Anonym skriver:
Jeg er meget ked af det.. Det er virkelig hårdt økonomisk for mig lige nu.. Vil ikke kede jer med hvorfor økonomien er blevet så dårlig men det er ikke selvforskyldt... Men det står så slemt til at jeg overvejer selvmord fordi jeg ikke kan se nogen udvej.. Og den tanke skræmmer mig meget.. Grunden til at jeg ikke har gjort det, er fordi mine børn ikke skal blive moderløse.. Men hvor føler jeg mig bare så magtesløs
Ville egentlig ikke rigtig noget med indlægget andet end at få sat ord på mine følelser
Det er sådan et indlæg jeg bliver rigtig trist over. Jeg har rigtig rigtig ondt af dig, og hold kæft hvor er det ikke sjovt når økonomien ikke kører - det kender vi selv herhjemme, 2 studerende med massere af gæld. Sådan som landet ligger nu, har vi 1153kr til alt mad resten af måneden til os voksne. Alt til vores datter til hele måneden er købt.
Jeg ved selvføglelig ikke om du er enlig, men hvis du har en kæreste, så kan én af jer få et job mere fx, bare deltids - et par tusinde kan gøre meget på en måned. Ellers, hvis det er ting du mangler til børnene, så søg hjælp de forskellige steder der er nævnt. Ellers sælg ud af tingene, man behøver ikke særlig meget i forhold til hvad man tror! Se fx serien "klædt af" på DR.dk, der har nogle mennesker sagt ja til at aflevere ALT i en måne d, og de bliver meget overrasket over hvor lidt man kan leve med.
Og lad mig så slutte af med selvmordstankerne. Jeg har haft rigtig svært ved at snakke om det, men jeg føler mig mere og mere klar. For 1,5 år siden begik min mor selvmord - hun blev 47.
Hun begik selvmord blandt andet pga økonomi. Og jeg kan fortælle dig hvordan det føles som barn at sidde tilbage. Man føler at man har gjort noget galt, man føler sig så ulykkelig at man ikke ved hvad man skal gøre. Man sidder konstant med tankerne om hvorfor, og hvad man selv kunne have gjort anderledes. Man tænker om ens mor ikke elskede en nok. Man tænker konstant, hvorfor kunne jeg ikke redde hende? Den dag i dag arbejder jeg på mig selv, og på at komme videre med min familie jeg har fået - men jeg har stadig dage hvor jeg græder, og hvor jeg altid vil bebrejde mig selv. Og jeg vil helt sikkert aldrig føle mig hel igen. Jeg kan fortælle dig at det ødelægger en inden i og presser en til det yderste. Selvmord er egoistisk. Bliv ved med at kæmp...! Jeg kommer aldrig til at forstå min mors valg, og jeg bliver rigtig ked af det når jeg ser på min datter der aldrig kommer til at møde sin mormor. Men jeg kan fortælle dig hvordan det føles som barn at sidde uden sin mor... Og det er det værste der findes! Få noget professionel hjælp. Det er vigtigt at du selv ønsker denne hjælp og er åben overfor det.
Jeg håber rigtig meget at du får lyttet til nogle af rådene herinde! Og jeg håber virkelig at du får det godt igen.