Malke ud - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
4 svar
3 synes godt om
8. marts 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har nogle spørgsmål til det at malke ud, som jeg håber der er nogen, der kan svare på. Beklager på forhånd hvis spørgsmålene bliver lidt rodede. 

Jeg skal være væk fra min 3 måneder gamle søn en eftermiddag i forbindelse med en begravelse. Han bliver fuldammet, og jeg er derfor nødt til at malke ud til ham, så farmand kan fodre ham, mens jeg er væk.

Jeg er dog mega meget i tvivl om, hvordan man egentlig gør.

Hvornår skal man fx malke ud? Lige efter man har ammet eller imellem amningerne?

Og hvor meget man kan malke ud pr. gang uden at risikere at overproducere?? Skal man bare malke alt det ud pr. gang som man kan, eller skal man kun malke lidt ud og så over flere amninger?

Hvad sker der med brystet, når det ikke bliver tømt så ofte, som det plejer? Bliver det ikke vildt spændt og kan det få mælkeproduktionen til at falde?

Håber der er nogen af jer, som vil fortælle, hvordan I har gjort, når I har malket ud 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2015

Bak

Morogbarn skriver:

Jeg har nogle spørgsmål til det at malke ud, som jeg håber der er nogen, der kan svare på. Beklager på forhånd hvis spørgsmålene bliver lidt rodede. 

Jeg skal være væk fra min 3 måneder gamle søn en eftermiddag i forbindelse med en begravelse. Han bliver fuldammet, og jeg er derfor nødt til at malke ud til ham, så farmand kan fodre ham, mens jeg er væk.

Hvornår skal man fx malke ud? Lige efter man har ammet eller imellem amningerne?

Og hvor meget man kan malke ud pr. gang uden at risikere at overproducere?? Skal man bare malke alt det ud pr. gang som man kan, eller skal man kun malke lidt ud og så over flere amninger?

Hvad sker der med brystet, når det ikke bliver tømt så ofte, som det plejer? Bliver det ikke vildt spændt og kan det få mælkeproduktionen til at falde?

Håber der er nogen af jer, som vil fortælle, hvordan I har gjort, når I har malket ud 

På forhånd tak 

Hvis du bare skal være væk i de timer, så ville jeg bare malke ud efter amninger. Tøm bare brysterne helt. Du skal ikke være nervøs for overproduktion. Der skal mere til (i hvert fald efter min erfaring). 

De timer du er væk vil brysterne nok blive lidt ekstra spændte, men det burde ikke være det store problem hvis det blot er en eftermiddag. 

Husk at prøve flasken på ham inden "dagen". Det er vigtigt at vide, om han vil tage den. 

Anmeld

8. marts 2015

Bak

Morogbarn skriver:

På forhånd tak 

Forresten kan det være en god ide ikke at tømme begge bryster helt, men kun det ene, hvis han nu bliver sulten inden du er helt klar igen. Så må det bare tage lidt tid at få malket nok ud. Det må du selv prøve at føle efter. Det kommer også helt an på sin søns spisemønster 

Anmeld

9. marts 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Tusind tak for dit svar  Det kan godt være jeg gør det mere kompliceret, end det behøver være. 

Jeg vil prøve at springe ud i det 

Anmeld

10. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Tror heller ikke der er risiko for overproduktion pga nogle enkelte ganges malkning. Men ja, du bliver da nødt til at teste om han overhovedet VIL tage en flaske. Og køb evt en enkelt brik færdig MME som backup, så kan den blandes med din mælk hvis det ikke lykkes dig at pumpe nok ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.