Hvordan kommer I igennem sygdom i familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.241 visninger
18 svar
2 synes godt om
11. marts 2015

Småbørnsmor

Ja, som overskriften skriver - hvordan klarer I jer igennem sygdom i den lille familie?

Sagen er den at vores søn på 2 1/2 fik skoldkopper og var hjemme i 14 dage. Da han havde været frisk og i vuggestue i en uge fik lillepigen på 6 måneder skoldkopper (og har det endnu på 2. uge). Den store fik så i weekenden høj feber og har derfor været hjemme indtil i dag. De forstår at time tingene. Jeg har haft dem begge hjemme alene i hele perioden, hvilket er helt okay, når jeg nu er hjemme på barsel.

Men, nu er der selvfølgelig sket det, at jeg selv er blevet lagt ned med influenza siden i mandags. Min kæreste (børnenes far) arbejdede hjemme i går. Dvs. han tog den store og når han så sov til middag, så arbejdede han. Jeg føler mig helt fladmast og kørt over og kan ærlig talt ikke se, hvordan jeg skal blive rask, når jeg nærmest ikke får hvilet. Jeg har rigtig svært ved at sove og slappe af når lillepigen sover, for jeg 'holder øje' med babyalarmen.

Hvordan klarer I andre den slags? Bliver jeres mand hjemme. Bider I i det sure æble? Hvad gør man? 

Det skal lige siges, at vi har to hold bedsteforældre. Det ene hold arbejder meget og er ikke til rådighed i hverdagene. Det andet hold, vil ikke i nærheden af os eller børnene, hvis der er det mindste sygdom. Heller ikke skoldkopper, selvom de har haft det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2015

nenadol

Først og fremmest god bedring til dig.

Hvis vi havde det scenarie herhjemme, så ville min mand tage barn syg og blive hjemme.

Synes faktisk ikke andet er rimeligt. Du har også lov til at være syg og komme til hægterne.

Anmeld

11. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu har vi dog kun 1 barn, pige 8 mdr. Jeg fik influenza for snart 3 uger siden. Ja jeg bed i det sure æble. Min mand har ikke mulighed for tage fri pga at jeg er syg. Jeg kunne dårligt se noget pga det hele sejlede pga svimmelhed. Havde 39 i feber og synet forsvandt helt en del gange. De dage boede vi på gulvet. Kravlede med hende, turde ikke gå. Når min mand kom hjem overtog han og jeg kunne trække mig lidt tilbage.

Det var nogle hårde dage, men det er uden tvivl ikke sidste gang. 

God bedring til jer

Anmeld

11. marts 2015

Småbørnsmor

nenadol skriver:

Først og fremmest god bedring til dig.

Hvis vi havde det scenarie herhjemme, så ville min mand tage barn syg og blive hjemme.

Synes faktisk ikke andet er rimeligt. Du har også lov til at være syg og komme til hægterne.

Tak for dit svar.

Det synes jeg jo også. For problemet er ikke at ungerne er syge. Dem skal jeg nok tage mig af. Men når jeg selv er syg, er det godt nok næsten umuligt. Øv! 

Anmeld

11. marts 2015

Ellie79

2012_2014 skriver:

Ja, som overskriften skriver - hvordan klarer I jer igennem sygdom i den lille familie?

Sagen er den at vores søn på 2 1/2 fik skoldkopper og var hjemme i 14 dage. Da han havde været frisk og i vuggestue i en uge fik lillepigen på 6 måneder skoldkopper (og har det endnu på 2. uge). Den store fik så i weekenden høj feber og har derfor været hjemme indtil i dag. De forstår at time tingene. Jeg har haft dem begge hjemme alene i hele perioden, hvilket er helt okay, når jeg nu er hjemme på barsel.

Men, nu er der selvfølgelig sket det, at jeg selv er blevet lagt ned med influenza siden i mandags. Min kæreste (børnenes far) arbejdede hjemme i går. Dvs. han tog den store og når han så sov til middag, så arbejdede han. Jeg føler mig helt fladmast og kørt over og kan ærlig talt ikke se, hvordan jeg skal blive rask, når jeg nærmest ikke får hvilet. Jeg har rigtig svært ved at sove og slappe af når lillepigen sover, for jeg 'holder øje' med babyalarmen.

Hvordan klarer I andre den slags? Bliver jeres mand hjemme. Bider I i det sure æble? Hvad gør man? 

Det skal lige siges, at vi har to hold bedsteforældre. Det ene hold arbejder meget og er ikke til rådighed i hverdagene. Det andet hold, vil ikke i nærheden af os eller børnene, hvis der er det mindste sygdom. Heller ikke skoldkopper, selvom de har haft det.. 

Sidst jeg var på barsel og blev syg tog kæresten en kærestens sygedag - han tog lillebror hele tiden kom med ham når han skulle ammes og lod mig ellers i fred så jeg hurtigt kunne blive frisk igen.. Mener han tog dagen efter også, men der kunne han arbejde lidt flere timer hjemme da jeg havde fået sovet nærmest et døgn. God bedring til jer alle og det positive er at skoldkopperne nu er overstået 

Anmeld

11. marts 2015

Rockertand

2012_2014 skriver:

Jeg er alene med 3 børn i hverdagene, og det ændrer sygdom ikke ved.

