Hvor meget af hvert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
3 svar
1 synes godt om
10. marts 2015

namaha

jeg vil lige forhøre mig hos jer 

vi er begyndt at tænke tøj til baby, har termin d.31.8.15 så vi går jo vinteren i møde

hvvormange af hvert ville i forstå vi fik

altså hvormange langærmet bodyer, kortærmet bodyer, bukser, strømper osv af hvert ville i forslå vi køber? 

Og hvormange stofbleer og spisesmæke og savlesmæke ville i forslå vi skal have 

tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

Sitrani

namaha skriver:

jeg vil lige forhøre mig hos jer 

vi er begyndt at tænke tøj til baby, har termin d.31.8.15 så vi går jo vinteren i møde

hvvormange af hvert ville i forstå vi fik

altså hvormange langærmet bodyer, kortærmet bodyer, bukser, strømper osv af hvert ville i forslå vi køber? 

Og hvormange stofbleer og spisesmæke og savlesmæke ville i forslå vi skal have 

tak for hjælpen 

Et slag på tasken:

7 langærmede

10 kortærmede

10 par bukser

10 trøjer

Og stofbleer! !! MASSER!!!!! Dem bruger vi mange af til amning, gylp og til at skifte ble på... tror vi har 15-20 stk og nogle gange er jeg bagud med med tøjvask, og så løber jeg tør for dem....

I skal regne med at når de er så små så vokser de helt vildt hurtigt - så ha ikke for meget tøj i starten, pludselig kan de ikke passe det mere.... og det går stærkt. ..

Anmeld

10. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det kommer jo lidt an på hvor tit I har tænkt jer at vaske

vi kan(og har kunne) meget let bruge de stofbleer vi har. Vi har omkring 40 stk. I starten brugte vi måske 25-30 på 2-3 dage. Så hvis vi ikke lige havde fået vasket så stod vi og manglede, så måtte supplere op. Savlesmække har vi endnu ikke brugt, kun ganske få gange og der har det bare været for et syns skyld. Vi fik åbenbart en baby der ikke savler særligt meget. Og det hun savler ender på os eller hendes hænder, der konstant er oppe ved munden. 

10 body'er af hver er vel okay tænker jeg. En masse strømpebukser også(5-7 stk). De er rigtig gode, og så evt sparkedragt/kjole/bukser udenpå. nogle cardigans er rigtig gode at have, evt nogle stykker i forskellige tykkelser. 

Men ja vi fik et sommerbarn, så er ikke helt sikker på det med tøjet. Men stofbleerne kan I i hvert fald ikke købe for mange af

Anmeld

10. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det kan være vildt svært at vide på forhånd, der er meget der spiller ind. Hvis I får en gylper, så kan der nemt ryge 3-5 sæt tøj på en dag, og så skal man altså have vaskemaskine/tørretumbler igang konstant for at følge med. Hvis det så er en dreng, ja så tisser de ved bleskift, og det rammer de vildeste steder hen - så igen mere vasketøj.

Vores dreng på 2 uger gylper ikke noget videre, det der kommer løser vi med en savlesmæk. Han passer str 50 (53 cm ved fødslen), og da vi er meget obs på tisseretning, kan vi nøjes med 4-5 sæt tøj ialt - han vokser jo ud af det om max et par uger. Men jeg skifter så også kun tøj hvis det bliver beskidt eller vådt, nogle vil jo gerne skifte hver dag og "dresse up" når der kommer gæster.

Vi har noget mere i str 56, men den str er de heller ikke i særlig længe. Jo længere man kommer op jo mere tøj. Fx passede vores pige str 80 i rigtig lang tid.

Kortærmede bodies tror jeg du kan glemme, de fryser jo i starten da de ikke har noget sul på kroppen så medmindre der er mega hedebølge i september får du næppe brug for dem. Vores dreng bruger lige nu en kortærmet body + langærmet body + strømpebukser + strømper. Strømperne bliver jo stort set aldrig beskidte, så dem har vi kun et par stykker af. Dog har vi 2 par vi bruger som "vanter" så han ikke kradser sig selv eller får kolde hænder. Og så selvfølgelig et par hatte til at holde hovedet varmt.

Jeg foretrækker nemme løsninger som strømpebukser eller bløde leggins, gider ikke bøvle med besværlige dragter hvor man skal kæmpe for at få benene igennem osv. Men igen er det en smagssag - andre går meget op i at det skal se smart ud. Man lærer efterhånden hvad der er praktisk. Jeg vil anbefale dig ikke at gå amok fra start af, samt at købe brugt eller i det mindste i neutrale farver - det kan hurtigt løbe op, og så er genbrug en god ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.