom grad. Jeg bliver svimmel og mine hænder ryster, men dog ikke så voldsomt, at jeg ikke kan holde ved min datter eller spænde hende fast i stolen.

Anmeld

12. marts 2015

Sprit25

Jeg ville helt sikkert ringe til lægen og lige høre ad. Fordi hvad nu hvis det sker en dag han er alene?

Anmeld

12. marts 2015

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg kan godt få det lidt ligesom din mand, hvis jeg har haft en dag, hvor jeg ikke rigtig har fået spist noget, men det er dog ikke i lige så voldsom grad. Jeg bliver svimmel og mine hænder ryster, men dog ikke så voldsomt, at jeg ikke kan holde ved min datter eller spænde hende fast i stolen.

Hans hænder rystede ikke sådan rigtig, det var nærmere at de pludselig ikke virkede eller sådan.. Og så summede de og prikkede . Lystrede ikke rigtig , hænderne .. Og ja han lignede på et tidspunkt en der havde taget er eller andet, så helt væk ud i blikket og var slet ikke sig selv .. Forvirret og desorienteret 

Anmeld

12. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg ville helt sikkert ringe til lægen og lige høre ad. Fordi hvad nu hvis det sker en dag han er alene?

Ja det jo det ... Han var forvirret og desorienteret udover det med hænderne 

Anmeld

12. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg lider af kronisk for lavt blodsukker og har gjort det siden de tidlige teenage år. Det lyder til at være det din mand har oplevet. Han har intet spist og derfor er han blevet dårlig. De symptomer du beskriver er nøjagtigt de samme som jeg får når blodsukkeret styrtdykker.

Han skal selvom han har mistet appetitten huske sine måltider, og pizza er ikke ik måltid. Derudover er det en god ide at have enten druesukker eller et stykke chokolade i nærheden hele tiden til de akutte situationer.

Anmeld

12. marts 2015

B&J

Det kan være meget alm hvis kroppen ikke har noget at arbejde med men hop til læge. Og få tjekket blod sukkeret 

Anmeld

12. marts 2015

lillespir26

Få ham til lægen og få tjekket sit langtidsblidsukker kan meget vel være diabetes 

Anmeld

13. marts 2015

Louise_Russel

Det er jo ekstremt vigtigt at få sin mad og undgå sukker og stivelse. Det sender blodsukkeret på rutchetur. 

Hvis det er noget der begynder at komme ofte, så ville jeg overveje kostomlægning til mad med mere fedt og fri for hurtige kulhydrater. Det stabiliserer blodsukkeret:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.