2012_2014 skriver:
Ja, som overskriften skriver - hvordan klarer I jer igennem sygdom i den lille familie?
Sagen er den at vores søn på 2 1/2 fik skoldkopper og var hjemme i 14 dage. Da han havde været frisk og i vuggestue i en uge fik lillepigen på 6 måneder skoldkopper (og har det endnu på 2. uge). Den store fik så i weekenden høj feber og har derfor været hjemme indtil i dag. De forstår at time tingene. Jeg har haft dem begge hjemme alene i hele perioden, hvilket er helt okay, når jeg nu er hjemme på barsel.
Men, nu er der selvfølgelig sket det, at jeg selv er blevet lagt ned med influenza siden i mandags. Min kæreste (børnenes far) arbejdede hjemme i går. Dvs. han tog den store og når han så sov til middag, så arbejdede han. Jeg føler mig helt fladmast og kørt over og kan ærlig talt ikke se, hvordan jeg skal blive rask, når jeg nærmest ikke får hvilet. Jeg har rigtig svært ved at sove og slappe af når lillepigen sover, for jeg 'holder øje' med babyalarmen.
Hvordan klarer I andre den slags? Bliver jeres mand hjemme. Bider I i det sure æble? Hvad gør man?
Det skal lige siges, at vi har to hold bedsteforældre. Det ene hold arbejder meget og er ikke til rådighed i hverdagene. Det andet hold, vil ikke i nærheden af os eller børnene, hvis der er det mindste sygdom. Heller ikke skoldkopper, selvom de har haft det.. 
Jeg er alene med 3 børn i hverdagene, og det ændrer sygdom ikke ved.
Jeg har også siddet og holdt håret på den ene, mens jeg selv har brækket mig, jeg har ryddet op på bræk og diarré i en feberrus, hvor jeg nær var faldt i søvn ved vaskemaskinen, jeg har kravlet rundt på grund af svimmelhed og ligget på gulvet med børnene legende omkring mig, og jeg har sendt den ældste ind i stuen med madpakken smurt dagen i forvejen, fordi jeg ikke kunne nærme mig køkkenet uden at brække mig. Der er ikke andet at gøre end at holde ud - det værste er, at jeg ikke kan aflevere børn, hvis jeg er så syg, at det svimler for mig, fordi vi skal køre i bil, og så venter en hel dag med børn, der selvfølgelig kræver mig, og der er ingen ro.
Min mand tager også på arbejde, selvom han er meget syg, tror, at han har ligget bræksyg 2 dage i de omkring 15 år, vi har kendt hinanden.