Børnehavestart = totalovergearet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. marts 2015

Sujan

min datter har nu gået i børnehave i halvanden uge. Ved det tager tid at falde til og tænker at det hele bliver bedre når der kommer lidt ro på men!!!!...

hun er total overgearet konstant. Hun kan slet ikke falde ned når hun kommer hjem. Hun taler meget højt og hopper og danser rundt. Man kan nærmest ikke komme i ordentlig kontakt med hende. Tænkte at vi bare skulle have ro på her sidste weekend og så skulle det nok gå. Men hele weekenden var hun også sådan. Hun er møg træt, men kan slet ikke falde ned. 

Er det normalt. Synes det er lidt hårdt og prøver at skabe ro og ikke selv køre op og skælde for meget ud. Men puha en fart hun har på. Når hun så skal i seng har hun svært ved at finde ro, men går så pludselig ud som et lys. 

De har snakket om at droppe hendes middagslur fordi hun ligger uroligt og forstyrre de andre og til sidst bliver hun sendt ud og lege sammen med de børn der ikke sover. Synes bare at det gør det meget værre..

hvordan var jeres ved børnehavestart???

hun virker glad nok for at være derover, men leger meget alene. Tænker hun lige skal finde sin plads, men lidt underligt er det alligevel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2015

jenny4

Hej,

vores dreng er også lige startet i bh (1 uge) og vi har oplevet lidt hen af det samme. Det er ikke fordi han er overgearet som du beskriver, men alt skal afprøves ift hvem der bestemmer. Han er egentlig en sød og mild dreng men den sidste uges tid har vi det nye sider af hans temperament, hvor selv det mindste kan udløse en "konflikt". 

Jeg tænker det er en reaktion på den nye verden han er i, hvor spilleregler skal læres og hvor eget bestemmerum er udvidet. Jeg tænker det er det samme for din pige - hun oplever så meget der skal processes og derfor kan hun simpelthen ikke falde ned igen. Jeg tror I skal lade hende være indtil hun har haft en chance for at vænne sig lidt mere til alt det nye og så ellers som I gør forsøge at lave nogle ting der ikke indbyder til at være overgearet. Men her tænker jeg ikke nødvendigvis at det behøver være "rolige" ting, men måske i stedet noget hun er vant til og kender godt, så hendes hoved ikke også skal processe her, men i stedet kan trække på "erfaring" og tidligere oplevelser. Er der f.eks en legeplads i er vant til at komme på, noget hun plejer at hjælpe med derhjemme eller lign?

Håber du kan bruge mit input til noget - tror din datters reaktion er helt normal..  

Anmeld

12. marts 2015

modesty

Sujan skriver:

min datter har nu gået i børnehave i halvanden uge. Ved det tager tid at falde til og tænker at det hele bliver bedre når der kommer lidt ro på men!!!!...

hun er total overgearet konstant. Hun kan slet ikke falde ned når hun kommer hjem. Hun taler meget højt og hopper og danser rundt. Man kan nærmest ikke komme i ordentlig kontakt med hende. Tænkte at vi bare skulle have ro på her sidste weekend og så skulle det nok gå. Men hele weekenden var hun også sådan. Hun er møg træt, men kan slet ikke falde ned. 

Er det normalt. Synes det er lidt hårdt og prøver at skabe ro og ikke selv køre op og skælde for meget ud. Men puha en fart hun har på. Når hun så skal i seng har hun svært ved at finde ro, men går så pludselig ud som et lys. 

De har snakket om at droppe hendes middagslur fordi hun ligger uroligt og forstyrre de andre og til sidst bliver hun sendt ud og lege sammen med de børn der ikke sover. Synes bare at det gør det meget værre..

hvordan var jeres ved børnehavestart???

hun virker glad nok for at være derover, men leger meget alene. Tænker hun lige skal finde sin plads, men lidt underligt er det alligevel. 

Du har ikke mulighed for at give hende korte dage? Det lyder som om det er mange indtryk der skal bearbejdes. 

Anmeld

12. marts 2015

Sujan

modesty skriver:

Du har ikke mulighed for at give hende korte dage? Det lyder som om det er mange indtryk der skal bearbejdes. 

Jo hun får også korte dage.. De længste dage er fra 9.30-14.30 fordi hun skal prøve at sove der.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.