Jeg har også siddet og holdt håret på den ene, mens jeg selv har brækket mig, jeg har ryddet op på bræk og diarré i en feberrus, hvor jeg nær var faldt i søvn ved vaskemaskinen, jeg har kravlet rundt på grund af svimmelhed og ligget på gulvet med børnene legende omkring mig, og jeg har sendt den ældste ind i stuen med madpakken smurt dagen i forvejen, fordi jeg ikke kunne nærme mig køkkenet uden at brække mig. Der er ikke andet at gøre end at holde ud - det værste er, at jeg ikke kan aflevere børn, hvis jeg er så syg, at det svimler for mig, fordi vi skal køre i bil, og så venter en hel dag med børn, der selvfølgelig kræver mig, og der er ingen ro.

Min mand tager også på arbejde, selvom han er meget syg, tror, at han har ligget bræksyg 2 dage i de omkring 15 år, vi har kendt hinanden.

Anmeld

11. marts 2015

Småbørnsmor

AnjaB skriver:

Sidst jeg var på barsel og blev syg tog kæresten en kærestens sygedag - han tog lillebror hele tiden kom med ham når han skulle ammes og lod mig ellers i fred så jeg hurtigt kunne blive frisk igen.. Mener han tog dagen efter også, men der kunne han arbejde lidt flere timer hjemme da jeg havde fået sovet nærmest et døgn. God bedring til jer alle og det positive er at skoldkopperne nu er overstået 

Det lyder som en rigtig god løsning. Jeg forestiller mig at man hurtigt bliver frisk, hvis man får en hel dag med søvn og hvile, kun afbrudt af amninger.

Du har ret.. vi er 'heldige' med skoldkopperne. Det bliver vi glade for når jeg starter på arbejde igen. 

Anmeld

11. marts 2015

Småbørnsmor

Rockertand skriver:

Jeg er alene med 3 børn i hverdagene, og det ændrer sygdom ikke ved.

Jeg har også siddet og holdt håret på den ene, mens jeg selv har brækket mig, jeg har ryddet op på bræk og diarré i en feberrus, hvor jeg nær var faldt i søvn ved vaskemaskinen, jeg har kravlet rundt på grund af svimmelhed og ligget på gulvet med børnene legende omkring mig, og jeg har sendt den ældste ind i stuen med madpakken smurt dagen i forvejen, fordi jeg ikke kunne nærme mig køkkenet uden at brække mig. Der er ikke andet at gøre end at holde ud - det værste er, at jeg ikke kan aflevere børn, hvis jeg er så syg, at det svimler for mig, fordi vi skal køre i bil, og så venter en hel dag med børn, der selvfølgelig kræver mig, og der er ingen ro.

Min mand tager også på arbejde, selvom han er meget syg, tror, at han har ligget bræksyg 2 dage i de omkring 15 år, vi har kendt hinanden.

Puha.. så er min influenza og 'kun' to børn pludselig ikke så slemt.

Men det er godt at høre, at jeg ikke er den eneste der ikke har ret meget hjælp at hente ved sygdom. Heldigvis kan min mand både aflevere og hente sådan en dag som i dag. Det betyder så bare en lang dag til vores søn i institution, men der er ikke så meget at gøre ved det.

Tak for dit svar.. :-)

Anmeld

11. marts 2015

jenny4

Øv for den - det er bare ikke sjovt at have syge børn når man selv er syg. Føler med dig!

Min mand ville også være nødt til at tage barn syg, men vinhar heldigvis rigtig gode bedsteforældre, der ikke er sygdomsforskrækkede så det har sjældent været nødvendigt.

Kan I ikke overtale dem til bare at tage en enkelt dag, så du kan komme ovenpå? Måske selv dem der arbejder havde lidt afspadsering der kunne bruges, hvis de nu kan mærke at det virkelig er tiltrængt?

god bedring 

Anmeld

11. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havede for noget tid siden fået madforgiftning Det startede kl 2 om natten hvor jeg var oppe og kaste op hver halve time hele natten så måtte smutte på sofaen for ikke at vægge min datter på 9mdr 

Så står kæresten op om morgenen og Gør sig klar til arbejde siger til mig nu kunne jeg jo bare ligge mig ind i sengen til vores datter igen !! 

Ringede til min mor med det samme da jeg stadig kastede op og på ingen måde havde kræfter til at kunne tage mug af hende var så afkræftet at jeg næsten ikke kunne stå på benene 

Min mor kom så og tog sig af hende hele dagen. 

Og for under 14 dage siden måtte jeg ligge mig med influenza der var min datter startet i dagpleje så der gjorder jeg min datter klar til dagpleje og så aflevere min kæreste og henter igen  

Men tænker godt nok osse min kæreste har det nemt for vis det var ham der var syg ville han bare blive i sengen og pleje sig selv. 

Det er der ikke noget der hedder som mor her i huset 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.