Chihuahua og små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2015

BinaMor

Min chi elsker børn.. mere end voksne.. børn i alle aldre og alle former. hun er SFO 'en kæledægge.. MEN når vi har et besøg af et barn der ikke forstår og respektere dens grænser flygter hun med halen mellem benene.

hun er en type der aldrig gør, er meget forsigtig og rolig.

så vil mene at man skal bare være bestemt med hvordan børnene håndtere den. ikke løfte osv. huske dens knogler brækker let. og det er en hund, ikke legetøj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2015

Elgaard73

IT-nørd skriver:

Jeg bliver faktisk irriteret når folk skriver, at små hunde er nervøse. Det er ikke rigtigt for der findes mange robuste hunde af små racer. 

Problemet er en dårlig avl! Jeg kan ikke skrive det ofte nok. 

I FCI standarden (den eneste rigtige gældende standard) står der om temperament: "Kvik og opmærksom, livlig og meget modig.". En chi SKAL ikke være nervøs, men kvik og frisk  

Men der er jo også rigtig mange dårligt avlede hunde af den race herhjemme. Jeg tror, at det er derfor at mange har det indtryk, at det er en lille nervøs hund. Fordi at de dårligt avlede er i flertal, er det jo derfor også oftest dem man støder på.

Anmeld

12. marts 2015

IT-nørd

Elgaard73 skriver:

Men der er jo også rigtig mange dårligt avlede hunde af den race herhjemme. Jeg tror, at det er derfor at mange har det indtryk, at det er en lille nervøs hund. Fordi at de dårligt avlede er i flertal, er det jo derfor også oftest dem man støder på.

Helt enig! Racen lider under den enorme popularitet den havde for år tilbage. Der blev avlet på alt, som kunne føde. Det er virkeligt sørgeligt!

Det er muligt at finde en lækker chi, men en god hvalp koster penge og bliver ikke solgt på Blå Avis. 

Anmeld

12. marts 2015

TR

sommerc skriver:

Hej

jeg er ved at købe mig en dejlig han chihuahua. Jeg har en søn på snart 3 år, mit spørgsmål er

er det dumt at købe chihuahua når jeg har en søn på 3?

læste at en familie med små børn ikke bør anskaffe sig en chihuahua ?

nogle med små børn og chihuahua ??

Jeg har en hun chihuahua på 5 år ,  og blev mor for første gang for 3 mdr siden ..

hun tager det SÅ flot !! 

Anmeld

12. marts 2015

Michella2

sommerc skriver:

Hej

jeg er ved at købe mig en dejlig han chihuahua. Jeg har en søn på snart 3 år, mit spørgsmål er

Vi har en chi på 3,5 år nu.. En dejlig basse, men han er bare ikke god til børn  han accepterer vores egne unger og hygger tit med den store, men den lille kan han bestemt ikke lide. Vi har dog aldrig haft problemer med det, da vores hund tit går sin vej, og vi håber med tiden at han vil få det bedre med mindstemanden..

synes ikke chihuahua egner sig specielt godt med børn.. Børn kan være meget vilde, og chihuahua er ret skrøbelige ift til deres størrelse. Men de kan sagtens leve side om side, ingen problemer 

Anmeld

12. marts 2015

amkjaer

Jeg vil svare ud fra mit erhverv som veterinærsygeplejerske og i forhold til de fysiske problemstillinger.

Små børn er ofte ikke specielt forsigtige og selvfølgelig vil man gøre hvad man kan og overvåge samvær osv mellem barn og hund. Børn er jo ikke onde de forstår bare ikke altid helt konsekvenserne og jeg har i mit arbejde set en del bl.a. brækkede ben på de helt små racer bl.a. fordi børn ved et uheld fx har puffet dem ned fra sofa. Tabt dem når de ville løfte osv. Ud over at det naturligvis er smertefuld for hunden så er det både svært og dyrt at operere dem og ofte med mindre godt resultat grundet de meget små tynde ben. 

Hvad angår sindet kan de være lige så fint robuste som en større hund men naturligvis er 1m barn potentielt mere skræmmende hvis man er 15 cm høj selv end hvis man er 50cm golden retriever. 

Anmeld

12. marts 2015

M &.I

Hej

Min lille søster har en lille chichaoun ( stave) 

jeg synes den passer til familien den lille hund elsker at lege med børne og min søn har god forhold til hende den skal bare vænnes sig lidt den bliver banger første uge. 

Min søn er 2,8 år og ved hvordan ham leget med hende og må skal bare forklar man ikke må være ond. 

jeg synes de leger meget fint sammen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.