Sort arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det sort arbejde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.031 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg har valgt at være anonym pga. spørgsmålets karakter. 

Håber at finde nogle kloge hoveder, der kan fortælle mig om nedenstående organisation lægger op til sort arbejde. 

http://www.menti.dk/default.asp

Beklager at emnet ikke handler det mindste om børn eller babyer, men kender ikke andre debatsider, hvor man kan være anonym. 

Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

Christine

Anonym skriver:

Håber at finde nogle kloge hoveder, der kan fortælle mig om nedenstående organisation lægger op til sort arbejde. 

Beklager at emnet ikke handler det mindste om børn eller babyer, men kender ikke andre debatsider, hvor man kan være anonym. 

Håber I kan hjælpe

Det synes jeg faktisk eftersom mange kræver betaling på kun Ca 120 kr og de derfor næppe har tænkt sig at indberette det til skat. Men det er jo svært at bevise og dem der har siden vil jo altid argumentere for at det er undervisernes eget ansvar at ordne skat. Men jeg synes det er at vende det blinde øje til 

Anmeld

10. marts 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Håber I kan hjælpe

Mit gæt er at hvis man bliver ansat så kører kontrakten og dermed lønnen gennem bureauet...

Ellers er det en formidlings side og ansat er freelance og skal selv indberette til Skat

Uden at ha nærlæst det

Anmeld

10. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Christine skriver:

Det synes jeg faktisk eftersom mange kræver betaling på kun Ca 120 kr og de derfor næppe har tænkt sig at indberette det til skat. Men det er jo svært at bevise og dem der har siden vil jo altid argumentere for at det er undervisernes eget ansvar at ordne skat. Men jeg synes det er at vende det blinde øje til 

Altså da jeg arbejdede i Føtex fik jeg 118 i timen før skat, då det kan være de ikke tager meget, men synes nu ikke beløbet tyder på skattesnyd. 

Anmeld

10. marts 2015

TNBC

Christine skriver:

Der er altså folk der arbejder for mindre end 120kr, uden at snyde, så du kan ikke se det ud fra beløbet.

Anmeld

10. marts 2015

Christine

Yurie skriver:

Der er altså folk der arbejder for mindre end 120kr, uden at snyde, så du kan ikke se det ud fra beløbet.

Det har jeg oprigtigt talt ikke hørt om! For det meste ser man det ved rengøring hvor jeg har kendt til lønnen helt ned til 40 kr. 

Anmeld

10. marts 2015

TNBC

Christine skriver:

Det har jeg oprigtigt talt ikke hørt om! For det meste ser man det ved rengøring hvor jeg har kendt til lønnen helt ned til 40 kr. 

Jeg har dog kun hørt det en gang gennem min far, fordi de snakkede  om løn og kom indpå min, hvor hun sagde at hun tjente mindre. Og jeg var under 18.

Men man kan ikke dømme folk udfra hvad de beder om i løn, det kan jo være et bijob, om det er sort arbejde.

Anmeld

10. marts 2015

serinasmor

Må ryste lidt på hovedet af den kommentar - mindstelønnen for ufaglært arbejde er ved hk 110 kr i timen ... Før skat selvfølgelig

Dem der tager 120 må jo have vurderet at de var 120 kr værd .. Og undervisningen er jo på alle niveauer - og med garanti i flere forskellige kvaliteter  

til Ts: Jeg har i øvrigt luret lidt rundt derinde - det er klart en formidlings side som ikke tager ansvar for andet end formidlingen af kontakt mellem underviser og elev ... Om den enkelte underviser betaler skat af beløbet må man jo gå ud fra - i det man betaler skat af al indkomst i DK ...Der er i min optik ikke nogen der har dumpet prisen så meget at de åbenlyst ikke betaler skat ... Som køber ville jeg derfor med den største selvfølgelighed gå ud fra at det gør de da ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.