Carina:-) skriver:
Hvis der er pasningsgaranti i din kommune må du gerne have barnet hjemme da de skal give dig en plads med det samme -
En fra rollingernes vuggestue har taget hendes datter ud da hun ville have hende hjemme under ledighed - hun fortalte at hun havde skrevet en erklæring under ved 3f om at hun havde pasningmulighed til hendes datter sådan at hun kunne træde til med det samme. Og så var der ingen prob.
Og kan sagtens forstå at du gerne vil have dit barn hjemme - der er jo ingen logik i at andre skal passe ens barn hvis man selv kan 
I vores kommune har vi også pasningsgaranti, men det er kun i forbindelse med at man har en fast behovsdato. Vi kan ikke bare komme fra dag til dag og sige at vi skal bruge en plads. Dog får tilflyttere dispensation.
Hvis jeg f.eks kom på dagpenge, vil jeg i vores kommune være nød til at sige ja tak til en plads og så betale den hver måned, uanset om jeg bruger den eller ej.
Er du sikker på at din veninde er garanteret en institutions plads? At hun ikke blot har skrevet under på at hun har privat pasning linet up, i tilfælde af at hun bliver sendt i job?
Jeg syntes at det er vildt at en kommune kan garantere institutionsplads fra dag til dag til alle dens børnefamilier. Det er da voldsomt mange pladser at de skal holde ledige og ikke tjene noget på.
Anmeld