Su, sygemeldt og efter barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.522 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. marts 2015

Anonym trådstarter

Er gravid i uge 20. Min læge mener jeg er ved at få bækkenløsning og talte om sygemelding. Men spørgsmålet er om man kan gå sygemeldt fra nu og til termin og få SU?? Og få SU under barsel?? Går på hg på handelsskole. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

Anonym trådstarter

Ingen der ved noget?

Anmeld

10. marts 2015

Fremad

Det kan du snildt.... Jeg er godt nok hf, men har været sygmeldt fra uge Ca 16 frem til fødsel 

Anmeld

10. marts 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Det kan du snildt.... Jeg er godt nok hf, men har været sygmeldt fra uge Ca 16 frem til fødsel 

Og du kan også få su under barsel så? 

Anmeld

10. marts 2015

Mia&Allan

Du skal snakke med din skole da der godt kan være forskel på hvordan de forskellige skole tolker su reglerne.

Men de fleste steder kan du godt få su selvom du er sygemeldt indtil barsel, din barsel skal dog starte 2 mdr før termin og på barsel overgår du så til fødsels klip

Anmeld

10. marts 2015

Anonym trådstarter

Mia&Allan skriver:

Du skal snakke med din skole da der godt kan være forskel på hvordan de forskellige skole tolker su reglerne.

Men de fleste steder kan du godt få su selvom du er sygemeldt indtil barsel, din barsel skal dog starte 2 mdr før termin og på barsel overgår du så til fødsels klip

Hvor meget er fødselsklip på?

Anmeld

10. marts 2015

fresia

Profilbillede for fresia

Jeg blev sygemeldt i uge 8 - og gik først på barsel fra fødsel. Får SU nu under barsel

Anmeld

10. marts 2015

Fremad

Anonym skriver:

Og du kan også få su under barsel så? 

Ja hvis du kunne hvis du ikke blev syg...

Jeg har også er igang med mine barselsorlov klip som man får på Su, men tager dog dobbelt klip da jeg er nedslaget til at starte på hold igen allerede til august 

Anmeld

13. marts 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Ja hvis du kunne hvis du ikke blev syg...

Jeg har også er igang med mine barselsorlov klip som man får på Su, men tager dog dobbelt klip da jeg er nedslaget til at starte på hold igen allerede til august 

Okay... Hvad får man i de klip? Hvad har du udbetalt på su under barsel?

Anmeld

13. marts 2015

Fremad

Anonym skriver:

Okay... Hvad får man i de klip? Hvad har du udbetalt på su under barsel?

Et klip er det samme som almindelig su altså Ca 5200 kr efter skat... (også selvom man er enlig...)

Jeg får normalt kun det beløb selvom jeg er forsøger da jeg er samboende..

Nu får dobbelt klip hvilket er Ca 9000 kr efter skat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.